Kristityt, miksi syötte kinkkua jouluna?
Jouluna juhlitaan Jeesuksen syntymäpäivää.
Jeesus oli juutalainen.
Jeesus ei syönyt sianlihaa.
Miksi sinä syöt?
Kommentit (48)
Ainoastaan veri on kielletty kristityltä. Tämä lukee uudessa testamentissa
Vierailija kirjoitti:
"Älä ruoan vuoksi hajota Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta ihmiselle on pahaksi, jos hän syö jotakin, mikä loukkaa omaatuntoa. Sinun on hyvä olla syömättä lihaa ja juomatta viiniä ja välttää muutakin, mikä loukkaa veljeäsi."
Olet oikeassa, en söisi seurassasi verta. Söisin muualla jos mieli tekisi, enkä edes kristittynä kokisi huonoa omaatuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kristitty, en juutalainen. Juu, Jeesus oli juutalainen, mutta samalla hänestä tuli uuden uskon, kristinuskon, perustaja, ikäänkuin vahingossa.
Kinkkua syön, koska se on suvun tapa, ollut jo vuosikymmenien ajan, joten joulu tuntuu joululta vasta kun se(kin) on aattoiltana pöydässä.
Ensiksi Jeesuksen seuraajien yhteisö oli juutalaisia. Vasta Paavalin aikoihin alkoi ilmaantua porukkaan väkeä joka ei halunnut noudattaa Mooseksen lakia, oli vaihtanut sapatin paikkaa, kieltätyi ympärileikkaamasta itseään. Suurimman närkästyksen nämä tulokkaat aiheuttivat väittämällä että Jeesus oli noussut kuolleista!!!
Sitä paitsi Jeesus selvästi toteaa ettei tullut kumoamaan lakia.
Voit uskoa mihin tahansa mutta älä valehtele.
Vierailija kirjoitti:
Pietari antaa tämän tosiaan ohjeeksi kolmen muun ohjeen lisäksi. Tämä lista ei ole kuitenkaan kattava, on paljon muutakin, mitä kristitty ei voi tehdä, kuten murhata, vaikka sitä ei luekaan listassa. Pietari myös sanoo heti tämän sääntölistan jälkeen, että Mooseksen lakia opetetaan synagogissa joka sapatti. Pakanoiden siis odotettiin oppivan laista lisää pikkuhiljaa, nuo olivat vain kiireisimmät ohjeet.
Taidampa hakea oikein ison kinkun kun uskiksia se ärsyttää.
Kuuluu suomalaiseen joulun perinteeseen ja maistuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kristitty, en juutalainen. Juu, Jeesus oli juutalainen, mutta samalla hänestä tuli uuden uskon, kristinuskon, perustaja, ikäänkuin vahingossa.
Kinkkua syön, koska se on suvun tapa, ollut jo vuosikymmenien ajan, joten joulu tuntuu joululta vasta kun se(kin) on aattoiltana pöydässä.
Ensiksi Jeesuksen seuraajien yhteisö oli juutalaisia. Vasta Paavalin aikoihin alkoi ilmaantua porukkaan väkeä joka ei halunnut noudattaa Mooseksen lakia, oli vaihtanut sapatin paikkaa, kieltätyi ympärileikkaamasta itseään. Suurimman närkästyksen nämä tulokkaat aiheuttivat väittämällä että Jeesus oli noussut kuolleista!!!
Sianliha ei ole kristityiltä kiellettyä, kuten tietäisit jos olisit kristitty.
Omassa suussani kaikki sianliha maistuu vähemmän hyvältä. Tarpeeksi nälkä kun on, syön kyllä esimerkiksi kyljyksiä. Mutta syönti pitää ryydittää runsaalla annoksella sipulia, chilikastiketta ja sinappia. Joulukinkkua en ole syönyt pariinkymmeneen vuoteen. On talouden miesten einettä.
Vierailija kirjoitti:
En syö. En jouluna enkä muulloinkaan.
En minäkään. Asun tehotuotantosikalan vieressä. Voi ihmisten silmitöntä pahuutta. Jos olisitte nähneet saman kuin minä, ei yksikään söisi sianlihaa.
Try me: Minua ei kukaan uskalla haastaa oikeuteen. Tiedän kaikki HK Scanin ja Atrian pamppujen sikailut. Horoilla käynnit jne.
😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö. En jouluna enkä muulloinkaan.
En minäkään. Asun tehotuotantosikalan vieressä. Voi ihmisten silmitöntä pahuutta. Jos olisitte nähneet saman kuin minä, ei yksikään söisi sianlihaa.
Try me: Minua ei kukaan uskalla haastaa oikeuteen. Tiedän kaikki HK Scanin ja Atrian pamppujen sikailut. Horoilla käynnit jne.
😀
Ei kukaan välitä traumoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sianliha ei ole kristityiltä kiellet
Kristityille on valitettavasti opetettu paljon laittomuutta. Jeesus kuitenkin sanoi, ettei hän tunne niitä, jotka harjoittavat laittomuutta, vaikka he kutsuisivatkin häntä herraksi. Tämä kuvaa hyvin suurinta osaa kristityistä,:(
Paljon parempaakin lihaa on saatavilla silti ihmiset tunkee naamaansa possua. Syön possua vain jos se on ilmaista muuten suosin laadukkaampaa lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta Mooseksen kirjassa kielletään se. Ovatko tapasi tärkeämmät kuin Jumalan sana?
Vanhan testamentin laki täyttyi Jeesuksen ristin työssä. Koska Jeesus täytti lain, eivät uuden liiton kristityt ole enää lain alla. Siksi kristityt voivat halutessaan syödä kinkkua ja viettää joulua, eikä heidän tarvitse noudattaa juutalaisia tapoja tai juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Paljon parempaakin lihaa on saatavilla silti ihmiset tunkee naamaansa possua. Syön possua vain jos se on ilmaista muuten suosin laadukkaampaa lihaa.
Mitä lihaa suosit?
Se on tuo kylmäketju parantunut paljon Jeesuksen ajoista. Siksi kinkku.
Koska Koraanin mukaan sika on saastainen eläin. Raamatussa taas mainitaan yksisarvinen yli kymmenen kertaa mutta esim. kissaa ei kertaakaan.
Siksi koska se kuuluu alkuperäiseen pakanaperimääni joka valjastettiin joskus aikaa sitten kristillisyydeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitamitamita sina sanoa. Mina ei saada syoda kinku enkä sada kuksata sika eika aikunen mies.
Sina kuksata lamu
Pakananakin myönnän että kristinusko on hyvää ja toivon että viimeistään viimeisellä hengenvedolla tulisin uskoon.