Naapurin pikkuterroristi pojat!
Olin niin iloinen kun naapuriin on muutanut kaksi lasta eli 4- ja 6-vuotiaat pojat. Jospa meidän tytölle saataisiin vihdoinkin naapurista kaveri, joiden luona vierailla puolin ja toisin.
Pojat heittivät kaikkien päälle hiekkaa, heittivät metrin päästä kiviä toistensa naamalle ja hakkasivat toisiaan lapioilla. Minuuttiakaan pojat eivät leikkineet ihan tavallisia leikkejä keskenään. Oma tynnyrissä kasvatettu pikku-prinsessani 4 v. ei todellakaan osaa ihan näin rajuissa leikeissä pitää puoliaan, eikä todellakaan pääse poikien kanssa hiekkikselle. Vanhempia ei näkynyt missään.
Asumme lähellä kaupungin keskustaa, joten en edes ymmärrä miten tälläiset tappelupukarit saivat olla kahdestaan pihalla. Tiedän olevani vähän ylisuojeleva, ja että tyttäreni kanssa olemme päässeet aika helpolla, mutta olin silti vähän ihmeissäni!
Kommentit (35)
Poika leikkii todella paljon pihan tyttöjen kanssa. On meilläkin ollut välillä lyömistä, mutta silloin poika tulee sisälle jäähylle. Tepsii. Pojat ovat poikia, muuta millaisia poikia? Meillä ei ainakaan suvaita hiekan heittelemistä ym.
Älä välitä noista prinsessoista jeesustelijoista. Pojat osaavat kyllä käyttöytyä niinkuin tytötkin, vaikka leikit ovatkin rajumpia
Voin kyllä aivan rehellisesti sanoa että varsinkaan kuopuksemme ei ole sieltä kaikkein helpoimmasta päästä vaan luonteen tulisuutta ja uhmaa riittää enemmän kuin mitä välillä jaksaisi. Ja osaa tuo esikoinenkin olla varsin rasittava ja varsinkin viim ½v ajan ollut machoilua ja uhmaikää aika rytinällä. En sitten tiedä mistä johtuu vai johtuisko todellakin saamastaan kasvatuksesta (mene varmaan liikaa jo itsekehuskelun puolelle tällä palstalla) mutta he eivät siis todellakaan heittele hiekkaa kiviä tms toisten päälle saatikka leluja.
-18-
että ihmeellisiä stereotypioita ja muottiin kasvatettuja tyttöjä sinä siellä kasvattelet. Ei se niin mene että tytöt=hissukoita pojat=raisuja.
toki se usein on niin muttei tod aina! teet tytöllesi karhunpalveluksen ja kasvatat kiltteys-syndroomaisen jos niin opetat.
Meillä muuten tuo esikoinen varsinkin on myös ja aikalailla tyttöjenkin " suosiossa" leikeissäkin, saanut jo ensipusunsakin:-)
-18-
Tuolla ne pihalla leikkii naapurin poikien kaa, noita poikien leikkejä. Vanhimmat pojatkin ovat ihan normaaleja koululaisia, vaikka 4 vuotiaina lapioilla toisiaan löivätkin. ei mahda mitään, jos joku on sitä mieltä että se vika on kasvatuksessa. Meillä kasvatetaan lapset omalla tavalla, ei niin miten naapurit haluaa.
kuin muiden kiusaaminen. Mulla on kaksi poikaa ja he kohtelevat toisiaan kuin pahinta vihamiestä, mutta vieraille osaavat kyllät olla ystävällisiä.
Tosin toi hiekan heitto ei ole pahimmasta päästä rikoksia, näin kevään alussa kiusaus on lähes mahdoton vastustaa kun vihdoin pääsee hiekkalaatikolle touhuamaan. Ja ainakin tässä pojat ja tytöt eroaa toisistaan: pojilla on hirveä himo HEITTÄÄ ja PAUKUTTAA tavaroita. Tyttölapsen vanhemman on sitä varmaan vaikea aina ymmärtää (eikä poikalapsen äidillekaan ole aina helppoa...)
Luulen että pojat on ihan normaaleja rasavillejä, mutta millaisia mahtavat olla vanhemmat, jotka eivät käy edes katsomassa miten lapsensa pärjäävät uusien naapurien kanssa? ja tärkein kysymys ehkä: miten pojat suhtautuivat, kun ap kielsi heitä napakasti? Jos he tottelevat naapurin tätiä, niin homma voi vielä alkaa sujuakin...
Tai tuhonnu jotain teidän omaisuutta, kun ne terroristeja ovat? Onneks meillä ei oo nnapureita kyttäämässä poikien touhuja.
Jos olisivat totelleet minua, olisin pitänyt niitä kohtuullisen villeinä, mutta lapsina, joiden kanssa voisimme joskus viettää aikaa, mutta eivät totelleet. En viitsinyt ruveta testaamaan minkä arvoinen karjaisu tehoaa...
Kuten sanottua pidän lapsista, mutta en jaksa kasvattaa kaikkia maailman kurittomia.
Venhemmista olin enimmäkseni huolissani. Ei näkynyt ketään missään. Yritin katsoa heiluuko verho missään, mutta ei heilunut, eikä kukaan tullut edes katsomaan poikia...
en seuraa kokoajan ikkunassa poikien puuhastelua. Välillä ottavat koastikkin pihalla yhteen. Osaavat kyllä olla kilttejäkin, mutta suurin osa päivästä kuluu tapellen. En mä ainakaan pidä sitä mitenkään epänormaalina.
äiti, jonka pojat paiskovat hiekkaa muiden päälle, koska heillä on kova kiusaus ja sukupuoleen sidottu tarve tehdä niin, niin saisivat kyllä kuulla kunniansa!
T: Kolmen pojan äiti
Vierailija:
en seuraa kokoajan ikkunassa poikien puuhastelua. Välillä ottavat koastikkin pihalla yhteen. Osaavat kyllä olla kilttejäkin, mutta suurin osa päivästä kuluu tapellen. En mä ainakaan pidä sitä mitenkään epänormaalina.
Ei meillä ainakaan, vaikka riitaa välillä tuleekin. Enimmäkseen leikkivät nätisti tavallisia leikkejä keskittyen yhdessä tai erikseen. Ei mitään levotonta pahoinpitelyä ja riekkumista.
Jos ei kiellot ja komennus tehoa otetaan tiukkaan sylihoitoon, ja vapaaksi pääsee vasta kun osaa käyttäytyä! Tuollaisille lapsille pitäis kertoa, että eivät osaa käyttäytyä ja siksi pitää mennä kotiin harjoittelemaan sitä kädestä pitäen. Kyllä lapsi kuin lapsi oppii käyttäytymään, jos terve on ja sitä häneltä vaaditaan. Ja huom: " huulien heiluttelu" ei ole vaatimista! - pitää toimia!
etkä saa niitä kuriin tai sua ei vaan huvita? Onko muita huolia vai eikö kukaan halua olla ystäväsi?