Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Hoitajat riuhtoivat 70-vuotiasta muistisairasta, penkoivat huoneen ja söivät joulusuklaat tyttäret näkivät kaiken

Vierailija
19.12.2025 |

Kristiina Smeds todisti, kuinka palvelukodin hoitajat muun muassa riuhtoivat hänen Alzheimerin tautia sairastavaa äitiään ja söivät tämän tuliaissuklaat.

https://yle.fi/a/74-20200223

Kommentit (558)

Vierailija
381/558 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasia ne hoitajat ovat. Kaikki tietenkin.  Kiva lukea, miten yleisradiomme halveksii hoitajia, joista nyt valtaosa lienee ihan hyviä. 

Venäjältä muuttanut lääkäri kertoi, että venäjällä omaiset tuo vanhainkodissa oleville ruokaa. Talo tarjoaa yhden puuroaterian ja yhden vaipan päivässä.

Vierailija
382/558 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellasia ne hoitajat ovat. Kaikki tietenkin.  Kiva lukea, miten yleisradiomme halveksii hoitajia, joista nyt valtaosa lienee ihan hyviä. 

Venäjältä muuttanut lääkäri kertoi, että venäjällä omaiset tuo vanhainkodissa oleville ruokaa. Talo tarjoaa yhden puuroaterian ja yhden vaipan päivässä.

Syökö sielläkin henkilökunta asiakkaiden/hoidettavien eväät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/558 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisten hoitajien takia tuttunikaan ei enää halua työskennellä tuolla alalla. Noita on joka paikassa

Vierailija
384/558 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että sote-ministeri on huomioinut tämän tapauksen

Kaisa Juuso - Tämä sattuu sieluun 😥 | Facebook https://share.google/nwhgoUYFNW4qVzMVl

Vierailija
385/558 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi Juuson haastattelu uutisiin paikallaan. On nimittäin puolustuskyvytöntä ihmistä riepotwltu kodissaan, joka on tuo palvelukoti.

Vierailija
386/558 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin sosionomikoulutuksessa, niin suurin osa oli empaattisia ja ihania mutta siellä oli yksi todella veemäinen nuori nainen. Puhui pahaa kaikista ja kettuili ja irvisteli päin naamaa. Työskentelee vieläpä lasten kanssa. En voi käsittää, miksi hän oli edes hakeutunut alalle kun kommunikointi oli ala-asteen koulukiusaajatasoa välillä. Kaduttaa etten ottanut asiaa puheeksi tutoropettajien kanssa. 

Kaikenlaisia ihmisiä sitä on ja joka alalla. 

Vierailija
387/558 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisten hoitajien takia tuttunikaan ei enää halua työskennellä tuolla alalla. Noita on joka paikassa

Huolestuttavaa jos hyvät empaattiset hoitajat antavat periksi ja lähtevät alalta noiden kuspäiden vuoksi. Eikö olisi parempi viedä asiaa eteenpäin ja yrittää päästä eroon niistä jotta itsellä olisi mukavampi työilmapiiri? Ei kait joka talossa ole yhtä huono esimieskin?

Vierailija
388/558 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole näkemässä kun hoidokki vetelee nyrkillä naamaan  lirkuttelevaa hoitajaa?  Väkivaltaisille henkilöille ei ole terveenäkään oltu kovin empaattisia,  eikä he kaikki osaa kohdata sellaista  hoidettavanakaan. 

Vierailija
389/558 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole näkemässä kun hoidokki vetelee nyrkillä naamaan  lirkuttelevaa hoitajaa?  Väkivaltaisille henkilöille ei ole terveenäkään oltu kovin empaattisia,  eikä he kaikki osaa kohdata sellaista  hoidettavanakaan. 

Mitä yrität kertoa? Kertoisitko mitä tarkoitat. Tuo tekstisi on outo.

Vierailija
390/558 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, onneksi oli asiallisia hoitajia läheiseni hoitokodissa, ymmärrä että pinna voi kiristyä, mutta ei ihmistä vedetä puserosta lattiaa pitkin tai vedellä sen suklaita naamariin. Tuossa on jo käytetty keinoja joissa rajat on rikottu.

Joo. Pinna kiristyy välillä joka työssä. Mitä, jos minä olisin aiemmassa työssäni vedellyt ärsyttäviä teinejä pataan ja syönyt niiden karkit. Eri tason haloo olisi noussut. Ihmeellisesti osa symppaa mummukoiden kiusaajia.

Vierailija
391/558 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta virallinen kaanon on, että hoitajat ovat palkkakuopassa rypeviä pyyteettömiä enkeleitä. Lähihoitajan keskipalkka on noin 2 464 € - 3 159 €/kk, kun taas sairaanhoitajan kokonaisansioiden mediaani (lisineen) on noin 3 419 €/kk.

