5€ saa viikon ruoat helposti
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Silakkalaatikko on itse asiassa todella fiksu valinta: se on edullinen, täyttävä ja säilyy hyvin. Lisäksi siinä on proteiinia ja rasvaa eli antaa hyvää energiaa pitkälle päivään. 👴🏻🥳
Vitonen ei riitä päivän energiansaantiin silakkalaatikossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi 5e viikon ruokaan, ostaisin kilon perunoita tai k-menu ranskanperunoita 1e, uunilenkki 1,50, makaronipussi 0,50e, k-menu jauheliha 2e. tekisisin makkaraperunoita ja makaronilaatikon.
Tossa on kahden päivän ruuat.
Perunasta saa päivän energian kun sitä syö 3 kiloa. Siis päivässä. Jos syö kaksi kiloa perunaa ja 400g uunilenkin, niin se on päivän annos.
Kyllä. Ruokajakelusta haen ruuat ja ostan vain jotain pientä lisäksi, esimerkiksi maitolitran, jos en sillä viikolla ole saanut maitoa ruokajakelusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi 5e viikon ruokaan, ostaisin kilon perunoita tai k-menu ranskanperunoita 1e, uunilenkki 1,50, makaronipussi 0,50e, k-menu jauheliha 2e. tekisisin makkaraperunoita ja makaronilaatikon.
Tarkoitat varmaan nistipataa. Makaronilaatikkoon tuossa ei ole aineksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on erilaisia. Itse tein makaronilaatikon pussillisesta makaronia+ kaksi pientä pussillista pakasteviheksia, tietenkin kasa mausteita ja munamaito. Olen syönyt siitä nyt kolme päivää ja edelleen on jäljellä. Pakastan loput koska haluan tänään syödä jotain muuta. Pointtina siis, että ihmisten energiantarve vaihtelee.
Vierailija kirjoitti:
Perunasta saa päivän energian kun sitä syö 3 kiloa. Siis päivässä. Jos syö kaksi kiloa perunaa ja 400g uunilenkin, niin se on päivän annos.
Niin, jos haluaa myös vararavintoa hankkia.
Boilerin luita ei kannata heittää biojätteeseen, vaan keittää niistä luusoppaa Martoilta saat hyviä reseptejä.
Tuhlari,xtra vehnäjauhot on vain 0.85€/2kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on erilaisia. Itse tein makaronilaatikon pussillisesta makaronia+ kaksi pientä pussillista pakasteviheksia, tietenkin kasa mausteita ja munamaito. Olen syönyt siitä nyt kolme päivää ja edelleen on jäljellä. Pakastan loput koska haluan tänään syödä jotain muuta. Pointtina siis, että ihmisten energiantarve vaihtelee.
Mutta ravinteiden tarve ei, ja sinä et niitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yäk. Eineslihapulla.
Makaroni oli tarjouksessa. Lavallinen oli myyty. Mut jäi meillekin 10 pussia 2,90. Siihen kylkeen ilta alesta ostettuja lihoja. Kypsennetty heti ja pakastettu. Kylkeen voi raastaa heviävikki porkkanan tai mitä nyt sattuu löytymään.
Kyl tolla saa monipuolisemman makaroniviikon 5-7 eurolla. Siellä hevihävikissä on myös perunaa ja bataattiakin välillä.
Hintaa nostaa sit mausteet 4-8 euroa kk.
Kerropa sitten missä täällä pääkaupunkiseudulla löytää ilta-alesta lihoja?
PS
Autoa ei ole, junalippu maksaa 4 e/suunta.
Jos kerrot hyvän kalapaikan kavereille, niin se on entinen kalapaikka.
Silakka ei ole halpaa. Eikä sitä ole tiskilläkään aina tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Perunan kalorimäärä on viidennes viljasta,ei hyvä sijoitus vitosella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat varmaan nistipataa. Makaronilaatikkoon tuossa ei ole aineksia.
Maidoton ja munaton makaronilaatikko
Ainesosa
400 g (1 ps) makaronia
2 kpl lihaliemikuutiota
1 l vettä
1 kpl sipuli
400 g (1 pkt) jauhelihaa
mausteita
Vierailija kirjoitti:
Pärjään alle dollarilla
Kato ku et alle kopeekalla
Peruna perusraaka-aineeksi,taannoin 5kg sai eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Tuhlari,xtra vehnäjauhot on vain 0.85€/2kg.
Sain ruokajakelusta just jauhoja yksi päivä. Olivat olevinaan jotain parempia. Pussi oli vähän repeytynyt niin poistoon oli joutunut. Päiväystä on.
Kun ei oo rahhoo!