Yle: Hoitajat riuhtoivat 70-vuotiasta muistisairasta, penkoivat huoneen ja söivät joulusuklaat tyttäret näkivät kaiken
Kristiina Smeds todisti, kuinka palvelukodin hoitajat muun muassa riuhtoivat hänen Alzheimerin tautia sairastavaa äitiään ja söivät tämän tuliaissuklaat.
Kommentit (558)
Muistisairaat, mielisairaat, kehitysvammaiset lapset ja rikolliset - miten rajoitat jos ei saa koskea kuin hellästi? Annetaan vain olla? Tämä pimeässä katsoja ei ollut katsomassa mitä tapahtui siellä käytävällä kun vanhus rimpuili tms.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjän Karungin palvelukoti profiili https://share.google/OIebCKneeWFitG2AZ
Tältä sivustolta katsottavissa kuvia runsaasti
Vierailija kirjoitti:
Muistisairaat, mielisairaat, kehitysvammaiset lapset ja rikolliset - miten rajoitat jos ei saa koskea kuin hellästi? Annetaan vain olla? Tämä pimeässä katsoja ei ollut katsomassa mitä tapahtui siellä käytävällä kun vanhus rimpuili tms.
Ja syyllinen onkin suklaansyöntiin ja riuhtomiseen joku muu kuin 2 hoitsua sun mielestä?
Sulla on rikollisen mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kerrostalo, miten sinne voi nähdä sisään.
Katsi Raittitie ja Mustarannantie risteys
Karungin palvelukoti. Ei ole kerrostalo
Tästä näkee, ettei olekaan lasia. Ihan himpan on tytär käyttänyt värikynää tarinoidessaan.
Mun harjoittelupaikka vanhustensäätiössä oli suoraan helvetistä.
Psyko paatti sairaanhoitaja johti osastoa ja juoponnäköiset ja tupakalla ravaavat lähihoitajat kiusasivat meitä opiskelijoita ja asukkaita.
Saattohoidossa hoitaja sanoi minulle että haluanko nähdä 100v v tun...tätä en unohda ikinä, enkä tuon vanhusparan katsetta.
Keskeytin harjoittelun ja jäin pitkälle sairaslomalle. Kerroin lääkärille ja opettajalle tästä.
Ja ihan suomalaisia olivat jokainen ihmishirviö.
Mutta!
Eivät kai hoitajat sentään venytelleet silmiään?
Kaiken muun siedän mutta silmiä ei venytellä!
Vierailija kirjoitti:
Psyko paatti sairaanhoitaja johti osastoa ja juoponnäköiset ja tupakalla ravaavat lähihoitajat kiusasivat meitä opiskelijoita ja asukkaita.
Saattohoidossa hoitaja sanoi minulle että haluanko nähdä 100v v tun...tätä en unohda ikinä, enkä tuon vanhusparan katsetta.
Keskeytin harjoittelun ja jäin pitkälle sairaslomalle. Kerroin lääkärille ja opettajalle tästä.
Tietysti myös venyttelivat silmiään? Aivan kauheaa.....
Vierailija kirjoitti:
Tätä minä olen yrittänyt muutaman viestin verran sanoa, että kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää. Jos mummo olisi lähtenyt puhumalla niin miksi siinä kaksi hoitajaa on pitänyt olla? Muistisairaat osaavat olla todella haastavia.
Tottakai asia pitää selvittää, mutta mun näkökulmasta tässä ei ole mitään väärää välttämättä tapahtunut. Pyörtykää ja haukkukaa minkä voitte, mutta olen hoitanut myös niin haastavia vanhuksia, ettei heitä voi laittaa normaaliin palvelukotiin. Jos heiltä aina kysyisi mennäänkö, pestäänkö, hoidetaanko jne, niin heillä olis sama vaippa viikkotolkulla.
Olen ollut myös palvelukodeissa ja niissä voi myös olla haastavia asukkaita. Ja edelleenkin, tuo kellonaika on kyllä kaikkein ärsyttävin hoitajien kannalta. Miettikää jos teillä lähtis kyyti vartin päästä tms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minä olen yrittänyt muutaman viestin verran sanoa, että kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää. Jos mummo olisi lähtenyt puhumalla niin miksi siinä kaksi hoitajaa on pitänyt olla? Muistisairaat osaavat olla todella haastavia.
Tottakai asia pitää selvittää, mutta mun näkökulmasta tässä ei ole mitään väärää välttämättä tapahtunut. Pyörtykää ja haukkukaa minkä voitte, mutta olen hoitanut myös niin haastavia vanhuksia, ettei heitä voi laittaa normaaliin palvelukotiin. Jos heiltä aina kysyisi mennäänkö, pestäänkö, hoidetaanko jne, niin heillä olis sama vaippa viikkotol
Joo, voi hoitajapoloja, hauras vanhus on niin raskas pakko retuuttaa, että kyllä siinä päälle ansaitsee mummun suklaatkin syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja syyllinen onkin suklaansyöntiin ja riuhtomiseen joku muu kuin 2 hoitsua sun mielestä?
Lapset ja nuoretkaan eivät aina tottele ammattikasvattajia ja voivat olla tosi haastavia. Mutta vanhempien pelossa totellaan sääntöjä, eikä pahemmin niitä ammattikasvattajien taholta retuutella tai käydä karkkivarkaissa. Vanhus on helppo uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti myös venyttelivat silmiään? Aivan kauheaa.....
Pitäisikö sinun jo hankkia ammattiapua. Vaikka keskustelu jonkun kovakouraisen hoitsuparin kanssa voisi helpottaa tuota vatipäistä jankutustarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa lähihoitajiks on pitkään työnnetty ne yläasteen ongelmatapaukset. Ei tällasten asioiden pitäis tulla minään yllätyksenä
Meiltä lähti jo ysärillä lähihoitajiksi opiskelemaan ne yläasteen pahimmat tapaukset, kun eivät muualle päässeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä näkee, ettei olekaan lasia. Ihan himpan on tytär käyttänyt värikynää tarinoidessaan.
Mikä ei ole lasia? Tarkenna.
Vierailija kirjoitti:
Kerro mikä maakunta, jossa tuollaista. Laphassa on sen tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hyväksytty hoitokäytäntö olisi jättää vastentahtoisetkin omilleen, eikä olisi nukkumisaikoja, pukeutumissääntöjä, saisi sotkea suklaalla mielin määrin, ei hoitsujen tarvitsisi tehdä yhtikäs mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasiovet näyttää olevan alhaalta ylös saakka
https://maps.app.goo.gl/cXrfauTJq5Dctivu7?g_st=ac