Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Hoitajat riuhtoivat 70-vuotiasta muistisairasta, penkoivat huoneen ja söivät joulusuklaat tyttäret näkivät kaiken

Vierailija
19.12.2025 |

Kristiina Smeds todisti, kuinka palvelukodin hoitajat muun muassa riuhtoivat hänen Alzheimerin tautia sairastavaa äitiään ja söivät tämän tuliaissuklaat.

https://yle.fi/a/74-20200223

Kommentit (229)

Vierailija
181/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 164, tuomitset minut väärällä alalla olevaksi, et haluaisi minua työkaveriksi etkä omaisesi hoitajaksi, vaikka yritän vain ymmärtää kokonaisuutta, mikä siellä on sinä iltana vallinnut. Väsynyt vanhus vietiin napakasti vuoteeseen. Vaikka kyseessä onkin hänen kotinsa niin on se hänen etunsa mukaista nukahtaa vuoteeseen eikä päiväsalin tuoliin. 

Kyllä, vanhusten kanssa voi joskus mennä hermot. Ja tämä tilanne vaatii keskustelun esimiehen johdolla. Mutta me olemme ihmisiä kaikki. Voin olla työkaverisi joskus, mutta sinulla on ikävän tuomitseva asenne. Minä ymmärrän väsynyttä hoitajaakin enkä pyydä sitä anteeksi.

Tuomitsen väkivallan ja varastamisen. Olen ikävän tuomitseva joo. 

Vierailija
182/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näitä raportointeja erilaisista attendonhoitsuista alkoi vuosia sitten alkoi tulla, päätin, etten ikinä jää niiden kiusattavaksi, teen oman Lopullisen Ratkaisuni sitä ennen. Toisaalta saattaa tuo sydänparka lopettaa käyntinsä jo itse sitä ennen - olen nyt 60-vuotias - mutta en takuulla enkä ikimaailmassa aio jäädä näiden kaikkien luonnevikaisten hoitsujen armoille. En todellakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä hoitajat? Lähi- vai sairaanhoitajat? Hoitaja-nimikettä ei ole olemassa.

On olemassa. Hoitsut ne siellä mässyttää asiakkaiden eväitä. 

Ne jotka hoitaa asiakkaita, ovat hoitsuja. Lääkärit on sitten jo erikseen.

Tarkoitat siis lähihoitaja. Sairaanhoitajat harvemmin käy potilaiden kotona.

Kyseessä oli hoivakoti.

Ei niissä hoivaa saa. 

Vierailija
184/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta taas kerran.

Eipä ole. Olen itse nähnyt tuota kohtelua. Osa hoitajista ei sovellu hoitoalalle lainkaan.

Harva soveltuu hoitajiin, poliiseihin ,lääkäreihin suurin osa etsii valtaa ja kunniaa.

Vierailija
185/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi hoitajat oli varmaan persuja. Nehän vihaa heikossa asemassa olevia. 

Mene hoitoon! Sä olet sairas! Olen huolissani

T. Persu

No en uskalla mennä, jos hoitajat on tollasia. Ehkä persujakin vielä. 

Olet todella hoidon tarpeessa.Liikkuuko sun päässä mitään muuta kuin haaveiluja persuista?

Vierailija
186/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaiset voi hoitaa virikkeet. juttelun, jonkun korttien peluun,lukemisen vanhukselle,päivän uutislehden tuoda jne. tätä voi omaiset tehdä.moni vanhus on rauhallisempi kun tuttuja ja viihdettä, päivittäin ja viikottain.

Vierailija
187/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti vanhusten kaltoinkohtelua tapahtuu hoitokodeissa. Kun itse tein ilmoituksen esimiehelleni näkemästäni  kaltoinkohtelusta, se johti vain minulle annettuun varoitukseen.

Vierailija
188/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä hoitajat? Lähi- vai sairaanhoitajat? Hoitaja-nimikettä ei ole olemassa.

On olemassa. Hoitsut ne siellä mässyttää asiakkaiden eväitä. 

Ne jotka hoitaa asiakkaita, ovat hoitsuja. Lääkärit on sitten jo erikseen.

Tarkoitat siis lähihoitaja. Sairaanhoitajat harvemmin käy potilaiden kotona.

Palvelukoti se paikka on jossa retuuttivat. Hoitsuja ne lh ja sh ovat molemmat.

Vierailija
189/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi eivät sentään vanhukset edessä venytelleet silmiään. Se se vasta skandaali olisi ollutkin.

Vierailija
190/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän maasta nämä hoitajat olivat. Sukulaiseni työskentelee hoivakodissa hoitajana ja vaihtoi työpaikkaa, kun kyllästyi edellisen paikan mamuhoitajiin ja heidän toimintatapoihinsa. Sanoi, että toisaalta hirvitti lähteä ja jättää ne vanhukset taakseen. Muutkin kantasuomalaiset ovat kyseisestä paikasta lähteneet, että käytännössä enää esihenkilöt ovat kantiksia.

Vierailija
191/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia kokoomuslaista menoa. Tuollaista se nykyään on. Ihmisarvoa ei enää anneta jos rahaa ei ole jykevästi tai äidinkieli ruotsi. Hallitus on näyttänyt esimerkkiä ja nämä hoitajat nyt vaan toteuttavat sitä mikä ajan henki on.

Vierailija
192/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia kokoomuslaista menoa. Tuollaista se nykyään on. Ihmisarvoa ei enää anneta jos rahaa ei ole jykevästi tai äidinkieli ruotsi. Hallitus on näyttänyt esimerkkiä ja nämä hoitajat nyt vaan toteuttavat sitä mikä ajan henki on.

Nämä hoitajat tuskin kokoomusta äänestää, jos eivät kovin lääkepäissään sitten ole. Todennäköisesti aika punavihreä veri virtaa suonissa.

Vierailija
193/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki naiset

aina nainen

Vierailija
194/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt tässä hoitajat ja omaiset tappelevat keskenään ja syyttelevät toisiaan, vaikka syytä on myös lääkäreissä. Nykyään geriatriassa on trendinä, että rauhoittavia lääkkeitä käytetään todella pieniä määriä, vaikka potilas olisi levoton ja äärimmäisen aggressiivinen. Joskus jopa toisten omaiset ovat kysyneet minulta, eikö tiettyä häiritsevästi käyttäytyvää potilasta voisi lääkitä rauhallisemmaksi.

Tiedän, että tällä yritetään estää liikaa lääkitsemistä, mutta joskus tuntuu hullulta, että potilaan sydän, verisuonet, haima ja vaikka eturauhanen lääkitään, muttei levottomuutta ja aggressiivisuutta, johon ei enää muistisairaalla keskustelut yms auta. Itse ainakin toivoisin nimenomaan ahdistukseni ja levottomuuteni hoidettavan. Eikö olisi tärkeintä, että potilaalla olisi hyvä olla? 

Mutta lisään, ettemme tiedä jutun asukkaan käytöshaasteista mitään. Tämä on vain spekulointia yleisellä tasolla. 

-Sairaanhoitaja, haukkuihin tottunut 

Vierailija
195/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt tässä hoitajat ja omaiset tappelevat keskenään ja syyttelevät toisiaan, vaikka syytä on myös lääkäreissä. Nykyään geriatriassa on trendinä, että rauhoittavia lääkkeitä käytetään todella pieniä määriä, vaikka potilas olisi levoton ja äärimmäisen aggressiivinen. Joskus jopa toisten omaiset ovat kysyneet minulta, eikö tiettyä häiritsevästi käyttäytyvää potilasta voisi lääkitä rauhallisemmaksi.

Tiedän, että tällä yritetään estää liikaa lääkitsemistä, mutta joskus tuntuu hullulta, että potilaan sydän, verisuonet, haima ja vaikka eturauhanen lääkitään, muttei levottomuutta ja aggressiivisuutta, johon ei enää muistisairaalla keskustelut yms auta. Itse ainakin toivoisin nimenomaan ahdistukseni ja levottomuuteni hoidettavan. Eikö olisi tärkeintä, että potilaalla olisi hyvä olla? 

Mutta lisään, ettemme tiedä jutun asukkaan käytöshaasteista mitään. Tämä on vain spekulointia

Naisilla on taipumuksena varastaa lääkkeet ja myydä niitä eteenpäin (tai käyttää itse viihdetarkoituksessa)

Vierailija
196/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Myös Aviin olen ollut yhteydessä. Mutta ennakkoon ilmoitettu tarkistusajankohta on yhtä tyhjän kanssa."

Avi on tosiaan ihan vitsi. Olen tehnyt kaksi kantelua. Molemmissa kyse räikeistä lakien rikkomuksista. Silti mitään oikeita seuraamuksia ei langennut tekijöille. Jokin pikkuinen nuhtelu muuta ei mitään seuraamuksia vaikka sakot ja potkut olisi ollut asianmukainen seuraamus. 

Vierailija
197/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia kusipäitä on Suomessä töissä vanhustenhoidossa. Hyi helvetti!

Vierailija
198/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hoitajia ja palkkaa nostavia kumpia enempi, se on avoin kysymys 

Jos et sovellu alalle, älä mene tai potkut. 

Vierailija
199/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL heti valkopesemässä: kaltoinkohtelun takana usein henkilöstön väsymistä.

Saako mies hakata vaimonsa jos mies vähän väsyy? Ai ei saa ja se olisi typerä selitys...?

Niin...

Vierailija
200/229 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia kusipäitä on Suomessä töissä vanhustenhoidossa. Hyi helvetti!

Ei ne ole kusipäivä vaan tavallisia naisia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi