Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laihduttaa ilman kaloreiden laskentaa?

Vierailija
19.12.2025 |

Miten olette onnistuneet? Pienemmät annoskoot vaan jne.?  Herkkuhetki harvoin. En tosin muutenkaan halua laihduttaa siten että söisin viipaleen pullaa päivässä, ei kiitos. Antakaa nyt vinkkejä. Olen 168 cm ja noin 70 kg.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö purkki hernekeittoa, 4 omenaa ja 2 ruisleipää päivässä niin laihdut

Näin on, vatsa on niin täynnä kaasua ettei sinne muuta sitten mahdukkaan.

Vierailija
22/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajaa tarkasti se mitä syöt "herkkuna", eli syö vain normaali ruokaa nälkään. Itse lopetin käytännössä kaiken, myös pienimuotoisen herkuttelun tyystin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tosiaan pienensin huomaamatta kasvamaan päässeitä annoskokoja. Pian vatsakin siihen tottui, eikä muovikassillista enää edes mahdu kerralla. Toki ne helposti taas lähtevät kasvuun, ellei yhtään tarkkaile tilannetta. Mutta mitään muuta en laihtumiseen tarvinnut. Roskaruokaakin menee edelleen kun mieli tekee.

Ottaa käyttöön -70 luvun astiaston, lapsuuden kodissa on ne vielä käytössä, lautaset ei ole pesuvati kokoa niin kuin nykyään, syö vaan yhden lautasellisen.

Vierailija
24/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta ilman kalorien laskentaa voi olla vaikea hahmottaa kuinka paljon oikeasti syöt. Vaikka söisit terveellisesti, saatat syödä liikaa. Ainoa tapa pudottaa painoa on syödä kalorivajeella. Annoskoko ei suoranaisesti vaikuta. Itse syön kolme isoa annosta ruokaa päivässä. Pääpaino on proteiininlähteissä. Proteiininsaanti on tärkeää etenkin laihduttajalle/kiinteyttäjälle!

Hiilaria pitää myös syödä. Oikeastaan saat syödä mitä vain kunhan pysyt pienessä kalorivajeessa ja pidät proteiininsaannin korkealla.

Suosittelen myös kävelyä ja arjen perus aktiivisuutta. Kävele kaikkialle johon voit ja keli antaa myöten! Kuntosali on myös hyvä urheilumuoto kiinteyttävän kropan tavoittelemisessa. Lihasmassaa voi kertyä samalla kun laihduttaa. Kunhan syö prodea ja pysyy kalorivajeessa. Kokeile kolme kk! 

Vierailija
25/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaali, omena ja peruna dietillä laihduin 50kg kymmenessä kuukaudessa.

Vierailija
26/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn salilla kolme kertaa vkossa ja kävelen päivittäin n. 10 000 askelta.  Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Lisäksi syön kuusi päivää viikossa niin että kalorit jäävät miinukselle. Yhden päivän ajan saan syödä vapaammin. Tärkeintä painonpudotuksessa on kärsivällisyys ja pitkäjänteisyys! Jos haluat ettet näytä kuivalta oravalta niin kannattaa myös käydä salilla. Syö paljon kasviksia, proteiinia 1,5g painokiloa kohden. Juo paljon vettä ja muista levätä! 

Vierailija
27/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painosihan on vielä normaalin rajoissa, joten eihän tuo kummoisia vaadi.

Lisää kasviksia ja vähemmän hiilareita, sekä lisää reipasta kävelyä, että kalorit kuluvat. 

Siis öö? Normaalipainoisen laihdutus nimenomaan vaatii paljon enemmän kuin ylipainoisen? Ei ole yleensä ennestäänkään kovin epäterveelliset tottumukset, ja peruskulutus on myös pienempi.

Nuorena vielä saattoi laihtua herkkuja jättämällä mutta nyt keski-ikäisenä normaalipainoisena 160 cm on laskettava kalorit ainakin sinnepäin. Epäilen ettet ap pääse kovin pitkälle jos et yhtään sitä tee. 

Vierailija
28/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakeutua sanomalehdenjakajaksi ja tehdä sitä työtä vähintään 6 kuukautta. Ylimääräiset kilot putoaa kuin huomaamatta, ellei retkahda ylenmääräiseen herkutteluun tuona aikana. Ei tarvitse mitään kaloreita laskea.