Vierailija
392/558 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oudon tietämätön.  Hoitajat,  muutkin kyllä, kohtaa väkivaltaa työssään.  Ennen töykeä ja vihainen henkilö ei vanhana tai sairaana välttämättä taannu lapsenomaiseksi, vaan tulee entistä vihaisemmaksi.   

Vierailija
393/558 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidat itse tai tyydyt mitä saat..

Vierailija
394/558 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella väärin, mutta olen erittäin yllättynyt ettei väki tiennyt, että tuollaistahan se on melkein joka paikassa. 

Olen tehnyt harjoittelua, sijaistanut tai ollut töissä (kiertävä) yhteensä ehkä 50 eri paikassa ja harvassa on ne paikat, joissa heikommassa asemassa olevaa kohdellaan edes kohtuullisesti. 

Olen tehnyt yhdessä paikassa valituksen toiminnasta esimiehelle: minut erotettiin! Tai oikeastaan painostettiin eroamaan. (Pirkanmaa)

Pahiten kohdellaan aivovammaisia, sitten mt-potilaita, vammaisia, vanhuksia.. 

Juuri missään ei puhuta edes neutraalisti asiakkaille, vaan heille tyypillisesti töksäytellään, ei puhuta mitään edes toimenpiteiden aikana, tuhahdellaan, pyöritellään silmiä, äyskitään, kiroillaan, puretaan ylipäätään mentaalista aggressiota heihin. Siitä sitten asteittain pahentuu vain.. 

Omaisille ollaan niin ihanaa ja hauska

Tämäpä se. Ja vielä kehtaavat itkeä parempaa palkkaa. Yleensä palkankorotukset annetaan kun tekee työnsä hyvin. Nämä tekee entistä huonommin ja valittavat kun ei anneta enemmän. Kiireestä vinkuvat myös mutta reilun viikon olin osastolla ja seurasin sitä kiirettä. Ei näkynyt missään. Koko osaston voimin istuivat tauolla kaakattamassa, huoneissa hälytettiin mutta kenenkään evä ei liikahtanut ennen kuin tauko oli pidetty. Muilla aloilla tauot vuorotellaan että on aina joku asiakkaiden saatavilla. Mutta ei hoitoalalla. Päivittäin sain väärät lääkkeet väärään aikaan ja kun huomautin niin suututtiin. Olisi ilmeisesti pitänyt kyselemättä syödä vääriä lääkkeitä. Yhtä lääkettä en saanut kertaakaan viikon aikana, vaikka pyysin neljältä eri hoitajalta. Viides sanoi lopulta ettei sellaista lääkettä heillä ole. Pyysin lääkäriltä, en saanut. Pyysin hammasharjaa ja tahnaa, deodoranttia ja kampaa. En saanut ennen kuin monen päivän päästä kun uskalsin uudelleen kysyä kivalta hoitajalta. Ei voinut muuta kuin todeta että hitsit miten tunnollinen työntekijä minä olen aina ollut. Tuollaisesta tunaroinnista olisi saanut potkut omalla alallani, asiakaspalautteet olisi olleet yhtä tähteä. Katsokaa hoitajat peiliin, teillä ei ole mitään syytä eikä selitystä joka oikeuttaisi kohtelemaan potilaita noin. Alaa voi vaihtaa jos noin vtuttaa hoitaminen.

Vierailija
395/558 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oudon tietämätön.  Hoitajat,  muutkin kyllä, kohtaa väkivaltaa työssään.  Ennen töykeä ja vihainen henkilö ei vanhana tai sairaana välttämättä taannu lapsenomaiseksi, vaan tulee entistä vihaisemmaksi.   

Tuollaisten vihaisten hoitajien pitää mennä päätohtorin vastaanotolle päivittämään lääkereseptinsä.

Vierailija
396/558 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa työpaikassa ilkeiden ihmisten edesottamuksiin ei puututa mitenkään, koska ovat pomon suosikkeja. Joutuu itse vain pahempaan saumaan. 

Vierailija
397/558 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
398/558 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan tämä vanhuksen omainen on seissyt siellä ikkunan takana kun on noin pitkän tapahtuman nähnyt? Tunnin? Kaksi?

Vierailija
399/558 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi Juuson haastattelu uutisiin paikallaan. On nimittäin puolustuskyvytöntä ihmistä riepotwltu kodissaan, joka on tuo palvelukoti.

Ei taida olla vanhuksilla enää kotirauhan suojaa. Kaikki lait ei koske kaikkia. 

Vierailija
400/558 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidat itse tai tyydyt mitä saat..

Tällä mentaliteetillahan jokainen meistä voisi kuitata sysikehnon työnjälkensä ikuisesti. Ei pysyisi kauaa yhteiskunta pystyssä. Umpisurkean talon rakentamisenkin voisi vaan ylväästi kuitata että tee itse parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän