Miksei ihmiset syö enemmän pähkinöitä, rusinoita ja kuivahedelmiä? Terveellisempiä kuin karkit.
Eri asia tietysti, jos pähkinä- tai joku muu allergia. Itellä nyt pähkinäsekoituspussi, joka sisältää pähkinöitä, manteleita, rusinoita ja kuivattuja karpaloita ja aivan hyvin voisin syödä karkin tai suklaan sijaan. Ovat terveellisempiä ja niistä saa ravintoaineita. Toki kohtuullisesti syötynä, syön niitä vain vähän päivässä.
Karkin mässyttäminen on vanhanaikaista, toivottavasti joku tajuaa sen vielä ja vähentyy niiden kulutus.
Kommentit (42)
Kuoritut pistaasit on ihan parhaita, mutta liian kalliita. Onneks kuivatut karpalot ja cashew't menettelee kans. Harmi, ettei marcona-manteleita saa Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuivatut mangot ovat todella hyviä, kuin hedelmäkarkkeja.
Niin ovat!
Näitä on tehnyt mieli maistaa, mutta miksi ostaisin hedelmäkarkeilta maistuvaa kallista hedelmää? Mieluummin syön raikkaan hedelmän tuoreena = halvempi tai hedelmäkarkin karkkina = halvempi
Vierailija kirjoitti:
Hirveä määrä torjunta- ja homeenestoaineita, kiitos ei!
Perusjuntti mölisee ja vastustaa, kun pelkää kaikkea muuta, kuin oman perunapellon perunaa. Viimein tajuaa senkin olevan vieraslaji, kuten itsekin on mahanmuuttaja.
No onpa hienoa kuule.
Mä söin paljon pähkinöitä, kun oli syömisongelmia ja ne piti painoa ylhäällä. Enää ei tarvitse.
Taateleilla korvasin karkin enkä mä siinä ainakaan laihtunut. Kuivatuissa hedelmissä on enemmän sokeria kuin karkeissa, en ymmärrä miksi niitä kehotetaan syömään.
Eikö ylipäätään oikealla ja kunnon syömisellä lähde kaikenlainen ylimääräisen mussutus?
Mieluummin syön kunnon ruokaa.
Miksi sun pitää mussuttaa makeaa joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
En syö makeaa joka päivä, niin en sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Ja pähkinöistä tulee parempi olokin kuin karkeista.
Pähkinät ja kuivahedelmät voivat olla myrkyllisiä, sisältää vaarallisia säilöntäaineita? Pahassa tapauksessa lähtee henki😳
Pähkinät on osana ruokavaliota päivittäin itselläni, mutta ei ne ole verrattavissa mitenkään karkkeihin. Kyllä joskus on kiva ostaa irtokarkkejakin ja herkutella muullakin kuin rusinoilla.
Hampaiden kannalta pähkinät olisivat hyviä. Kuivahedelmissä paljon sokereita.
Määsytä sinä ap, niitä pähkinöitä, rusinoita ja kuivahedelmiä, ja anna muiden olla rauhassa!
Pähkinäsekoituspussi? Kyllä se pitää olla Fazerin sinistä.
Vierailija kirjoitti:
En mä syö karkkiakaan.
Hyvä hampaillesi.
Vierailija kirjoitti:
Se on kivvaa. Loka ja marraskuussa söin joka päivä levyllisen Fazerin sinistä. Helposti olisi mennyt kaksi, mutta koitin rajoittaa määrän yhteen levyyn.
Ei kaikki voi olla kivvaa, näin opetetaan jo päiväkoti-ikäisille.
En syö karkkia ollenkaan miks söisin mitään karkin korvikkeita.
Itse siirryin jo vuosia sitten syömään kuivattuja hedelmiä, pähkinöitä sekä myös tuore- ja pakastehedelmiä karkkipullasuklaamössöjen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söisinkin, mutta ovat todella kalliita.
T: Tuntematon
Entäs Pirkka tai Lidlin pähkinät?
Myrkyllisiä, jatkuvasti vedetään pois myynnistä.
En kyllä syö karkkejakaan vaan marjoja, itse poimittuja.
Oon tänä vuonna ollut pääsääntöisesti ilman vehnää ja sokeria. En tiedä miksi mun pitäisi tähän jotain kuivahedelmiä lisätä? Tuoreetkin hedelmät tuntuu liian makeilta.
Otin eko-seesamsiemenpatukan.