Vierailija
29/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin syömään ravintosuositusten mukaista ruokaa ja kokosin aterian lautaselle lautasmallin mukaan. Vaihdoin kovat rasvat pehmeisiin ja viljatuotteet täysjyvään, sokeripitoisia tuotteita vain kohtuudella kerran viikossa ja juhlatilanteissa. Paino alkoi tippumaan 1,5-2 kg kuukaudessa ja vuodessa saavutin tavoitteeni - 20 kg. Liikunnan lisäys tuki painon pudotusta  (ennen olin lähes liikkumaton). Netissä on kyllä esimerkkejä eri kalorimärien ruokavaliosta jos kuitenkin haluaa niitä kaloreita tarkkailla ja sanovat myös, että jos laskee pari viikkoa kaloreita oppii kyllä arvioimaan silmämääräisesti syömänsä kalorit. Olen saanut pysymään kiloni kurissa vaivattomasti, kun olen jatkanut lautasmallin käyttöä ja ravintosuositusten mukaista ruokavaliota ja siitä liikunnastakin on tullut jo lähes päivittäinen tapa.

Vierailija
30/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloin syömään ravintosuositusten mukaista ruokaa ja kokosin aterian lautaselle lautasmallin mukaan. Vaihdoin kovat rasvat pehmeisiin ja viljatuotteet täysjyvään, sokeripitoisia tuotteita vain kohtuudella kerran viikossa ja juhlatilanteissa. Paino alkoi tippumaan 1,5-2 kg kuukaudessa ja vuodessa saavutin tavoitteeni - 20 kg. Liikunnan lisäys tuki painon pudotusta  (ennen olin lähes liikkumaton). Netissä on kyllä esimerkkejä eri kalorimärien ruokavaliosta jos kuitenkin haluaa niitä kaloreita tarkkailla ja sanovat myös, että jos laskee pari viikkoa kaloreita oppii kyllä arvioimaan silmämääräisesti syömänsä kalorit. Olen saanut pysymään kiloni kurissa vaivattomasti, kun olen jatkanut lautasmallin käyttöä ja ravintosuositusten mukaista ruokavaliota ja siitä liikunnastakin on tullut jo lähes päivittäinen tapa.

Vitsihän tämä kirjoituksesi taas on :)

Vierailija
31/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö terveellisemmin ja liiku enemmän.

Vierailija
32/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö terveellisemmin ja liiku enemmän.

Aivan, terveellisesti syöminen on se tärkein juttu. Kannattaa unohtaa silloin viralliset suositukset ja syödä siten kuin ihmisen on tarkoitettu.

Vierailija
33/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen on yksinkertaista. Syö vähemmän, kuluta enemmän ja jatka hengittämistä.

Minulla on toimiva keino ollut kävellä joka kuukausi 300 000 askelta. Ennen kuin ne ovat täynnä, ei ole lupa syödä sokeria. Kun askeleet ovat täynnä, on lupa syödä mitä haluaa. 

Vierailija
34/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajaa haluaa laihtua.,muttei tehdä sen eteen mitään.

Pitää saada ahmia herkkuja kunnolla ,ei kelpaa vähempi.

Vierailija
35/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda lautanen pienempään. Väistämättä tulee syötyä vähemmän kun ei lautaselle mahdu.

Vierailija
36/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt vuorokaudessa vain 8h aikana. esim klo 08.00-16.00. Tai edes 10h. 
Muuna aikana vain vettä tai teetä. 

Varmasti laihdut, jos syöt normaalia ruokaa, sokerit kannattaa kyllä jättää pois.

Vierailija
37/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tosiaan pienensin huomaamatta kasvamaan päässeitä annoskokoja. Pian vatsakin siihen tottui, eikä muovikassillista enää edes mahdu kerralla. Toki ne helposti taas lähtevät kasvuun, ellei yhtään tarkkaile tilannetta. Mutta mitään muuta en laihtumiseen tarvinnut. Roskaruokaakin menee edelleen kun mieli tekee.

Ottaa käyttöön -70 luvun astiaston, lapsuuden kodissa on ne vielä käytössä, lautaset ei ole pesuvati kokoa niin kuin nykyään, syö vaan yhden lautasellisen.

Mutta tuohonkin aikaan oli santsilautanen. 

Vierailija
38/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa niin syö kilo kasviksia päivässä, ne kyllä täyttää ihan hyvin, ja sitten proteiinia ja muut vastaavat pienenä määränä kylkeen.

Vierailija
39/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömiset on toki tärkeitä, mutta se liikunta. Mieti mikä on ongelma-alueesi ja keskity siihen.

Keskivartaloa muokatakseen kävely ei ole paras mahdollinen laji, siinähän liikkuu lähinnä jalat.

Vierailija
40/49 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota pullaviipalekommenttia. Voitko selittää, ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi