-*-*-*-TAMMENTERHOJEN MA JA TI -*-*-*-
Ja viikonlopun höpinät:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10112117&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (38)
Hyvää pakkasaamua!
Täällä ollaan myös oltu ylhäällä 6:30, onneksi on jo siihen aikaan valoisaa niin ei tunnu niin pahalta nousta, minä ainakin elän ihan täysin tuon valon mukaan, kesällä pärjään vähillä unilla ja talvella nukkuisin vuorokauden ympäri. Viime kesänä hommasin pimennysverhot, jotta en ihan yöllä vielä heräisi, meillä kun aamuaurinko paistaa suoraan makkariin.
Niin, eli pikku-neiti on nyt sitten jo päiväunilla, nyt on taas menty kivasti yhdellä syötöllä yöt, juo pullosta korviketta reilun desin verran 3-4:00 välillä.
ÄäniherkkyysG: aivan mahdottoman säikky on kyllä, ei sillon kun on unessa jo, mutta esim. syödessä ja juuri ennen nukahtamista normaali puheäänikin saattaa säpsäyttää. Hyvä esimerkki eilen illalta kun mies oli jo nukkumassa ja syötin neitiä vielä, sitten alkoikin miehen kuorsaus ei meinannut imettämisestä tulla mitään, joka korinalla säpsähti. Viskoin miestä tutilla pariin kertaan ja lopuksi vielä kaukosäätimellä..johan helpotti ;)
Sulina ja Fable: minä voin myös liittyä laihdutusryhmään, mutta taidan aloittaa " laihduttamisen" tuossa vapun jälkeen keskiviikkona. Mulla tuota pudotettavaa on enemmänkin.
mamm@mia ja pikku-neiti reilut 11 vkoa
[color=#A52A2A]Siis apua.. mitähän tuon pojan paukuran kanssa tekis,kun se lääkäri antoi niin hölmöt ohjeet, eli aloittaa kuuri jos siltä tuntuu/näyttää,että tarvii..
No,paukura ei enää oo niin tulipunainen kuin oli illalla,mikä johtu taas siitä kovasta painelusta,jonka lääkäri teki.
Eli on samalla tasolla kuin sinne mennessä nyt.
Eli pitääskö katsoo vielä päivä, vaiko aloittaa kuuri?
Kun tk:n lekuri ei koskenut nimenomaan sen takia kun on näin pieni kyseessä ja saattavat joskus ärhäkästi levitä,
kun taas seinäjoella erikoistuva lekuri kirran puolella meinas,että ei välttämättä tarvi aloittaa,että vastustuskyky on näillä niin hyvä.
Mutta meillä on hieman flunssaakin,joten musta vastustus kyky ei oo ihan parhaimmillaan..tajusitteko mun sepostusta??
[color=#228B22][b]laihdutus:[/b]Täällä yks sitä kipeesti yrittävä!
Lähtöp:n on vieläkin sen 8kg + että haluisin siitäkin pois vielä 5kg,ainakin!
Pituus mulla on 166cm (jee!)
Paino tällä hetkellä 73,5 [color=#32CD32]*kuiskaa hiljaa ettei moni kuule*
[color=#228B22]että töitä kyllä löytyy!
Salille en ehdi millään, joten ruokavaliolla ja vaunuttelulla ja koti jumpalla mennään..
[color=[b]neuvola G:[/b]isä tulee mukaan ,jos on vapaalla,ei siis o9le töistä pois sen takia..mitään erillistä isä käyntiä ei täällä ole,vois olla kyllä kiva!
[color=8B3E2F]Jere tuossa koettaa kääntyä ja nyt isoveli paiskas viekkuun maate :)
Ei ole sen viime perjantain jälkeen kääntynyt enää. yrittää kyllä.
Tänään katsastan kaupan sosoe valikoimista toisenkin hedelmä maun, ehkä päärynää tai ruusunmarjaa..
Persikkaa menee kerrallla noin ½ prk.
Hyvin maistuu!
Viime yökin meni hyvin, nukahti varhain, ysin jälkeen,heräs puoli kolme,laitoin vaan tutin ja viideltä laitoin maitoa ja vartin yli 7 herättiin ja saikin herätä,kun isompi isoveikka meni 8 kouluun..
[color=00688B]mitäs vielä oli..??
[color=#191970][b]Maria ja Jere [color=D02090]♥
[color=CD00CD]Ei herää kovin helposti,jos on syvässä unessa, meilläkin ilta nukutuksen aikana jotkin äänet säpsäyttää silmät levälleen..
