Yle: Hoitajat riuhtoivat 70-vuotiasta muistisairasta, penkoivat huoneen ja söivät joulusuklaat tyttäret näkivät kaiken
Kristiina Smeds todisti, kuinka palvelukodin hoitajat muun muassa riuhtoivat hänen Alzheimerin tautia sairastavaa äitiään ja söivät tämän tuliaissuklaat.
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedänhän minä, mutta sitä en tiedä noudattaako sitä hoitotahtoa ainakaan vielä tänä päivänä kukaan lääkäri. Ja lääkärihän sen lopulta päättää, minkä verran niitä rauhoittavia saa antaa, joten en ole kyllä ollenkaan varma, että niitä saisin tarpeeksi. Entä jos menee toimintakyky, kun annos on niin suuri, ettei ahdista, suostuuko lääkäri määräämään sillä annoksella?
-Sairaanhoitaja
Kuule n a r s k u. Nyt ei sinusta keskustella. Nyt keskustellaan väärinkohdellusta asiakkaasta.
Paitsi että tuota juuri kysyttiin. Ja hyvä se on sinunkin tietää, jos aggressiivinen asukas lyö omaiseltasi luun rikki niin lääkärin vastaus on että ei, ei voi ketään lääkitä toimintakyvyttömäksi.
-Sa
Pane se korkki jo kiinni.
70 on uusi 40, joten mikä ongelma?
Kaikkein häijyimpiä on hoitajat!
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyy mikseivät puuttuneet heti. Seurasivat hetken ja sitten menivät koputtelemaan. Ei noihin voi mennä sisälle ennen kuin joku avaa oven.
No en tiedä koko tilannetta, mutta harva ihminen puuttuu ns heti tilanteeseen vaan hämmentyneenä seuraa ensin tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan vinosilmäisiä hoitajia?
Onko kysymys rasistinen?
Persut ei vaan voi itselleen mitään.
Onneksi eivät riuhtoneet kuoliaaksi. Siinä olisi ollut sitten myöhäistä puuttua!
Vierailija kirjoitti:
Onko kysymys rasistinen?
Täysin typerä kysymys, mutta vastaus sinne: aasiassa vanhuksia kohdellaan arvokkkaasti ja sieltä tulleet hoitajat ovat ystävällisiä.. käsittääkseni kaikki ovat tehneet työnsä hyvin, olleet asiakaslähtöisiä eivät valita joka asiasta tai mussuta suklaata ja kiirehdi kaffitauolle
Lähäriksi on valmistunut tuntemani nuori, joka sai peruskoulussa helpotetut kirjat ja tehtävät. Tunki ihmisten koteihin kutsumatta ja söi kaapit tyhjiksi, vaikka kiellettiin. Varasti rahaa kavereittensa kotoa, kunnes sai porttikiellon useampaan osoitteeseen.
Ei vielä yläkoulussa tiennyt kumpi antaa toiselle rahaa, ostaja vai myyjä. Tämä lähäri on ainakin ollut kotihoidossa työssä, nykytilanteesta en tiedä. En todellakaan haluaisi omaiseni kotiin hoitajaa, joka paitsi syö kaapit tyhjäksi, varastaa rahat ja muun arvotavaran.
70-vuotias on nykyisin normaali työikäinen. Mikä ongelma siis?
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsemme siis ulkomaalaista työvoimaa etenkin hoitoalalle?
Kyllä. Lisää vinosilmiä Aasiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kysymys rasistinen?
Täysin typerä kysymys, mutta vastaus sinne: aasiassa vanhuksia kohdellaan arvokkkaasti ja sieltä tulleet hoitajat ovat ystävällisiä.. käsittääkseni kaikki ovat tehneet työnsä hyvin, olleet asiakaslähtöisiä eivät valita joka asiasta tai mussuta suklaata ja kiirehdi kaffitauolle
Vinosilmät tekee Suomessa töitä suomalaiseen tehtiin eli kellotettuina tai tulee potku perseelle. Huvittavia nämä kuvitelmat jostain vinosilmien paremmasta ja laadukkaammasta hoidosta.
Vanhuksia pitää kunnioittaa.
Olen persu ehkä siksi minulla on empatiakykyä. Minua surettaa eräs nuori mies joka asuu kadulla. 10 vuotta sitten hänellä oli puhtaat vaatteet. Oli ujo. Katsoi maahan aina mutta kuulin hänen jopa puhuvan. Mietin että mitähän ikävää on hänen elämässä on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Olen persu ehkä siksi minulla on empatiakykyä. Minua surettaa eräs nuori mies joka asuu kadulla. 10 vuotta sitten hänellä oli puhtaat vaatteet. Oli ujo. Katsoi maahan aina mutta kuulin hänen jopa puhuvan. Mietin että mitähän ikävää on hänen elämässä on tapahtunut.
Persu menee itse pyyhkimään perseitä Attendon tahtiin. Jutellaan sen jälkeen uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein häijyimpiä on hoitajat!
Ja ylimielisiä varsinkin sairaanhoitajat.
Vierailija kirjoitti:
"Olen persu ehkä siksi minulla on empatiakykyä." 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persu menee itse pyyhkimään perseitä Attendon tahtiin. Jutellaan sen jälkeen uudelleen.
Attendo on järkytys. En mene koska olen eläkkeellä.
Mies jos tekee noin baarissa naiselle, se on pahoinpitely ja tuomio. MIes päätyy rikostilastoihin.
Nainen puolestaan kun tekee noin työpaikallaan, se on ihan ok. Ei varmasti mitään tuomioita joista päätyisi tilastoihin.
Sitten selitellään kuinka vain miehet ovat väkivaltaisia hulluja. Naiset kun nauttivat vanhusten ja pienten lasten kiduttamisesta.
Jos se mummo vain vietiin reippaasti sinne huoneeseen koska luuli pääsevänsä omaisten mukaan ja oli vähän hankalalla tuulella? Jos häneltä oli kuulolaite hukassa ja sitä etsittiin? Pakastimesta ja roskiksestako hoitajat söis?
Tapahtuiko tässä nyt oikeasti jotain ihan kamalaa? Ookoo, en söis toisen herkkuja, ei niin saa tehdä. (Jos oikeasti verensokeri laskee niin osaston keittiössä on kyllä aina jotain.)
Uskon todellakin, että on hoitoalalla on hirveitä ihmisiä, mutta kävikö tässä nyt niinku siinä missikohussa et yksi lynkattiin vaikka pahempaa rasismia ja kiusaamista on eikä sille tehdä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Jos se mummo vain vietiin reippaasti sinne huoneeseen koska luuli pääsevänsä omaisten mukaan ja oli vähän hankalalla tuulella? Jos häneltä oli kuulolaite hukassa ja sitä etsittiin? Pakastimesta ja roskiksestako hoitajat söis?
Tapahtuiko tässä nyt oikeasti jotain ihan kamalaa? Ookoo, en söis toisen herkkuja, ei niin saa tehdä. (Jos oikeasti verensokeri laskee niin osaston keittiössä on kyllä aina jotain.)
Uskon todellakin, että on hoitoalalla on hirveitä ihmisiä, mutta kävikö tässä nyt niinku siinä missikohussa et yksi lynkattiin vaikka pahempaa rasismia ja kiusaamista on eikä sille tehdä mitään?
Taisi kalikka kalahtaa, Aino Nykop-Koskiko se siellä?
Joku kysyy mikseivät puuttuneet heti. Seurasivat hetken ja sitten menivät koputtelemaan. Ei noihin voi mennä sisälle ennen kuin joku avaa oven.