Tekee mieli alkaa kasvattaa hiuksia, mutta hiuslaatu on karhea ja pörröinen. Kannattaako?
Mulla on ainakin 10 vuotta ollut aivan lyhyet hiukset. Tämä siksi että oma hiuslaatuni on karhea ja pörröinen luonnonkihara, eikä mulla hermot kestäneet sitä. Hiukset oli aina ja koko ajan kiinni. Vain silloin kun värjäsin, hiukset pysyi sileämpänä. Enää en värjää.
Enkä ole 10 vuoteen kaivannut pidempiä hiuksia, kunnes nyt yhtäkkiä tuli mieleen, pitäisikö kasvattaa. Siis ihan joku polkkatukka, mutta kuitenkin.
Mutta onko mitään järkeä alkaa nyt kasvattaa, kun en todellakaan ole ihminen joka jaksaa läträtä hoitoaineiden ym kanssa? 😅
Etenkin samanlaisen hiuslaadun omaavilta mielipiteitä kaipailen.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Jos niitä jaksaa pestä ja harjata niin totta kai. Pitkät hiukset on yksi ihmisen kauneimmista ulkoisista ominaisuuksista.
Myös miehen?
Tutun näköinen pehko, avainsana on kosteutus. Hoitoaine pesun jälkeen totta kai, mutta pitää käyttää myös tehokosteuttavia, hiuksiin jätettäviä voidemaisia aineita sekä hiusöljyä.
Hoitoainetta ei kannatakaan aina huuhdella pois ihan täydellisesti, vaan jos sitä jää vähän, sekin kosteuttaa. (Toki joskus on hyvä pestä kaikki tuotejäämät hiuksista/päänahasta.
Kasvata ihmeessä, kauniit niistä tulee kun vähän jaksaa hoitaa. Kerroksittain leikkaus keventää ilmettä.
Minulla ei tällä hetkellä auta pitkään peikkotukkaan kuin laadukas öljy. Pesu, normi kosteuttava hoitoaine ja kuivauksen jälkeen hiuksiin jätettävä öljy. Moroccanoiliin vihdoin satsasin, kun seuraava vaihtoehto olisi sakset. Tuli kuontalolle jatkoaika, on taas pystynyt pitämään jopa puoliksi vapaana. Luonnonkiharat/ taipuisuus tulee kivasti esille. Ei kannata luopua toivosta, paikoille on nykyään hyviä ja helppoja apuaineita olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin käytän ihan perus poishuuhdeltavia hoitoaineita, joiden annan vaikuttaa suihkussa sen aikaa, kun pesen kasvot ja kropan. Välillä laitan pesun jälkeen latvaseerumia tms.
Näin aiemmin teinkin, mutta yhtä pörröä olivat. Ap
Väärät tuotteet, väärä käsittely- ja kuivaustapa?
En koskaan käsittele mitenkään ja pyyhkeellä kuivaan. Tuotteita kokeiltu jos jonkinlaisia. Ap
Mulla on just tuollainen pörrö. Pysyy kurissa, kun laitan hiuksiin jätettävän hoitoaineen/maskin pesun jälkeen, harjaan vain kosteana (tämä on tärkeä!) ja usein kuivana sipaisen vähän perusvoidetta/öljyä latvoihin. Mulla on aika pitkät hiukset.