Meilläkin ukko [b]kuorsaa![/b]
Ei ennen kuorsannut,luulen että sillekkin kertyneet liiat aiheuttaa sitä, ukkokin on laihiksella, kumpikin koettaa häihin saada painoa pois :)
Ei se kyllä mikään kauheen läski sillee oo,mutta masua löytyy ;)
sitä nää raskaudet teettää,kiloja kertyy niin itelle ku puolisolle ;)
Mä oon ollu tällainen hiljainen taustalla olija, paitsi sillo ku suurin osa oli jo synnyttäny tammikuun lopussa, aloin kirjoitella enemmän. Mä taisin muuten sit " voittaa" sen viimeisen tammiksen tittelin ku Sapa (toiv muistan oikein) sai lapsensa muutama tunti ennen mua. Eli la oli 25.1 ja vauva pakotettiin ulos 8.2 ku ei ite tajunnu tulla, niin kuin ei myöskään tajunnu nyt 3 v 9 kk ikäinen isoveljensä. Eli nyt meil on kaksi poikaa! Molemmat olleet isoja, 4200 g syntyessään ku on menny sen 2 vko yli.
Jotenki mul ei muka ikinä oo aikaa tänne kirjoitella ku pätkis ehdin jututki lukea mut nyt tietty on ku vauva nukkuu ja tarttis pääsykokeisiin lukea ;-).
Mäki oon Turun seudulta eli voisin mahdollisesti tulla tapaamiseen jos huolitaan. Tosin kesäaika siitä huono et vanhempi ei oo missään kerhoissa eikä hoidossakaan edes sitä minimiä minkä nyt ja sit ollaan paljo mökillä josta noin 80 km Turkuun. Mut katotaan. Ai nii ja mul ei oo ees autoo nyt mut ehkä sellainen pianki löytyy.
Onko teillä muilla kokemuksia maitoallergisesta vauvasta ennestään? Mun esikko on enkä millään uskalla aloittaa mitään vellejä tolle pikkuselle ku luin netistä, et olis hyvä välttää lehmänmaitotuotteita ainakin 6 kk ikään asti. Ostin kyl Kousan risdietiä jos tekis veteen tai omaan maitoon mut ei ehkä ihan vielä. Meillä oli juuri varmaan 3 vko kausi et söi yötä päivää 2 t välein ja nukkui huonosti muutenki, mut nyt on tehny tehtävänsä ja tissit on täynnä. Öisin saattaa mennä 2 syötöllä jo, onneksi! Aloin oleen tosi väsyny ite...
Mua kiinnostain kans laihdutus ku on viel noin 6 kg jäljellä ja muutenki mul on BMI jotain 30 päälle eli tota tavaraa löytyy! Ku esikkoa aloin odottaa, olin 10 kg hoikempi, huoh... Mutta nyt on jotenki tasapainosempi olo kuitenki ku ensimmäinen lapsi oli niin iso elämänmuutos!
Koetan hakee tähän yhen vitsin, katotaan onnistuuko!
Aina kun lapsesi riistäytyvät hallinnasta, voit
lohduttautua ajatuksella,
että edes Jumalan kaikkivoipaisuus ei
yltänyt hänen omiin lapsiinsa
asti. Luotuaan maan ja taivaan Jumala loi Aatamin ja
Eevan. Ensimmäinen asia jonka hän sanoi oli: Älä!
Älä mitä? vastasi Aatami.
Älkää syö kiellettyä hedelmää! Jumala sanoi.
Kiellettyä hedelmää? Onko meillä kiellettyjä hedelmiä?
Hei Eeva - Meillä on kiellettyjä hedelmiä! Eikä, sanoi Eeva.
Älkää syökö niitä hedelmiä! sanoi Jumala. Miksei? Koska
olen Isänne ja minä sanon niin! Jumala
vastasi. Muutama minuutti myöhemmin Jumala näki lapsensa
syömässä omenavälipalaa ja ärsyyntyi! Enkö
minä kieltänyt teitä syömästä niitä hedelmiä? Jumala kysyi. Joo-o, vastasi Aatami.
No miksi sitten söitte niitä?, sanoi
Isä. En minä vaan tiedä, sanoi Eeva. Hän sen aloitti!, Aatami sanoi.
Enpäs!
Juupas!
Enpäs!!
Silloin Jumala sai tarpeekseen ja päätti rankaista Aatamia
ja Eevaa antamalla heille omia
lapsia.Näin kaava sai alkunsa eikä se ole koskaan muuttunut.
Mutta tarinassa on lohduttava opetus!!
Jos sinä olet sinnikää�sti ja rakastavasti yrittänyt
jakaa viisauttasi lapsille, eivätkä he ole ottaneet sitä vastaan, älä ole ankara itsellesi.
Jos Jumalalla oli vaikeuksia lastenkasvatuksessa, mikä
saa sinut luulemaan, että se olisi helppo nakki
sinulle?
AJATTELEMISEN AIHETTA!
Sinä vietät kaksi ensimmäistä vuotta heidän
elämästään opettaen
heitä kävelemään ja puhumaan. Sitten vietät seuraavat
kuusitoista vuotta käskien heitä istumaan alas
ja pitämään suunsa kiinni.
Lastenlapset ovat Jumalan antama palkinto siitä,
ettet ole tappanut omia lapsiasi.
Teini-ikäisten äidit tietävät, miksi jotkut eläimet
syövät jälkikasvunsa.
Lapset harvoin lainaavat sanojasi väärin. Itse asiassa,
he toistavat usein sanasta sanaan sen mitä sinun ei
olisi pitänyt sanoa.
Lastenjuhlien järjestämisen perimmäinen syy on
muistuttaa itsellesi, että on olemassa lapsia jotka ovat
vielä kamalampia kuin omasi.
Teemme kodeistamme lapsiturvalliset, mutta silti
he onnistuvat pääsemään sisälle.
PÄIVÄN NEUVO: Ole kiltti lapsillesi. He valitsevat vanhainkotisi jonain
päivänä.
JA LOPUKSI: Jos sinulla on hermot kireällä ja päätäsi alkaa särkeä
tee niin kuin aspiriinipurkin kyljess� sanotaan: Ota kaksi aspiriinia ja pidä lasten ulottumattomissa!
[color=darkviolet]Kokeillaas, jos ehin ennen Kossin heräämistä vähä naputella. Suuttu tuossa ukon kotona totaalisesti. Huusi ku hyeena anopin sylissä. Vierasti varmaan ja sitten hermostu, kunnei päässy nukkumaan. Tutkimattomat ovat vauvan aivot. .
No joo - jopas välähti. Lähettiin sit kotio, ku mikkää ei rauhottanu. Simahtiki sit hetimmiten ja vaunuihin siirsin tunteroinen sitten ja siellä yhä tuhina käy.
Kävin sitten lauantaina eka kerran tuulettumassa. Oli ihanaa tanssia pitkästä aikaa, mutta en silti nauttinu täysin rinnoin (ja nyt ku niitä ois enempi millä nauttia!). Huoli paino takaraivossa miten ukko pärjää. Vähän väliä tuli katottua puhelinta, joko sinne on tullu viestiä. Lähettiinki sit kahen aikoihin kotia kohti.
Kotona kävi ilmi, ett Kossi oli vähä ennen kahta heränny eka kerran syömään. 200ml oli imassu ja nukahtanu samantein uuestaan. Että " turhaanpa" huolehti tää mami sitte. Viien aikoihin heräili toistamiseen, ei syöny kuulemma ku jottain 60ml ja käsi käjessä nukahettiin vierekkäin :) :)
Jotenki huono omatunto tuli ja ikävä alko rimpsalla painamaan mieltä. Oli kyllä piristävä ilta, mut noh kummiski, en tiiä. Ei varmaan kovin äkkiä tuu uuestaan mieli kauan miekkosesta. Katotaas ku on itkunen päivä ja mikkää ei Kossille passaa niin tää kotimami on oven kahvassa roikkumassa tanssipopot jalassa :D
[b]MustaKissa[/b] tuntu tosi pahalle lukee sun tarinaa ukostas. En saa kirjotettua mitä aattelen, mutta hirmusesti voimia, voimia ja voimia!! Ethän peitä kummiskaan tunteitasi, että ukkos tajuaa kuinka pahan olon sulle aikaan saa asiattomilla laukomisillaan. *pyörittää päätään ihmetellen yhä*.
[b]Mary[/b] mä oon kans kaupassa huomannu, ett Kossille tuo turvaa ku ottaa välillä kädestä kii ts. antaa sormen pikkuseen nyrkkiin puristeltavaksi. Kai se tuo iso maalima pelottaa. Kirkkaat värit ja äänet. Pienien vauvojenhan sanotaan stressaantuvan ja väsyvän ihan erilailla shoppailuista, just noitten ärsykkeiden paljouden takia.
[b]Fable[/b] veit jalat suustani ;) mä kans miettiny, ett mihin ihmeeseen tää aika menee. Ukon kans tulee 10 vuotta yhteiseloo nyt kuun vaihteen jälkeen ja tuntuu, ku vasta ois tavattu. Ja akka täytti vasta 5vee, tunnen itteni ikälopuksi kohta.
[b]HerkkäuniG[/b] riippuu tilanteesta. Päivällä saattaa välillä nukkua niin sikeesti ettei haittaa, vaikka imuroin vierestä ja siirrän vaunuja eestä pois. Iltasella saattaa ähinä alkaa käymään sängyssä, jos peiton alta jotai ukolle juttelen toiseen huoneeseen. En kummiskaa tarvi huutaa. Välillä syöttäessä huomannu, ett parempi olla hiljaa. Meillä onneks akka uskoo ja menee muualle räpeltään syöttöhetkellä. Siittä pitää vaan joskus mainita, ku se tuppaa unohtuun.
[b]Maria[/b] onpas lekuri, ku antaa viisaita ohjeistuksia. Osaisko nuo neuvolasta sanoa vähä parempia neuvoja?
Meillä muuten tänä aamuna niin ilosesti poristiin puol kuuen aikaan. Vaihoin sit varulta vaipanki ja ajan kans rauhottelin miekkosta. Viimein sitte tajusi ettei vielä oo aika nousta ja rauhottu masulleen nukkumaan viereen.
Vierekkäin nukuttiin oikeestaan koko yö, ku kympin aikoihin huito niin sängyssään, että teki pari vauhtiviivaa poskeensa. Millä sen sai aikaan, ku kynnet olin illalla leikannu, ei oo tietoo. Kai niin kovakouranen oli itelleen. Eiku hetkinen, nostinhan mie sen vielä omaan sänkyyn, ku oli rauhottunu nukkumaan mun viereen. Kylläpä sitä horisee :D
[b]Markelmi[/b] kiitos piristyksestä :) tuon vitsin olin unohtanu tai osan siittä. Kerran taisin spostina saada. Varsinki tuo lapsiturvallinen kohta on huippu :D
Kyllä kai mie oon jo puoliska tunnin täs naputellu. Pitänee viittiä tiskejä raivata ajankuluksi seuraavaksi ;)
Z ja Kossi (s. 29.1)
p.s. meillä miekkonen sai tänään Kela-kortin :) :)
neuvolassa käytiin viime viikolla,painoa oli melkein 6kg ja pituutta tasan 60cm. Eka rokotus otettiin,illalla oli maha raukalla ihan ripulilla ja seuraava päivä meni vielä kiukutessa... mutta selvittiin siitäkin,itse piikitettäessä ei inahtanutkaan.
Mahaltaan selälle kellahtaminen on suurta huvia,sitä tehdään niin kauan kun äiti jaksaa kääntää takasin mahalleen.. kylkiasennosta käännytään jo sujuvasti mahalleen (toinen käsi tosin jää alle..) päätä pitää pitää pystyssä,vauva asennot ei ei enää miellytä.
Perunaa ollaan maisteltu nyt neljä päivää,perjantaina pitäis siirtyä porkkanaan..maissivelliä neiti syö ilallla 160ml ja nukkuu sitten sen 11 tuntia.
Laihdutusporukkaan tahdon mukaan!!! raskauden lähtöpaino on ohitettu mutta pudotettavaa olis vielä 5kg... nää kylmät ilmat ei innosta liikkumaan ja syömisiäkin vois taasen tarkistaa...
kääntyileekö teiänm vauvat jo selältä kyljelleen? meillä ei sillä rintamalla tapahdu mitään,tyytyväisenä on selällään jos siihen laittaa eikä yritäkkään mihinkää kääntyä..
Jaahas nyt menee neitokaisella hermot eli lähdetään katselemaan paikkoja.sylissä on kivaa kunhan syli liikkuu....
T:Isa ja Iida 14vk
Poitsu nukkuu sikeästi ulkona (=lue siis yhdellä heilutuksella tähän mennessä, kohta jo 2 h nukkunut!) ja pullat tuli uunista joten istahdan hetkeksi tähän koneelle!
Paranis täälläkin jättää pullat väliin, mutta kun joskus (?) tulee niin kauhee himo! Ei auta muut makiat, kahvin kanssa pakko saada pullaa....;)
Olis täälläkin sitä laihdutettavaa n. 9 kg lähtöpainoon, mutta taidan jättää laihdutuksen vielä väliin, katon sitten kesällä-syksyllä jos ei oo mitään lähtenyt ja imetys vähentynyt niin sitten!
Oishan se kiva ettei olis niin paljoa " pohjia" jos tulis uudestaan piankin raskaaksi! Mutta kaikkea ei voi saada....
MARKELMI- tervetuloa joukkoon iloiseen! Ja hauskasti ainakin alkoi, makiat naurut sai noita sun vitsejä lukiessa, totta joka sana!
KUORSAUKSESTA, minunkin armas mieheni on aloittanut tuon yöllisen konserton!! Onkohan jotenkin sidoksissa vauvan tuloon...? Kiva kun yrittää saada unen päästä kiinni niin toinen kuorsaa suoraan korvaan, tönin pariin otteeseen ja johan asennon vaihdos lopettaa sen...hetkeks!
Oltiin sitten lauantaina ja eilen synttäreillä joten poitsu tais olla aika sippi eilen illalla, nukahti 21 jälkeen ja heräs syömään vasta 03.10!
Siinä sitten valvottiinkin 5 asti, muttei syöty, nukuttiin vähän yli 7, syötiin ja makoiltiin kunnes 8 maissa kun piti alas mennä niin poitsu rupes hamuilemaan ja eiköhän tuo taas syönyt ja nukuttiin 9 asti!
Eli vois sanoa että yö mentiin yhellä syötöllä!
Mutta nyt täytyy rientää, heräilemisen merkkejä ulkoota....;)
Voikaahan hyvin!
Pupina & poitsu s.15.1
Kävin just tuolta Hobby Hallista tilaamassa ison kasan Tutta-vaatteita esikoiselle kesäksi, kun olivat tarjouksessa. Toivottavasti ovat sopivia sit ku tulloot. Esikoisella nosti lauantaina tunnissa kuumeen 39 asteeseen ja eilen illalla oli vielä 38, nyt ei enää ollut ennen päiväunia. Mikähän kummajainen tuo oli? Oiskoon ollut mahatauti, kun kerran lauantaina oksensi? Vai oisko ehkä flunssaa kun yskii tuolla sängyssään...
ÄäniG: Lillukka herää vähän unisyklistä riippuen. Jos nukkuu sikeesti, nii saa ihan rauhassa rymistellä vieressä, mutta jos on kevyempi univaihe menossa, niin herää saman tien.
Laitanpa uutta galluppia eli te, joilla isompia lapsia kotona, herätättekö vauvan aamulla kun muutkin herää vai annatteko nukkua kunnes herää itestään? Mie oon vähän kahen vaiheilla, että herättäskö, kun ei tahota keretä ulos aamupäivällä, kun pien nukkuu nii pitkään. Tänään nukkui taas lähes kymmeneen. Tekis kovasti mieli antaa nukkua ees aamuisin pitkään, kun muuten on niin huono nukkumaan ja kerkiäähän sitä ulos iltapäivälläkin. Toisaalta se kyllä jatkais unia vaunuissa. Kyllä pitää olla ongelma kerrassaan.
Ja heti perään toinen galluppi eli kuinka pitkää teidän vauvat jaksaa olla hereillä? Meillä on melko tasan kaksi tuntia yläraja ja jos sen pitempään on hereillä, niin on tosi kiukkuinen tapaus.
Markelmi: ei ole ennestään maitoallergiasta kokemusta, mutta nyt tämän pienen kans on tullut tähänkin vaivaan tutustuttua. Mie aion täysimettää sinne 6 kk asti jos vaan maitoa riittää, enkä aio antaa velliä vaan aloitan sitten aikanaan puurolla suoraan. Kyllähän tuo neiti käy tosi usein tissillä, mutta maitoa tulee reilusti, niin käykööt.
Meillä Lillukka kääntyy vain kyljelleen, eikä ole vielä pyörähtänyt mahalleen. Suuttuu vain, jos yrittää auttaa siihen suuntaan. :) Kovasti on alkanut kiinnostumaan leluista ja oikein kaksin käsin vie niitä suuhun imeskeltäväksi. Ja istumaan pitäs päästä. Eilen viihtyi tosi pitkään sylissä, kun sai istua lähes pystyssä rintaa vasten. Siinä oli mukava heilutella lelua.
Pupina: heh, meillä neiti on nukkunut 1,5 tuntia ja kaksi heilutusta tähän mennessä. :) Mie vaan ihmettelen, mihin ne hyvät unet hävis, kun jossain vaiheessa nukkui jopa neljä tuntia heiluttamatta. Ehkä tää on vaihe.
Voikaahan hyvin!
T: Monttu ja Lillukka 4 kk
[b]Zatu[/b]: joo,eikö idiootiti ohjeet!?? Päätin äsken että haen sen kuurin,kun nyt hieman painelin pattia,oli se sillee " löllö" keskeltä! YÖK!
[b]Markelmi[/b]: muistankin sun kirjoitelleen silloin, kiitos kivoista jutuista!
[b]monttu[/b]: Joo,mä herätän,oikeestaan on pakko,kun pitää viedä ekaluokkalainen autolla kouluun.
Toisaalta näin tehdessä säilyy meille tullut hyvä rytmi eli ylös 7 jälkeen,
hereillä 1,5-2 h,pienet unet n. 45-60min.sitten hereillä tuonne 1paikkeille,haetaan isoveli koulusta autolla,nukahtaa siinä,nostan tullessa vaunuihin ja nukkuu noin 15.15:30 asti tai enemmän,riippuen nukahtamis ajasta.taas hereillä pari tuntia ja ottaa pikku unet. nukkumaan mennään n.klo 22 yleensä..
eli tuosta selkiskin,että meilläkin on maksimi hereillä olo nykyään 2h...
heh,meilläkin ollaan käyty jo kolme kertaa laittaas tuttia ja sillee :)
mies taas iltavuorossa, niin ollaan täällä mun vanhempien luona käymässä...
Oon nyt alkanut antaan Ronjalle peruna-porkkana sosetta...ja tänään annoin sit kasvis sosetta. Kyllä aluks irvisteli, mutta sitten taiski tykätä... :) pysyy maha täytenä kun saa vähän vahvempaa :)
Peruna-porkkana vellistä Ronja tykkää myös paljon. Sitä oon aina antanut iltaisin ... :)
Muita vellejä en olekaan vielä antanut. Pitää tälleen pikkuhiljaa alotella :)
Nyt jos pian onnistuis vauvan saanti, niin lasketuks ajaks tulis varmaan aika tarkallee sama ku Ronjalla oli... :) se oliski kiva ku syntyis tosi samoihin aikoihin :)
mullakin olis noita kiloja vaikka kuinka lähtöpainoon, mitä olin ennen raskautta. Mut en mä varmaan hirveesti kerkee laihduttaan ennen ku tuun uudelleen raskaaks. Sit vois yrittää syödä terveellisesti, ettei herkuttelis liikaa. Niin ei paino sit juurikaan nousis. Ainakaan aluks... :)
mitäs galluppeja niitä olikaan...?kyllä Ronja välillä nukkuu niin sikeesti, ettei mitään uskalla tehdä, ettei se heräis. Mutta sitten kun pääsee sikeeseen ja syvään uneen niin sitten kyllä nukkuu hyvin eikä säpsy mitään :)
hyvä, että Zatulla oli mukava ilta :)
Monttu kyseli siitä, että kuinka kauan vauva jaksaa olla kerrallaan hereillä. Meillä Ronja kyllä nukkuu oikeestaan yöt, ja valvoo päivät. Nukkuu tietysti vaihtelevasti päikkäreitä. Me nukutaan tosi myöhään aamusta, ja sitten Ronja meneekin pian päikkäreille. Siitä iltapäivästä saattaa sitten valvoa vaikka kuinka monta tuntia. ja ykskin päivä, kun olin ite töissä iltavuorossa, ja mies oli Ronjan kanssa kotona, niin Ronja valvoi koko päivän. Vaistosi varmaan, että mä en ole kotona. Eli aika paljon valvoo päivisin, yöllä sit nukutaann.22.oo-10.oo tai jopa 12.00. Ja yön aikana herää yleensä yhden kerran syömään siinä puol kasi-9 maissa...
No mutta me lähdetään tästä vielä mun äitin kanssa kauppaan...:)
Ja sit se saakin heittää meidät kotiin. Mies pääsee töistä vasta 22.40. Että siihen saakka saadaankin olla sitten ihan tyttöjen kesken :)
heippa vaan kaikille tammenterhoille :)
myrtti- ja Ronja s.2.2
Myrtti: Huomasin että meidän tytöt on syntyneet samana päivänä. Olen tässä itsekkin miettinyt josko peruna-porkkanavelliä antaisin iltaisin, laimensitko velliä maitoon vai annoitko ihan suoraan ?
Pikku-neiti jaksaa olla hereillä 1-1,5 tuntia, ja se viimeinen puoli tuntia menee syödessä yleensä, olen iltaisin yrittänyt pitää hereillä kahtakin tuntia, ettei kovin aikaisin kävisi yöunille, yleensä kylvyssä saa venytettyä unille menoa.
Meillä on taas esikoinen kuumeessa, eihän tästä ole kuin pari viikkoa kun oli viimeksi. On se kumma kun yleensä sanotaan että hoidossa olevat lapset siarastavat usein, meillä on päinvastoin, hoidosta ei tarvinnut olla poissa lähestulkoon ollenkaan ja kotona ollessaan ovat yhtenään kipeitä =(
ihan kiva jos saadaan porukkaa kasaan siihen laihdutusurakkaan. Minkäslainen systeemi alotetaan? Ja koska? Ens maanantaista vai toukokuun toka päivä vapun jälkeen vai miten? Mulle sopii ihan miten vain.
Mun pitäis vaan hommata kunnon vaaka, vanha näyttää mitä sattuu.
Punnituspäivä ois ehkä kiva olla aina maanantai ja jos kerran viikossa ilmotettais ne painot sitten.
Seurataanko pelkkää painoa vaiko myöskin mittanauhalla?
Mitäs mieltä ootte? Tuonne laihdutuspuolelle jos sitten pinouduttais, ettei tää normaali keskutelu häiriinny näistä painoasioista.
Mutta nyt täytyy taas mennä, palaillaan....
mamm@mialle täyty tulla vastaan vielä...eli aluks laitoin ihan vaan 20ml maidon sekaan. siitä sit oon pikkuhiljaa nostanut velliannosta... nyt saattaa syödä jo 150ml pelkkää velliä iltaisin. ja kyllä on tosi paljon tykännyt... oikein ynisee aina kun velliä syö kun maistuu niin hyvälle :)
Ja pysyy maha täytenä yöllä, ei tarvii pikkusen yhtenään nousta heräämään syömään.
Mä aluks mietin hirveesti, että viittiikö sitä näin aikasin aloittaa vellejä tai ainakaan kiinteitä. Sit mä juttelin mun äitin kanssa,ja se sanoi, että silloin ku mä olin vauva, nii suositus oli 2-3kk just noissa peruna-porkkana soseissa ja muissa. Ja ihan normaali musta on tullut. Ne suositukset vaan vaihtuu vähän väliä...
Siks uskalsin alkaa antaa myös soseita Ronjalle.. ... Ja hyvin on mennyt ja kovasti on massu pyöristynyt tytöllä :)
Eli velliä vaan naamariin, niin hyvä mieli tulee :)
Onko sun vauva muuten mamm@mia kokonaan korvikkeella?
No mutta nyt hyvää yötä kaikille!!!
myrtti- ja Ronja
Tehän vaan oma porukka tuonne liikunta,terveys,laihdutus-puolelle..
[b]Nimiehdotuksia?[/b] kai meillä naseva nimi pittää olla :)
Heh,ittee kun katsoo peiliin,ei tuu ku tammitynnyri lähinnä mieleen.. :D
Maanantai sopii mulle ilmoitus päiväksi,ihan vaikka heti ens viikosta lähtien?
mittailukin sopii,sen oon vaan huomannu ainakin jaloista olevan vaikeeta puuhaa,pitääs niin osata aina presiis samasta paikkaa mitata..
Pitääs tatuoida vissii mittaus pisteet itelle ;)
Mä voisin väsätä meille vaikka semmosen seuranat listan,johon päivittäis aina viikottaiset jutut,kun väki ilmoittaa..vai mennäänkö ihan omalla muistilla,mitä edellinen lukema näytti??
Ehdotuksia kehiin flikat!
ja ajan kuluksi opettelin uutta..
[color=68228B][b]Että hyvää yötä Akat vaan..[/b] [color=8B1C62][size=4]☺[/size]
[color=1874CD][size=6]¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
[color=Red]Taasen meidän poika heräsi kukonlaulun aikaan. Täytynee hommata pimennysverhot tähän huoneeseen, tai muuten tuo kossi ei nuku kesällä ollenkaan ;)
HEREILLÄOLOGALLUP: Meillä ei poitsu jaksa myöskään olla hereillä kuin max. 2h kerrallaan.
MARIA-79: Tammitynnyrit on loistava nimi laihdutusporukalle!!!
FABLE: Maanantai on hyvä aloituspäivä! Eipähän tule herkuteltua vappuna ;) Maanantaisin punnitaan ja miksei sitä vois mittailla mittanauhallakin, vaikka niinkuin joku sanoikin, on vaikea löytää aina sama kohta esim. reidestä mitattavaksi.
Tää yhdellä kädellä kirjoittaminen on niin hidasta, että saa nyt kommentointi tältä erää jäädä...
-Sulina + poju 5pv vaille 4kk-
Tammitynnyri on tosi hyvä nimitys ainakin mulle. :-).
Aloitetaan vaan maanantaina sitten. Mä olen mittaillut aina navan kohdalta ton mahan ympäryksen ja sitten reiden ympäryksen sellaiselta kohdalta missä mulla on pieni luomi. Mutta muuten se onkin hankalaa esim. lantion ympärys. Vois aatella että mittaa vaan sen vyötärönympäryksen.
Mulla nää ylimääräiset kilot on kerääntynyt lähinnä lantion ja mahan kohdalle, että tosi tynnyri olen. Eipä sitä toi maha näytä palautuvan tän toisen lapsen myötä samoin kuin ekan kohdalla.
Nyt aamutoimiin, tänään on pojan tarhapäivä ja on ihan innoissaan taas neljän vapaapäivän jälkeen sinne lähdössä. Ulkona vaan kurja ilma, no, täytyy ottaa sateenvarjo mukaan jos pääsis tekeen pienen kävelylenkin itse samalla.
Mä tulen myös mukaan, enköhän sen verran muista, että maanantaisin ilmoittelen painoni (joka on kauhea teihin muihin verrattuna, tosin onhan mulla pituuttakin jonkin verran, mutta kuitenkin) ja toi Marian lupaus tuosta seurantataulukosta tai vastaavasta kuulostaa hyvältä.
Jospa sitä sais itteensä niskasta kiinni tuon syömisen suhteen,kun osallistuu tällaiseen, ei haluais olla aina se ainoa, jonka paino ei tipu.
Mutta nyt pitää mennä, muita kuulumisia myöhemmin, jos ehdin.
-äitiliini78 ja tytteli 3,5kk+
eiku ilmoittautumaan laihdutus puolelle!
[color=4876FF]Meidän pikkujäbä heräsi tänä aamuna klo:06.30 virkeänä pinnikseen jokeltelemaan. Argh! Tämä äippä olis tänä aamuna kaivannut hieman pidempiä unia. Jotenkin tosi hankala päästä ylös sängystä aamuisin. Johtuukohan siitä, että syötin pojan taas viime yönä neljä kertaa eli melkein kahden tunnin välein. Ja herää kyllä selvästi nälkäisenä. Jokohan alkaa äidinmaidon riittävyys kasvuvaiheeseen verrattuna näkyä? No tuleehan meillä tämän viikon sunnuntaina 4kk täyteen, mutta en millään haluaisi alkaa kiinteille vielä. Mutta toisaalta en kyllä jaksais enää näitä miljoonia yöheräämisiä ;)
Mitäs täällä olikaan viikonloppuna höpisty...
RAINY: Mulle ainakin käy pääkaupunkiseudun tapaaminen viikoilla 20 tai 21 ihan hyvin :)
ISÄKÄYNTI NEUVOLASSA: Ei ainakaan meidän neuvolassa ole tuota harrastettu. Ja muutenkin minä tuon pojan kanssa siellä käyn, sillä mies aina kahdeksasta neljään töissä, joten ei pääse.
FABLE: Kyselit kiinnostuneita laihdutusporukkaan lähtijöitä. Täällä olis ainakin yksi. Olen nyt pari viikkoa yrittänyt sinnikkäästi kieltäytyä herkuista ja melkein 3kg on paino tippunutkin. Mutta 2kg on vielä raskauden aikana tulleita kiloja ja ylimääräisiä niiden jälkeen vielä 5-10kg. Täysimetän siis, joten varsinaisesti en laihduttaa vielä pysty, mutta kyllä ne kilot tippuu liikkumalla ja herkuista kieltäytymälläkin. Joten perustetaan ihmeessä sellainen ryhmä, täällä tarvitaan myös vertaistukea!
PUPINAN GALLUP HERKKÄUNISUUDESTA: Meillä ei poju yöunilta kyllä herää minkäänlaisiin ääniin. Nukkumaan mennessä pitää olla hetken hissun kissun, kun poju on niin utelias, niin jää helposti vain kuuntelemaan ääniä, mutta kun on nukahtanut, niin ei kyllä herää helpolla. Päivisin sitten nukkuu kevyempää unta ja saattaa koviin ääniin havahtua kyllä.
No mut nyt täytyy mennä aamiaiselle ennen kuin pieni mies herää. On nimittäin nyt jo aamu-unilla :)
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille Terhoille ja Terhojen mammoille!
Sulina + poju (6 päivää vaille 4kk)