-*-*-*-TAMMENTERHOJEN MA JA TI -*-*-*-
Ja viikonlopun höpinät:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10112117&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (38)
Eipä taida mun kannattaa tuonne tammitynnyreihin tulla. Nytkin syön samalla juustosnacksuja, joten ei tulisi kuin paha mieli. Ei meinaan tunnu siltä että voisin herkut jättää :( Ei mulla kyllä muutenkaan montaa kiloa ole ylimääräistä, löysää kylläkin.
Viime viikolla kirjoitin, että täällä tulee varmaan tulevaisuudessa kova vääntö, että tuleeko meille lisää lapsia. Miehelle se olisi tosiaan neljäs, mulle toinen. No nyt viikonlopun aikana mies sanoi monta kertaa, että kyllä meidän varmaan täytyy vielä toinen pallero tehdä, ku tuokin on niin ihana!!! =) Ja minä en siis ole sanaakaan aiheesta sanonut! Että ei siitä taidakaan taistelua tulla =) Mutta vielä ei ole sen aika. On se ihana tuo minun mieheni! Myös makkarissa oli vauhdikas viikonloppu =) =)
Meillä on yöt todella vaihtelevia ja katkonaisia edelleen. Neiti menee nukkumaan 21-22 ja ennen posotteli ainakin kolmeen. Nyt on alkanut heräämään ekan kerran puolenyön jälkeen ja sit noin kahden tunnin välein. Aamu on venynyt seiskasta kasiin. Eikä tyttöä saa nukahtamaan uudestaan kuin tissillä, syö sitä tai ei. Ostinkin eilen sitten maissivelliä, jos sitä kokeilisi auttaako. Äskön annoin koepullon ennen päiväunia, et jos ei sovi, niin ei itkisi sitä yöllä. Taisi kyllä velliä mennä enemmän meidän vaatteille ku vatsaan :o/ Tyttö oli ihan ihmeissään ku sitä taisi tulla aika paljon vellitutista, joten hän valutti sitä suupielestä pois.
Herkkäunisuus: Ei ole herkkäuninen. Johtuu varmaan siitäkin, että on vastasyntyneestä kuunnellut remontti ja rakennusääniä. Nytkin naapurissa kaivuri kaivaa talon pohjaa ja jotain teräviä ääniäkin kuuluu, niin tyttö ei ole vaunuissa moksiskaan. Mutta sitten joskus voi havahtua, jos kuulee minun ääneni läheltä, esim. illalla sängyssä.
Meilläkin on tyttö alkanut vierastamaan. Se on satunnaista, mutta välillä katsoo ensin pitkään vieraampaa naamaa, sitten vääntyy suu ylösalaisin ja sit alkaa ensin nyyhkäyksellä ja sit tosissaan huutaa. Rauhoittuu heti mun syliin. Toivottavasti ei tule tästä ongelmaa. Minä itse en pienenä kelpuuttanut kuin äidin ja mummun. Isän sylissäkin olin huutanut täysillä. jatkui kaksivuotiaaksi asti...
Jaaha, jos yrittäis siivota. Neidin neljäntunnin päiväunetkin ovat muuttuneet kaksituntisiksi ja sit viuraa väymystä illan :( Tiheänimunkausikin on jo mennyt, et en tiedä mitä tämä on.
Katsku ja tytteli 5.1.
[color=A52A2A]Mainio idea tuo painonpudotusporukka! Taidan liittyä joukkoon tummaan, vaikka tavoittteena on tietysti jotain ihan muuta kuin tynnyrin muotoa ;) Osanottokin voi jäädä vähäiselle, mutta hengessä mukana sitäkin enemmän!
Herkkäunisuudesta: meillä tuo herkkäunisuus liittyy myös juuri tuohon nukahtamaisvaiheeseen. Kunhan on uneen päässyt, mikään ei herätä. Yksikin päivä poika matkasi kantoliinassa ja nukkui mun rintaa vasten. Karjaisin tytöille jotain, mutta poika ei säpsähtänytkään.. Taitaa olla tuoreessa muistissa äitin raskausraivotilat, niin että olo oli pikemminkin kotoinen..
Voi Zatu on päässyt tanssilattialle, tahtoo kanssa! :)
Kääntymisestä: meidän poikanen yrittää kovasti kääntyä selältä vatsalleen, muutaman kerran on siinä onnistunutkin. Mutta yleensähän se käsi jää kropan alle, joten ei vielä kovin sukkelasti käy :)
MontunG: minä annan vauvan nukkua niin kauan kuin nukkuu. Neuvolat sun muut menotkin sovin yleensä puolen päivän jälkeen, koska ollaan aamusta niin hitaita liikkeelle lähtijöitä. Vauvan/lastenuni on mulle jotenkin niin pyhää, etten raaski häiritä sitä, ellei ole aivan pakko. Tulee töihinpaluunkin aika ja silloin saa herätellä lapsia ennen sianpieremää.. Ulos mennään yleensä puolen päivän jälkeen, tosin tytöt ei nuku enää päiväunia, joten vauvan päiväuniaika on sitten isompien kanssa touhuamista.
