Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laihduttaa ilman kaloreiden laskentaa?

Vierailija
19.12.2025 |

Miten olette onnistuneet? Pienemmät annoskoot vaan jne.?  Herkkuhetki harvoin. En tosin muutenkaan halua laihduttaa siten että söisin viipaleen pullaa päivässä, ei kiitos. Antakaa nyt vinkkejä. Olen 168 cm ja noin 70 kg.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on rahaa niin syö kilo kasviksia päivässä, ne kyllä täyttää ihan hyvin, ja sitten proteiinia ja muut vastaavat pienenä määränä kylkeen.

No, onpas typerä neuvo. Vatsa kyllä täyttyy ja venyttää mahalaukun, mutta nälkä on jatkuva ja ylensyönti väistämätöntä.

Kasviksia toki on hyvä syödä, mutta ei silti pidä niissäkään mennä liiallisuuksiin.

Vierailija
42/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aloin syömään ravintosuositusten mukaista ruokaa ja kokosin aterian lautaselle lautasmallin mukaan. Vaihdoin kovat rasvat pehmeisiin ja viljatuotteet täysjyvään, sokeripitoisia tuotteita vain kohtuudella kerran viikossa ja juhlatilanteissa. Paino alkoi tippumaan 1,5-2 kg kuukaudessa ja vuodessa saavutin tavoitteeni - 20 kg. Liikunnan lisäys tuki painon pudotusta  (ennen olin lähes liikkumaton). Netissä on kyllä esimerkkejä eri kalorimärien ruokavaliosta jos kuitenkin haluaa niitä kaloreita tarkkailla ja sanovat myös, että jos laskee pari viikkoa kaloreita oppii kyllä arvioimaan silmämääräisesti syömänsä kalorit. Olen saanut pysymään kiloni kurissa vaivattomasti, kun olen jatkanut lautasmallin käyttöä ja ravintosuositusten mukaista ruokavaliota ja siitä liikunnastakin on tullut jo lähes päivittäinen tapa.

Vitsihän tämä kirjoituksesi taas on :)

&

Ei todellakaan ole vitsi ja voin kertoa, että samanaikaisesti, kun pudotin painoa lopetin kymmeniä vuosia kestäneen tupakoinnin (vieroituslääkkeillä) ja sekin onnistui hyvin enkä ole tupakkaa enää lähes viiteen vuoteen polttanut.  Ihminen pystyy lopulta paljoon ja jopa enempään kuin mihin itse uskoo, tarvitaan vain luja päätös ryhtyä tekemään tavoitteestaan totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lopeta turha sokerin puputus, sokerikoukku on pahin koukku. 

2. Liiku, liiku ja vielä kerran liiku. Kun liikut tarpeeksi ja olet saavuttanut jotain sillä saralla, tulet huomaamaan, ettei se ruoka määrittele enää samalla tavalla elämää.

3. Kun olet löytänyt kadoksissa olleet lihaksesi, ymmärrys omaa vartaloasi ja koko elämääsi kohtaan tulee muuttumaan radikaalisti.

Vierailija
44/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Älä ikinä lopeta syömistä, ellei kyseessä ole kontrolloitu paasto. Näännyttäminen on paskinta mitä voit vartalollesi tehdä.  

5. Kun sen liikunnan ilon löytää, on myös sallittua herkutella vaikka kerran viikossa.

6. "Kohtuus kaikessa", "kultainen keskitie" - Eli älä vedä övereitä liikunnan, syömisen, tai minkään muunkaan suhteen.

Vierailija
45/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä vuotta sitten tilasin kotiin   Painonvartijoiden ohjeet, laihduin 30 kg.  Minulle sopiva elämäntapa, noudatan yhä jos  paino rupeaa nousemaan. Kaloreiden laskeminen ei minulle sopinut, mutta Painonvartijoiden opeilla arvioin yhä syömääni ruokaa ihan automaattisesti.  Nythän tuo aikoinaan suosittu laihdutusmuoto on tässä  maassa unohdettu ja muuta tullut tilalle. Itselleni se on ainoa oikea.

Vierailija
46/49 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota pullaviipalekommenttia. Voitko selittää, ap?

Joskus jonkun suusta kuullut kommentin "laihduttaja saa syödä viipaleen pullaa päivässä". No siinäpähän syö jos haluaa. Itse ajattelin välillä pitää pienen herkkuhetken, mutta en todellakaan joka päivä söisi viipaletta pullaa kun ne kalorit voi ottaa jostain tervellisemmästä.

Ap

Vierailija
47/49 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parikymmentä vuotta sitten tilasin kotiin   Painonvartijoiden ohjeet, laihduin 30 kg.  Minulle sopiva elämäntapa, noudatan yhä jos  paino rupeaa nousemaan. Kaloreiden laskeminen ei minulle sopinut, mutta Painonvartijoiden opeilla arvioin yhä syömääni ruokaa ihan automaattisesti.  Nythän tuo aikoinaan suosittu laihdutusmuoto on tässä  maassa unohdettu ja muuta tullut tilalle. Itselleni se on ainoa oikea.

Oliko kyseessä siis Points-ohjelma? Vai joku muu Painonvartijoiden ohjelma? Minulla on ohjeet siihen Pointsiin. Minulla on myös suppeat muistiinpanot yhdestä vanhasta niiden ohjelmasta, tosin joudun soveltamaan sitä koska ne muistiinpanot todellakin ovat suppeat. Laihdutin sillä joskus 10 kg 10 viikossa. Minulla on myös ravitsemusterapeutilta saatu runko kahdelle eri energiamäärälle ja siinä vaihtoehdot miten koota syömiset. Harmittaa vain kun ne on yleensä sellaista leivän puputtamista, vähempikin riittäisi.

Ap

Vierailija
48/49 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko kyseessä siis Points-ohjelma? Vai joku muu Painonvartijoiden ohjelma? Minulla on ohjeet siihen Pointsiin. Minulla on myös suppeat muistiinpanot yhdestä vanhasta niiden ohjelmasta, tosin joudun soveltamaan sitä koska ne muistiinpanot todellakin ovat suppeat. Laihdutin sillä joskus 10 kg 10 viikossa. Minulla on myös ravitsemusterapeutilta saatu runko kahdelle eri energiamäärälle ja siinä vaihtoehdot miten koota syömiset. Harmittaa vain kun ne on

Leipähän kannattaa jättää kokonaan syömättä, jos haluaa laihduttaa. Panostaa ennemminkin kunnon ravintoon. 

Vierailija
49/49 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pullalla laihtuu, eiku.

Kyllä silläkin laihtuu. Eräs ravintotieteilijä teki itsellään ihmiskokeen. Lihotti itsensä ensin ja sitten laihdutti pelkällä mäkkärin sapuskalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi