Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kristityt, miksi syötte kinkkua jouluna?

Vierailija
19.12.2025 |

Jouluna juhlitaan Jeesuksen syntymäpäivää.

Jeesus oli juutalainen.

Jeesus ei syönyt sianlihaa.

Miksi sinä syöt?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kristitty, en juutalainen. Juu, Jeesus oli juutalainen, mutta samalla hänestä tuli uuden uskon, kristinuskon, perustaja, ikäänkuin vahingossa.

Kinkkua syön, koska se on suvun tapa, ollut jo vuosikymmenien ajan, joten joulu tuntuu joululta vasta kun se(kin) on aattoiltana pöydässä. 

Ensiksi Jeesuksen seuraajien yhteisö oli juutalaisia. Vasta Paavalin aikoihin alkoi ilmaantua porukkaan väkeä joka ei halunnut noudattaa Mooseksen lakia, oli vaihtanut sapatin paikkaa, kieltätyi ympärileikkaamasta itseään. Suurimman närkästyksen nämä tulokkaat aiheuttivat väittämällä että Jeesus oli noussut kuolleista!!!

Sitä paitsi Jeesus selvästi toteaa ettei tullut kumoamaan lakia.

Voit uskoa mihin tahansa mutta älä valehtele. 

Muuten täysin samaa mieltä, mutta kyllä ensimmäiset juutalaiset uskovat uskoivat, että Jeesus oli noussut kuolleista. 

Vierailija
42/48 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jeesus enkä juutalainen, syön kinkkua jos siltä tuntuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikinkien tapaan syön kinkkua. Onko tämä sinulle suurikin ongelma, ap?

Vierailija
44/48 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vieritse: en syö lainkaan sianlihaa koskaan ja olen kristitty. 

Vierailija
45/48 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö. En jouluna enkä muulloinkaan.

En minäkään. Asun tehotuotantosikalan vieressä. Voi ihmisten silmitöntä pahuutta. Jos olisitte nähneet saman kuin minä, ei yksikään söisi sianlihaa.

Try me: Minua ei kukaan uskalla haastaa oikeuteen. Tiedän kaikki HK Scanin ja Atrian pamppujen sikailut. Horoilla käynnit jne.

😀 

Ei kukaan välitä traumoistasi.

Siinä vasta kristillistä rakkauden sanomaa. Mutta tärkeämpää taitaa olla nykykinkun kristilliselle mässyttäjälle ylemmydentunto.

Vierailija
46/48 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksinaismoralistisia tapakristittyjä te kaikki olette, kukaan teistä ei oikeasti usko jumalaan, mutta kirkkoon kuulutaan kun pitää tehdä niinkuin muutkin. Samat toppatakit ja trendimerkit kaikilla "kristityillä". Kaikki te unohdatte kristinuskon sanoman jos pääsette vähän haukkumaan muita.

Vierailija
47/48 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta Mooseksen kirjassa kielletään se. Ovatko tapasi tärkeämmät kuin Jumalan sana?

Vanhan testamentin laki täyttyi Jeesuksen ristin työssä. Koska Jeesus täytti lain, eivät uuden liiton kristityt ole enää lain alla. Siksi kristityt voivat halutessaan syödä kinkkua ja viettää joulua, eikä heidän tarvitse noudattaa juutalaisia tapoja tai juhlia. 

Tällainen kommentti kertoo, että lakia ei ole kirjoitettu kommentoijan sydämeen. Jumalan ohjeet nähdään jotenkin ikävänä taakkana, eikä siunauksena. ,:(

Vierailija
48/48 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalaisuudessa on mukana paljon taikauskoa. Älkää syökö meren eläviä, sianlihaa, verta etc..

Koska? Jumala ei tykkää?

Kristinusko perustuu sivistykseen. Toisille ihmisille ei saa tehdä pahaa, mutta saatte esimerkiksi työskennellä myös sunnuntaina. Jumala ei tykkää paskaa siitä että joku tekee töitä sunnuntaina.

Haluatteko seurata sairasta kontrolloivaa oppia (juutalaisuus/islam) vai oikeaa Jumalaa?