Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka isänmaallinen olet kun aletaan kunnolla tutkimaan?

Vierailija
19.12.2025 |

Maksatko verot kiltisti? Et tee rikoksia tai aiheuta pahennusta? Kulutat kotimaisia tuotteita pääasiassa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se näkökulma tuokin. Tavallinen ihminen tulee kysymyksistäsi mieleen. Toisaalta rikollisuus ei ole isänmaallista, ellei sen tavoitteena ole isänmaan etu. Olen isänmaallinen ja perinteiden ylläpitäminen on minulle todella tärkeää. Puhun myös esi-isieni kieltä :)

Murretta siis.

Vierailija
22/35 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suht hyvätuloinen, mut en todellakaan rikas, sillä vero-% 48. En ymmärrä kuinka voisin kiertää veroja ku palkan maksaa työnantaja ja he laskevat palkkani. Luulen että aika iso kaupunkilegenda yksilötasolla koko verojen kiertäminen. Yritystasolla voi sitä tehdä, mutta ei sitä tee kuin isot yritykset ja lopulta niisäkin harvat (jos tässä tarkoitetaan omistuksien siirtoa veroparatiiseihin).

Isänmaallisuudesta sen verran, että olen eniten huolissani suomenkielen häviämisestä, nuoriso puhuu jo nyt sekakieltä, jossa suomi ja englanti sekoittuu. Tätä siis puhuu ihan kaikki riippumatta oletko kantasuomalainen vai et

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatan kaikkia kansalaisvelvollisuuksiani ja käytän oikeuksiani niissä kohdin kun katson ne itselleni edullisiksi. En esim. käytä pharman myrkky- ja silpomispalveluita tai monia muitakaan näennäisiä ilmaispalveluita, joissa altistuu ongelmille ja haitalle. 

Vierailija
24/35 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-maksan verot, käyn täyspäiväisesti töissä

-arvostan äidinkieltäni, vaalin sitä lukemalla ja kirjoittamalla paljon

-luen lapselle paljon ja puhun paljon, jotta lapsi oppii eläväisen kielen

-pidän kiinni suomalaisesta kulttuurista ja perinteistä, meillä ei juhlita halloweenia ja vastaavia

-vaalin kristillisiä perinteitä, meillä juhlitaan näkyvästi kristillisiä pyhäpäiviä

-meillä käydään haudoilla, itsenäisyyspäivä on arvossaan ja lapselle puhutaan sota-ajoista sekä muistellaan edesmenneitä läheisiä

-itsenäisyys on minulle todella tärkeää, arvostan aiempien sukupolvien työtä ja olen valmis tekemään oman osani, jos täällä syttyy sota

-ostan kotimaisia tuotteita, aina kun mahdollista

-matkustan Suomessa, en ulkomailla

Kyllä minä itseäni hyvin isänmaallisena pidän. 

Vierailija
25/35 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se näkökulma tuokin. Tavallinen ihminen tulee kysymyksistäsi mieleen. Toisaalta rikollisuus ei ole isänmaallista, ellei sen tavoitteena ole isänmaan etu. Olen isänmaallinen ja perinteiden ylläpitäminen on minulle todella tärkeää. Puhun myös esi-isieni kieltä :)

Murretta siis.

Täh rikollisuus ei ole isänmaalllista jos ei oo Suomen etu? Onko sama esim lenkkeilyllä, ei jos ei oo Suomen etu, niin ei oo isänmaallista? Ei ymmärrä miks nostit rikollisuuden tuohon erikseen?

Vierailija
26/35 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murretta siis.

Täh rikollisuus ei ole isänmaalllista jos ei oo Suomen etu? Onko sama esim lenkkeilyllä, ei jos ei oo Suomen etu, niin ei oo isänmaallista? Ei ymmärrä miks nostit rikollisuuden tuohon erikseen?

Siksi, että voisin tehdä rikoksia, jos se olisi Suomen edun mukaista. Normaalistihan en niitä tee. Eli pelastaakseni Suomen itsenäisyydren, perinteen tai jotain muuta. En siis henkilökohtaisen edun vuoksi, vaan Suomen säilymisen vuoksi.

Vierailija
27/35 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon normaali töissäkäyvä, eli ostan kotimaista jos on järkevää (hinta-laatu), matkustellaan paljon, mut 95% ulkomailla sään vuoksi ja onhan Suomi aika tylsä matkailumaa (järjettömän kallis). Jos sota tulisi, niin reservin luutnanttina katsoisin ensin syyn miks soditaan ja toiseks onko mahdollisuus voittaa. Jos katson ettei ei kannata, niin lähtisi Suomesta menee. Luulen että mulla aika yleiset suomalaiset mielipiteet asioista.

Vierailija
28/35 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa suomalaisista elää kuplassa tai ainakin näyttelevät sitä. Suomi on ihan hyvä maa asua, mutta esim kieli on oikeasti aika iso rajoite, sillä maailma lähenee koko ajan esim työelämässä. Tulevaisuudessa englantia tullaan Suomessa puhumaan yleisesti.

Vierailija
29/35 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän pitäisi ensin määritellä mitä kukin tarkoittaa isänmaallisuudella. Monelle se tarkoittaa ulkomaalaistaustaisten potkimista sekä kuvaannollisesti että oikeasti

Vierailija
30/35 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen kuolemaan kodin, uskonnon ja isänmaanmpuolesta jos tarve vaatii.

Niin varmaan :D

Minkä puolesta tuonne olisi tarkoitus sitten mennä? 

Vierailija
31/35 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksatko verot kiltisti? Et tee rikoksia tai aiheuta pahennusta? Kulutat kotimaisia tuotteita pääasiassa?

Joo kaikkiin, ellei pahennukseksi sitten lasketa sitä etten jaksa osallistua paremmiston mielensäpahoitusorgioihin.

Vierailija
32/35 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä te länkytätte isänmaallisuudesta, mutta yksikään teistä ei käy tanhuamassa tai harrasta itkuvirsiä tahi runonlaulantaa. Variseuksia te olette suomalaisiksi.

Vierailija
33/35 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin intin ysärillä ja olen siis nainen

Vierailija
34/35 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pätkääkään isänmaallinen enkä ole koskaan väittänytkään olevani. Tästä maasta muutan heti kun vanhat vanhempani eivät minua enää tarvitse, enkä palaa!

Vierailija
35/35 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainkaan. Ainoa asia mihin sitoudun, on verojen maksu. Valtiovalta ei kuitenkaan ole lähtökohtaisesti halukas tietämään, etten olisi valmis puolustamaan maata sotilaallisesti, vaan mieluummin olettaa, että asia on näin, koska se on edelleen kiinnostunut veronmaksajista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi