Yle: Hoitajat riuhtoivat 70-vuotiasta muistisairasta, penkoivat huoneen ja söivät joulusuklaat tyttäret näkivät kaiken
Kristiina Smeds todisti, kuinka palvelukodin hoitajat muun muassa riuhtoivat hänen Alzheimerin tautia sairastavaa äitiään ja söivät tämän tuliaissuklaat.
Kommentit (558)
Kuka tekee rekryt hoitolaitoksiin? Eikö ole mitään inhimillistä kotia tai paikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Tuolla alalla on oikeasti paikoin hyvin erikoinen meininki. Kaikki hoitajat eivät ole ihan päästään terveitä, normaaleja, empatiakykyisiä ihmisolentoja.
---
Normaali ja päästään terve kaveri haki aikoinaan hoitoalalle töihin, mutta ei kelvannut kun oli kuulemma liian empaattinen. Ainakin vähempi empaattisuus lienee siis vain hyväksi alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöreäposkisia pms ikäisiä hoitsuja näyttää olevan kun parin hoitsun facebooksivut katsoin.
Siel on menny parempiin suihin suklaat poikineen.
PMS ikäisiä? Ei PMS liity ikään.
Noh noh noh hold your horses pikkuhoitsu. Sun nimi tiedetään.
En missään nimessä hyväksy tuollaista käytöstä ja joudun jatkuvasti taistelemaan isäni hyvän hoidon puolesta.
Siltikään PMS ei liity ikään
Se liittyy vahvasti sun autismiin ja kuukautisiin. Joten liittyy sun ikääsi.
Pirkanmaalla voisi tutkia erästä ammatillista perhekotia myös. Vink vink Pariskunta tekee huostaanotoilla bisnestä ja perheen "äiti" dekaani ja bilettää lähinnä päivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöreäposkisia pms ikäisiä hoitsuja näyttää olevan kun parin hoitsun facebooksivut katsoin.
Kyl se liittyy pikkurouva.
Käänny lääkärin puoleen:
Jos oireet ovat voimakkaita ja haittaavat arkea, työtä, koulunkäyntiä tai ihmissuhteita.
Jos epäillään vakavampaa PMDD:tä (premenstruaalinen dysforinen häiriö), jossa psyykkinen oireilu on pääosassa.
En minä ole rouva. Olen kärsinyt PMS oireista parikymppisenä lähtien eli ei liity ikään.
Toisaalta tämä keskustelu on täysin turhaa, koska kysymyksessä on törkeä käytös hoitohenkilökunnan osalta, jota ei voi puolustella millään tekosyyllä kuten PMS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl se liittyy pikkurouva.
Käänny lääkärin puoleen:
Jos oireet ovat voimakkaita ja haittaavat arkea, työtä, koulunkäyntiä tai ihmissuhteita.
Jos epäillään vakavampaa PMDD:tä (premenstruaalinen dysforinen häiriö), jossa psyykkinen oireilu on pääosassa.
En minä ole rouva. Olen kärsinyt PMS oireista parikymppisenä lähtien eli ei liity ikään.
Toisaalta tämä keskustelu on täysin turhaa, koska kysymyksessä on törkeä käytös hoitohenkilökunn
Kyl se liittyy. Just sun ikävuosiin 20 - vee eteenpäin. Mee hoitoon on sul jotain pakko-oireita myös.
Kuka tomppeli tänne ilmestyi rouvittelemaan ja hoitsuttelemaan muita kirjoittajia ja puolustelemaan hoitajia sillä, että he ovat PMS ikäisiä? Ei ole mitään PMS ikää, eikä se ole mikään puolustus noin törkeälle käytöksellä.
Huh huh, onneksi oli asiallisia hoitajia läheiseni hoitokodissa, ymmärrä että pinna voi kiristyä, mutta ei ihmistä vedetä puserosta lattiaa pitkin tai vedellä sen suklaita naamariin. Tuossa on jo käytetty keinoja joissa rajat on rikottu.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tomppeli tänne ilmestyi rouvittelemaan ja hoitsuttelemaan muita kirjoittajia ja puolustelemaan hoitajia sillä, että he ovat PMS ikäisiä? Ei ole mitään PMS ikää, eikä se ole mikään puolustus noin törkeälle käytöksellä.
Se olet sinä pms-ikäinen sairas äm-mä
Potku perseelle näille tympeille hoitajille
Vierailija kirjoitti:
Potku perseelle näille tympeille hoitajille
Olen samaa mieltä.
Lapha irtisanoo
Tämänhetkisten suunnitelmien mukaan suurin osa irtisanomisista eli 150 osuu ikääntyneiden palveluihin. Asumisen palveluista aiotaan irtisanoa 70 henkeä ja kotihoidosta 80 henkeä.
Joten tulijoita olis sinne paikkaamaan epäasialliset suklaanäpistelijät.
Siis tuossahan on 2 rikosta: pahoinpitely (retuuttaminen) ja näpistys (suklaan syönti). Onko rikosilmoitukset tehty?? Tule ihan Vilja-Eerika ja Milo mieleen, ovatko suomalaiset jotenkin poikkeuksellisen älyllisesti vajaata kansaa, kun ei ymmärretä milloin rikoksen raja ylittyy!
Myös múrĥaińfossa ketju. Hurja video siinä ketjussa.
Palvelukodin hoitajat.......
Vierailija kirjoitti:
Siis tuossahan on 2 rikosta: pahoinpitely (retuuttaminen) ja näpistys (suklaan syönti). Onko rikosilmoitukset tehty?? Tule ihan Vilja-Eerika ja Milo mieleen, ovatko suomalaiset jotenkin poikkeuksellisen älyllisesti vajaata kansaa, kun ei ymmärretä milloin rikoksen raja ylittyy!
Lisäksi muistisairas asuu siinä tilassa, jossa tongittiin paikat. Se on hänen kotinsa. Joten menee kotirauhan rikkomiseksi.
Suosittelen tekemään rikosilmoituksen aina kun vastaavaa tapahtuu.
Loppuu se prseily hoidettavien kustannuksella.
Vakavissa kaltoinkohteluepäilyissä on suositeltavaa tehdä ilmoitus suoraan valvontaviranomaisille tai tarvittaessa poliisille.
Todella väärin, mutta olen erittäin yllättynyt ettei väki tiennyt, että tuollaistahan se on melkein joka paikassa.
Olen tehnyt harjoittelua, sijaistanut tai ollut töissä (kiertävä) yhteensä ehkä 50 eri paikassa ja harvassa on ne paikat, joissa heikommassa asemassa olevaa kohdellaan edes kohtuullisesti.
Olen tehnyt yhdessä paikassa valituksen toiminnasta esimiehelle: minut erotettiin! Tai oikeastaan painostettiin eroamaan. (Pirkanmaa)
Pahiten kohdellaan aivovammaisia, sitten mt-potilaita, vammaisia, vanhuksia..
Juuri missään ei puhuta edes neutraalisti asiakkaille, vaan heille tyypillisesti töksäytellään, ei puhuta mitään edes toimenpiteiden aikana, tuhahdellaan, pyöritellään silmiä, äyskitään, kiroillaan, puretaan ylipäätään mentaalista aggressiota heihin. Siitä sitten asteittain pahentuu vain..
Omaisille ollaan niin ihanaa ja hauskaa, että...
MOT voisi pistää pari piilokameraa minne vain melkeinpä niin näkisi iso yleisö mikä meno. Itse en laittaisi yhtäkään omaista hoitolaitokseen. Niissä on pahuutta.