Myrtille ja Pupinalle onnea perheenlisäyksen hankintaan ;)
Sitten kysyttävää teille joiden rintamaitoa saavilla vauvoilla allergiaa: kuinka pian ihottumaa tulee vauvalle, kun ootte itse syöneet allergisoivaa ruokaa? Meillä Mooseksen poskiin lehahtaa ajoittain punainen läntti enkä osaa yhdistää sitä mihinkään syömääni ruokaan.
Tälläistä tänään. Voikaa hyvin! Taulle ja mk:lle jaksamista arkeen, toivottavasti solmut aukeaa ja yhteinen sävel löytyy pian!
L ja pikku mooses, viikkoa vaille 3kk(jo?!)
Yritäppäs ottaa rennommin, ettei tule lisää rytmihäiriöitä! Kuulosti hurjalta!
Muuten tuo sinun kirjoituksesi oli kuin meidän päivästä. Mihin tosiaan on yhtäkkiä kadonnut se kaikki hurmaava hymyilevä jokelteleva prinsessa. Meillä ei sentään huudeta kurkkusuorana paljoa, mutta sellaista valitusvirttä pitää kokoajan. Se kuulostaa ihan apinan ääntelyltä.
K ja pikku marakatti
Vai että tammitynnyrit jo perustettu, kuulostaa hyvältä!
Mielelläni itekin tulisin mukaan, mutten nyt viitti kun täysimetän, ehkä sitten syssymmällä!
PÄÄKAUPUNKILAISTEN REHVIT:
Sulinan kanssa meilailtiin ja aateltiin että sovitaan täällä se aika ja paikka jos kaikille passaa?
Eli Sellon Café Buffo olis ainakin vissiin paikkana, päivä ja tarkka aika vielä auki.
Viikkoja 20/21 ja arkipäivää ehdoteltiin, samoin aikana iltapäivä. (lounasajan jälkeen, klo:14-15?)
Mulle käy, kuinka monelle muulle se käy?
Eli pieni katsaus siitä että kuinka moni silloin pääsis mukaan päiväkaffeelle!
Ja ehdotelkaas teille sopivinta päivää ja kellonaikaa!
Nyt riennän taas hommiin niin kauan ku pikkumies nukkuu, tuli hieman valvottua taas yöllä joten uni maittais kyllä mammallekin.... mutta pääasia että poitsu saa unensa ja jaksaa olla mukana!
Ps! Meidän pikkuinen kääntyi tänään melkein omin avuin selältä vatsalleen! Hieman annoin suuntaa että minne ne jalat tulee että pääsee siitä ponnistamaan, ja aikansa ähki ja ääntä kyllä tuli ja sitten onnistui! Tajus vihdoin laittaa käden oikeeseen asentoon että pääs kellahtamaan....Voi sitä onnistumisen iloa poitsun naamalla! Ja äidin ja isinkin....
Voikaahan hyvin!
Palailen illemmalla!
Pupina & poitsu s.15.1
Minä myös ilmoittaudun mukaan tammitynnyreihin! Minä vain en omista puntaria, vain ISON peilin ja mittanauhan.
Poju nukahti justiinsa vaunuihin...On se kumma kun sillon kun esikoinen syntyi 6/04 niin aina kun sain tytön vaunuihin niin lähdin vaunujen kanssa lenkille. Kävin tunnin-1h30min lenkin ja päälle vielä pienen kuntopiirin. Mutta nyt on toisin...Kun saan pojun vaunuihin ja vaikka esikoinen on nyt hoidossa niin minä tulen joko tietsikalle tai luen lehtiä tai järjestelen paikkoja. Siis nytkin olisin voinut lähteä reippaana lenkille, mutta ei...Meillä tosiaan esikoinen on 10päivää/kk hoidossa. On koettu hyväksi ihan tytön kannalta, kun on kavereita.
Sitten minulla on sellainen pelko että jotain tapahtuu jos jätän lapseni jollekkin muulle kuin miehelle. Joskus minun äiti tulee meille ja hän on sanonut minulle ja miehelle että menkää kahdestaan kauppaan. Kerran on käyty, mutta minä pelkäsin koko tunnin kauppareissun että jotain tapahtuu. Ja niin tultiin hippulat vinkuen kotiin. Ja toista kertaa ei olla käyty.
No meillähän poju on edelleen kiltti kuin mikä. Toki osaa huutaakkin. Silloin 2kk ikäisenä oli niitä ilta huutoja, mutta ne on nyt loppuneet. Mutta hätäinen poju on, jos ei heti saa tissiä, niin armoton huuto. Ja jos menee yliväsyneeksi, niin menee huudoksi.
Onkohan muuten muilla sellaista että toinen tissi ei kelpaa???
Meillä on alettu hylkiä vasenta tissiä, oikea kyllä kelpaa. Liekö toisessa tississä rasvaton maito ja toisessa täys maito...?...
Rytmeistä:
Herätään n.8-9
Päikkärit vaunuissa n.10-13/14
Toiset päikkärit vaunuissa n.15-17/18
Pienet kauneusunet vielä illalla ehkä
Nukkumaan n.21-22
Yöllä syödään pari- kolme kertaa (n.1.30 ja 5)
Tällai meni eilinen päivä, mutta mitään rytmiä ei kyllä vielä ole.
No nyt en taaskaan muista galluppeja...
No nyt itkuhälytin jo kutsuu...Vaunuissa ähistään. Liekö mahasta vääntää, kun on taas mennyt 8päivää kakkaamatta (ja se on vähän paska homma).
Aurinkoisia painon pudotus ilmoja toivottelen kaikille!!!
Ja elin@ huhuu missä luuraat!Sovittaisko treffit joskus?
[color=maroon][size=3]käski ilmottaa, ett tulee kirjottelemaan kuhan kerkee. Vieraita on nyt niin jäähään me paitsioon ;)[/size]
[color=darkviolet]En avannu toiseen akkunaan, ku tiiän miekkosen kohta heräävän. Käytin akkaa lekurissa, ku eilen yks kaks alko yskimään pahasti. Parina päivänä oli vaan vähä niiskutellu niin sit ykskaks röhisee.
Illalla sano, ett sattuu " tähän" ja näytti rintaansa yskiessä. Yöllä tuli herättään ja sano, ett ahistaa :/ Otettiin viereen sitten nukkumaan. Jossai välissä syötin Kossia istultaan, mut aamuyöllä oltiin neljästään meiän sängyssä! Oikee tila-ihme :D
Kuumetta ei oo ja toivottavasti ei tuukkaan. Korvat oli kunnossa ja samoin kurkku, mut kolmio yskänlääkettä sai. Ettei saa ajaa nyt autolla ;)
Reppania nuo pienet, ku sairastaa. Ottasin itelle tuon pöpön, jos voisin.
Yö jäi sitten risaseksi, ku huolehin. Kuhan Kossi herää ja on valvoskellu niin otetaan yhessä unet.
Kas muisti pelaa vähäsen elikkäs
[b]HereilläoloG[/b] niin maksimissaan kai sellaset parisen tuntia jaksaa valvoo. Nyt oli ihmeesti reilun kymppi kilsan matkan autossa hereillä. Yleensä sammuu takapenkille vaikkei tavallaan ois uniaika. Oli silti kiltisti, mut akka oliki kaverina :)
Juu ei parane istua tässä kauempaa, ku hartiat jumittaa muutenki.
Palaan myöhemmin. .
Z ja Kossi unilla ja niiskuttava akka taustalla
Täällä n taas niin kurja ilma, vettä sataa ja taivas on harmaa...
Menin sitten unohtamaan meidän tilliäisen neuvola, tai oikeastaan olin menossa sinne tänään mutta se olikin eilen :( onneksi neuvolantäti antoi tällepäivälle uuden ajan :)
Joku kyseli maitoallergisesta lapsesta, meillä esikko oli maitoallergikko. Joutui juomaan apteekin korviketta joka on reseptituote. Purkki maksoi joku 40euroa eikä edes kovin moneksi päiväksi riittänyt :( allergia helpotti reilu vuoden ikäisenä ja nyt sitä ei enää ollenkaan ole. 2-vuotiaana sai puhtaan paperit :) Oireina meillä jatkuva pulauttelu kaaressa ja ripuli.
esikosta vielä vuodatan... siis meillä on ihan kauheaa tuo mustasukkaisuus nykyään.. koko ajan saa vahtia mitä touhuaa. Lisäksi tyttö on ollut ilman vaippaa jo viime kesästä ja nyt on ruvennut kakkimaan ja pissimään housuun ihan tahallaan siis mä en kestä!!! (ikä 2.5v.) tuntuu että tulen hulluksi.. ja tuo nukkumaan käyminen päikäreille on samanlaista kuin montulla? tarrataulu käytössä, tehosi alkuun tosi hyvin. nyt sekin vissiin menettänyt merkityksen :(
Tosiaan tänään siis se neuvola, joten mittoja en vielä tiedä. Mutta hyvin kasvaa ja on tyyytyväinen tyttö. Nukkukin niin mukavasti nykyään, paitsi hieman on aamuvirkumpi kuin äitee... ihan en jaksaisi 5.30 heräillä ;) täysimetyksellä mennään en ole viitsiny vellejä antaa kun on maidolla nuinkii tyytyväinen.
tammitynnyreihin voisin kans liittyä, uskallankohan noita mittoja kertoa... apua en taida itsekään niitä uskaltaa katsoa..
Zatu oli ollut viihteellä :) varmasti tekee hyvää, tahtoo kans *kengät jo juoksee kohti ravintolaa, pitäis ottaa ne kiinni ;)*
montulle ja pupinalle onnea pikkukakkosen yritykseen!!!! itsekin jo haaveilen kolmannesta mutta ehkä sit kesän jälkeen, vaikka kyllähän tuota kakkostakin joutui oikein tekemällä tekemään pitkään ennen kuin onnisti.
mutta nyt NAUTIN tästä hiljaisuudesta mikä täällä on kun molemmat lapset NUKKUVAT :) :)
äityli ja tilliäinen s.22.1.
Nyt pitkästä aikaa kuulumisia..
Poitsu täytti viime viikolla 3kk. Neuvolassa mitat olivat 6400g ja 62.6cm. Nyt oli painoa tullut enemmän kuin pituutta ja pituudessa tiputtiin +2 käyrältä +1 käyrälle. Sosemaistiaisia terkka kehoitti antamaan jo 4kk iässä. Se vähän ihmetytti kun kuitenkin on hyvin kasvanut tissimaidolla ja nukkuu yöt hyvin. Terkka kuitenkin epäili, ettei pelkkä maito riitä pitkään kun on niin iso.. No, pitää nyt sit katsoa milloin alkaa niitä soseita kokeileen...
Yöt meillä sujuu edelleen siis hyvin. Ilman yösyöttöjä. Poitsu nukahtaa yleensä n. 20:30 ja syö sitten n. klo 6 maissa ekan kerran ja jatkaa siitä n. klo 8 unia. Neuvolakäyntiä seuraavana yönä herra vetäisi peräti 12h yhteen putkeen yöllä unta, vissiin oli rankka reissu kun tuli eka piikki ja vielä rotarokote päälle;)
Päiväunet sitten vaihtelee.. Myös meillä poika on alkanut heräilemään herkemmin päivällä ja vaunuja saa välillä tiuhaankin heiluttaa. Varmaan liittyy kehitysvaiheeseen.. Poika jaksaa valvoa max 2h ja sitten täytyy päästä nukkumaan. Yksi ilta kokeiltiin jaksaako ilman torkkuja valvoa 3h nukkumaanmenoon asti, eikä kokeilla vähään aikaan uudestaan!!! Meni vähän ylikierroksille ja huuto oli aikamoista..
Monttuko se kyseli lasten rytmien sovittamisesta.. Meil terkka jo ekoilla käynneillä sanoi, että sitten vaan isomman rytmiin kannattaa alkaa vauvaa opettamaan kun miekin vähän pähkäilin noitten unien kanssa. Esikolle kuitenkin tekee hyvää saada pitää se oma tuttu päivärytmi. Onneksi pojalla on rytmi ollut hyvin samanlainen kuin siskolla ettei ole tarvinnut toista kauheesti herätellä.
Nyt pitää avata tissibaari!
tikru
Naapuri alkoi pörisyttään moottorisahaa, niin laitoin vauvan nukkumaan vaunuihin sisällä. Toivottavasti malttaa nukkua. Yöllä oli niin hurjat imuttelut puol neljään asti, varmaan kerran tunnissa, mutta sitten neiti päätti päästellä syömisiään pihalle ja alkoi sellainen ähkiminen ja vaipassa rutisi. Siinä tuli kahden päivän satsi kerralla, kun ei oo pariin päivään kakkaa kuulunut. Kun sai puhtaan vaipan päälle, niin nukahtikin ihan itekseen viereen, vähän aikaa imeskeli nyrkkejään ja sit nukahti. Ihan olin ihmeissäni kun yleensä meillä nukahetaan ainoastaan tissille.
Zatun akalle paranemisia. Meilläkin esikoinen yskii ja on räkäinen. Toivottavasti tauti ei tartu muihin. Melko varmasti mies sairastuu kans, kun siihen tarttuu kaiken maaliman taudit.
Chicca: I know that feeling... meidänkin neiti on kovin malttamaton ja kuuluttaa aina kovalla äänellä, jos jokin ei mene mielen mukaan. Meillä ei myöskään päiväunet maistu ja iltaisin on niin kiukkuista että ja tissi on meilläkin paras nukuttaja. Nyt on onneksi alkanut viihtymän leikkimatolla lelujen kans, nii ei tarvii ihan jatkuvasti pitää sylissä. Onneksi nuo pienet kehittyy ja alkaa muu maalima kiinnostamaan enemmän.
VierastamisG: muutama viikko sitten käytiin yhen sukulaisen luona ja tämä halusi ottaa vauvan syliin. Hetken neiti katsoi uutta ilmestystä ja sit alkoi karjua selkä kaarella ja naama punaisena. Oiskoon tuo ollut vierastamista. Viime viikonloppuna käytiin ystävien luona, mutta siellä ei vierastanut, vaikka kiersi sylistä toiseen.
Lydi@: meillä neiti reagoi seuraavana päivänä. Ihoon tulee näppylöitä ja lehahtaa punaiseksi, kakka muuttuu vihreäksi ja pahan hajuiseksi. Nyt on pysynyt muutaman viikon tosi hyvänä, mutta jotain pientä esiintyy aina välillä, enkä ole vielä niiden aiheuttajaa saanut kiinni. Suosittelen aloittamaan ruokapäiväkirjan pitämisen, jos epäilet allergiaa. Sitä pitämällä ja oireiden merkkaamisella pääsee aika hyvin allergisoivan aineksen jäljille. Tosin ajoittainen lehahtaminen saattaa johtua esim. kylmästä tuulesta tai jostain muusta ulkoisesta tekijästä, eikä välttämättä ole allergiaa.
Pitäsköhän miunkii liittyä Tynnyreihin, kun täältä nimittäin löytyy tuota pläskiä ihan liiaksi asti. Raskauden aikaiset kilot on lähtenä, mutta ennestään on 10+ kiloa liikaa. Ne pitäs saaha pois, ettei tuo miun lonkan kuluma pahenis. Mutta kun on niin perso herkuille...
Jaaha, esikoinen taitaa taas tänään jättää päiväunet väliin, mutta lepäilkööt vielä vähän aikaa sängyssään.
Löysin lopulta aivan ihania imetystunikoita ruotsalaisesta nettikaupasta (www.mamastore.se), mutta ovat niin juuttaan kalliita. Se mihin mie ihastuin maksaa 53¿. Onkohan Ardisialla kokemusta noista Bara Glad-paidoista? Ei kehtais tilata huonoa tuolla hinnalla.
Jos tästä kipaisis teelle, ennen kuin pienin herää. Voikaahan hyvin!
T: Monttu ja Lillukka 4kk
Äityli: joo päikkärirumbaa meilläkin ja välillä tulee kakatkin housuun just silloin kun pitää käyvä päiväunille. En tiedä, onko tahallaan vai mitä kummaa. Nyt ollaan alettu laittamaan vaippa päiväunille, muulloin ei ole vaippaa, eikä vaippaan ole kakkaa tehnyt, niin epäilen, että tahallaan on tehnyt. Ja mustasukkaisuutta juu, kyllä on. Aina pitää saada just se lelu tai päästä just sen lelukaaren alle, jossa vauva on, ja jos ei pääse, niin yrittää läpsiä vauvaa. Hohhoijaa... Tytöllä ikää 2,5 v.
Mutta pikkukakkosta mie en yritä, enkä kolmosta ainakaan vielä... ;)
Tikru: miusta ihmeellinen kommentti th:lta. Eikös juuri se ole merkki maidon riittävyydestä, että vauva kasvaa hyvin? Ja rm:ssähän on paljon enemmän energiaa kuin soseissa. Soseethan on pikemminkin mahan täytettä, eikä niinkään energiaa. Välillä kyllä ihmetyttää tuo ohjeet.
T: Monttu
vielä jatkaa..
Vielä noista rytmeistä.. Me yleensä ulkoillaan joka päivä aamupäivällä, ellei ole muuta ohjelmaa ja olen sitten ajoittanut pojan ekat päikkärit alkamaan silloin kun lähdetään ulos. Jos hää herää aikaisin niin silloin ottaa pikku torkut jumppiksella ennen pitkiä unia. Aamusta torkkujen ottaminen onnistuu ilman apua tuossa lattialla, mutta iltatorkut ei:(
Samoin iltapäivällä tokat päikkärit alkaa kun lähdemme uudestaan ulos. Hirmu pitkään näin on sujunut hyvin, mutta jotenkin tuntuu että jotain muutosta alkaa noihin päikkäreihinkin tulemaan..
Kukahan se kaipaili tunikan mallista imetyspaitaa? Nettiemolla oli ainakin Boobin malleissa sekä pitkähihaisia että lyhythihaisia tunikoita. Ostin itse sellaisen lyhythihaisen ja on aika kiva!
Meillä on tytöllä tarrapalkinto käytössä ulkovaatteiden pukemisessa ( Monttuko tätäkin mietti?!) ja on toiminut. Ei tietty joka kerta, mutta kuiteskin. Niin ja meidän tyttö nyt 2v8kk. Kannattaa antaa palkintona siinä asiassa, joka eniten tuottaa ongelmia, ettei tarrat menetä viehätystään liian usein saatuna. Tytöllä on oma vihko, johon hän sitten saa itse liimata valitsemansa tarran.
Kiva, neiti ei nukkunut päikkäreitä ja meno on jo nyt sen mukaista eli levotonta. Mies lähtee vielä lenkille illalla eli meikäläinen saa yksin pyörittää koko rumban.. Onneksi tulee kuitenkin iltatoimiin kotiin. Täytyy lähteä muksujen kanssa pihalle, siellä saa neiti riehua minkä jaksaa!
tikru
Puksu nukkuu vielä vähän aikaa , joten pienen viestin ehtinen kirjoittaa. Olen tänään menossa kampaajalle illalla ja mies on ensi kertaa lasten kanssa keskenään vähän pidemmän aikaa. Perjantaina minulla on työpaikkaan liittyvä iltameno, joten on paikallaan käydä vähän siistiytymässä.
Tammitynnyrit on siis perustettu. Olen kiinnostunut tulemaan mukaan vähän tuonnempana, jos se onnistuu. Minulla raskauskilot ovat lähteneet, mutta ylimääräistä oli jo lähtiessä. Meillä raskauskilot jäivät miehelle ;) Syynä oli sikarinpolton lopettaminen.
PK tapaaminen. Muistin sen Sellon kahvilan nimen vähän sinne päin perjantaina. Tulen mielelläni tuokokuussa, mutta minulle ei vko 20 sovi, kun olemme silloin lomalla. Toivottavasti pääsen mukaan!
Maitoallergiasta laitoin oman avauksen, sillä kävimme lastenlääkärillä iho-oireita näyttämässä. Jos teillä on tietoa tai kokemuksia niin laittakaa viestiä.
Parisuhde ei meilläkään ole ihan parhaimmillaan. Puhumattomuus meilläkin syynä kuten muidenkin asiasta kertoneiden kohdalla. Me emme ole pitkään aikaan ole panostaneet toisiimme ja suhteeseemme aika on mennyt tähän vauvaprojektiin, työasioihin ja ihan arjen pyörittämiseen. Monta asiaa on siinä jäänyt hampaan koloon mieltä kaivertamaan. Sanoin taannoin miehelle, että sen täytyy olla varuillaan sitten,kun minä ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa juon pari lasia viiniä saataa tulla aikamoinen purkaus.
Vappu lähestyy, josta tuli mieleen, että viikon sisällä tulee vuosi siitä kun raskaustestiin ilmestyi se odotettu plussa! Onnea siis niille, jotka jo seuraavaa plussaa halajavat!
T:bien ja Puksu(4.1.)
Pikaisesti vain, kun poitsu narisee sylissä...
Me tullaan mielellään myös Selloon tapaamiseen. Meille sopisi viikolla 21 paremmin, kun kalenteri näyttää ihan tyhjää vielä.
Ja liityn myös tammitynnyreihin, kunhan ehdin koneelle seuraavan kerran. Eilen aloitin herkuttomuuden, joten tosi sopivaan aikaan tuli tämä tammitynnyriporukka :)
Palailen taas!
Taneli + poitsu s. 8.1
Johan siitä onkin aikaa, kun viimeksi kirjoittelin. Oli juhlaa, vierasta ja puutarhan laittoa ja sen sellaista. MIHIN NÄMÄ PÄIVÄT KATOAVAT???
Meillä täällä kaikki ihan hyvin. Hannes sai ensimmäisen piikkinsä viime tiistaina ja sen seurauksena (?) katosivat yöunet sekä aurinkoinen pikkumies :/ Ihan totta, nykyään kitistään ja sylitellään jatkuvasti!
Nälkäkin pikkuisella tuntuu olevan jatkuvasti. Onkohan maitoni ehtymässä? Painoa pojalla 3kk neuvolassa 6162g ja pituutta 61,5cm. Normaalikäyrällä kasvaa, mutta minun silmiini vauva on kovin pieni.
Niinpä nyt eilen illalla annoin hiukan lisämaitoa (nan2:sta) ennen yöpuulle laittoa ja poika nukkuikin vähän paremmin. Mitä mieltä olette, oisko parempi siirtyä jo johonkin soseeseen (peruna) vai jatkaa tällä lisämaitolinjalla? Vai onko jotain huippuhyvää keinoa nostattaa maitomäärää (kaljaa en juo :) ??
NeuvolaGT: Hannesta käytän yksin, isompia poikia ollaan käytetty molemmat. Nyt ei vaan ole ollut sellaisena päivänä neuvolaa, että mies ois sinne päässyt. Harmi. Muutenkin tuntuu, että vauva on kovin mamman perään, isi ei oikein kelpaa.. Mutta tilanne toivottavasti paranee kun miehen työtilanne hellittää ja alkaa piiiitkä yhteinen loma <3
Monttu: Imetyspaidasta kyselit.. Mulla ei ole kokemusta sun mainitsemasta merkistä. Boobia täälläkin kaikki pitävät parhaana..
Tammitynnyreistä: Pitäis munkin kai liittyä joukkoon :P Itseasiassa naapurin naisen kanssa ollaan jo alettu kahvittelemaan terveellisemmin, ei enää pullista notku pöytä kun otetaan melkein jokapäiväiset kahvit :) Taisinkin muuten aiemmin syksyllä " valittaa" kun en tällä kylällä oikein ole saanut kunnon kavereita ja päivät pitkiä olla yksin lasten kanssa. No nyt naapuriin (melkein) muutti perhe jossa
on 2v tyttö ja sitten oltiin samaan aikaan synnärillä hakemassa bnäitä vauvoja. Mukava, että on seuraa ihan vieressä!!
Mutta siis, paino ei ole noussut mutta ei kyllälaskekaan. On jumittunut tähän. Ja noin 10kiloo on liikaa, että oisin tyytyväinen.
Nyt kutsu käy, palaan kirjottelemaan lisää myöhemmin...
/a ja Hannes 19.1
on kyllä taas kulunut aika niin nopeeta ettei ole tännekkää ehtiny kirjottaa,jos nyt sitte edes jonkin verran ehtis..me käytii lauantaina ideaparkis kun siellä oli lapsille kaikennäköstä tapahtumaa ja kovasti tykkäsivät,ja eilen käytii varaamassa risteily,on kyllä kiva päästä pitkästä aikaa vähän muuallekkin..mä en kyllä pysty kulkee bussissa siis yhtään kun aina tulee tosi etova olo,en kyllä tiiä mix,johtuu varmaa siitä tärinästä ja tästä siunatusta tilasta:)sama juttu jos me ollaa omalla autolla liikkeellä nii tulee tosi pahaolo,vaikka normaalisti ei tule..Jasmin on kans ruvennu syömään kiinteitä ja hyvin näyttää maittavan..mut nyt täytyy taas mennä,kun pahaolo nostaa taas päätään..
mansemamma ja Jasmin 10.01.07
[color=darkviolet][b]Selältä kylelleenG[/b] tätä vois sanoo, ett Kossi osaa. Oikeelle kylelle tykkää joskus asettua ja siinä imeskellä nyrkkejään. Masulleen ei oo haluja eli suurimmaksi osaksi on selälleen tai masullaan, jos käännetään. Muutamia kertoja kipannu takasi selälleen, mut ehkä siis vielä vahinkoja.
[b]Kuorsauksesta[/b] ett mun ukko on sitä varmaan aina harrastanu. Raskas työ ja unet yleensä kortilla, joten ku nukkuu niin nukkuu sikeesti ja kova äänisesti ;) Unenlahjat sellaset, ett nukkuu missä vaan eikä häiriinny äänistä. Että jos on asettunu kunnon kuorsaus asentoon -> selälleen ja jalat koukussa niin voin huoleti potkasta sen kintut suoraksi ja kääntää kylelleen niin jatkaa unia.
[b]HerätysG[/b] että meillä Kossi on se joka herää aiemmin, ku akka. Joten tähän mennessä ei oo aamusin tarvinnu herätellä. Päivällä on joskus pakko, jos tarvii kuivan vaipan tai täyden masun ennen jonnekki lähtöä. Yleensä yritän mennä kummiski Kossin rytmin (joka vaihtelee) mukaan.
Munkin mielestä vielä niin pieni ettei tarvi kelloa katsoa ;)
[b]Maria[/b] toivottavasti kuurista on apua! Onko tuollaset patit yleisiäki pojilla?
[b]Mamm@mia[/b] voi teilläki sairastellaan :/ jospa pöpöt pian jättää meiät rauhaan.
[b]Tammitynnyrit[/b] :D:D:D tuo oli hyvä nimi!! Ite en sinne tunne tarvetta tulla, mut eihän sitä kyllä koskaan tiiä. .
[b]Chicca[/b] toivottavasti ihan harmittomia sydämen muljahuksia!! Koeta pystyä levähtään ja oleen stressaamatta.
[b]Katskula[/b] kiva lukea, että jollakin muullakin ukon kanssa välit hyvin :) Meillä tulee 10 vuotta yhteiseloo ja yks ilta tässä akka kysy isiltä, ett miks sillä on sormus sormessa tai jotenki vastaavasti. Kuulin, ku sano, että se on siinä aina ja pysyy :) :)
Jatkan myöhemmin. .
[color=darkviolet]Ukosta vielä aioin jatkaa, ku oli yks yö niin lutunen. Halasi ja kysy oonhan sen :) :) väillä kai tää perheenpyörityksen keskellä ei muista huomioida toista tai ei kerkee. .tuollaset pienet herkät hetket on jotenki niin pysäyttäviä. En osaa selittää.
[b[Tikru[/b] mä oon päättäny, etten anna neuvolatätin mielipiteen painaa liikaa ja teen ihan oman päätöksen millon siirryn antaan vellejä jne. Tuntuu tosiaan nuo suositukset vaihtuvan lähes vuosittain.
[b]Monttu[/b] voimia mustistaisteluihin!! Ja joku muukin niitä tarvi. .[b]Äitylihän [/b]se oli.
[b]Ardisia[/b] kokeile vaikka yötä vasten antaa nannia lisäksi tai sitten pottu-prokkanavelliä. Tai opettelet juomaan kotikalijaa :)
[b]Mansemamma [/b]toivottavasti ristelykeinutus ei tee pahaa ;)
Jes pääsinhän mie jotenki nää läpi.
Pitää mainostaa, ett pääsen torstaina shoppaileen kaverin kanssa. Ootan sitä kädet syyhyten ja toisaalta hirvittää miten ukon käy illalla mukeloitten kanssa. Yrittää selvetä sieltä iltarutiineihin takasi, mut pahoin pelkään etten ehi.
Tosin jos akka pahasti sairaana niin pakko perua. Perjantaina Kossi saa rokotteen niin en usko, että sen kanssa uskaltaa lauantaina lähtee.
Siksi just nyt mentävä, koska Kaphallin tarjoukset haluan käyttää. Kun ostan 30¿ vauvan vaatteita saan 10¿ alen ja yhen täyshintasen tuotteen saan puoleen hintaan. Ja ku miekkonen tarvii uusia vaatteita niin. .
Mut nyt pitää mennä. Moiiiiiii.
Vai että laihdutusryhmän pykäsitte kasaan! Hienoa! Kävin jo lataamassa huimat lukemani sinne... Mähän siis olin jo lähtöpainossa 79,8 tuossa kuukausi sitten, mutta sit iski joku ihme suklaa-addiktio ja painoa tuli melkein kuusi kiloa takas... Kääk! Toivottavasti tää ryhma saa mua toppuutttelemaan vähän, kun laihduttaakan ei vielä voi. Olishan se kiva, jos jossain vaiheessa menis vielä jotkut vanhat lempivaatteetkin päälle.
Arki on viime aikoina ollu yhtä hullunmyllyä. Esikoisen uhma on onneksi helpottamaan päin, mutta tuo poika on ruvennut vuorostaan kiukkuamaan. Poissa on kaikkeen tyytyväinen ja hymyilevä pikkumies ja tilalle on tullut ahne, jatkuvasti nälkäinen ja herkkänahkainen ukkeli. Loukkaantuu nykyisin pienimmästäkin viivytyksestä tai epätoivotusta liikkeestä ja huutaa raivoaan useamman minuutin ennen anteeksiantoa. Nukahtaminen on työlästä ja öisin heräillään parhaimmillaan tunnin välein. Uudelleennukahtamiseen tarvitaan väkisinkin tissiä, tutti saa aikaiseksi taloajärisyttävän huudon. Päiväunet ovat joskus täydellisesti kateissa ja nukkuu vain viiden minuutin pätkiä ollakseen sitten äärimmäisen kärttyinen koko päivän. Välillä aivan epätoivo meinaa iskeä, kun mikään ei poikaa näytä tyydyttävän ja rauhoittavan.
Taitaa vissiin tuo arkistressi vaikuttaa muhunkin melkoisesti, sillä eilen säikähdin tosissani oikein erikoisen mojovia rytmihäiriöitä. Jouduin aivan sairaalaan lähtemään ja käyrillä makailemaan, kun rintaa puristi, tuli hapeton olo ja sormet puutuivat. Tilanne kuitenkin oli jo ohi siinä vaiheessa, eikä käyrillä enää mitään näkyny. Lisätutkimuksiin pitäisi kuulemma mennä, kun ei tuollainen sydäntoiminna hiipuminen normaalia ole. Pikkupaniikki iski aivan tosissaan...
Olipa taas omaa napaa ja valitusta.. Taas tuo pikku-ukko huutaa tuolla ääni käheänä. Täytyy mennä!
Pärjäilkää!
¨c¨ja iso-O 3.1