Onko naisilla keskimäärin korkeampi kipukynnys kuin miehillä?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
https://www.kesa.fi/videot/miehet-kokeilivat-synnytyksen-omaista-kipua-…
Potku haarojen väliin sattuu myös miehiä moninkertaisesti enemmän kuin naisia koska heillä sukupuolielimet ei roiku selvästi kehon ulkopuolella, ymmärrätkö pointin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti miehillä on korkeampi kipukynnys kuin naisilla.
Miksi alanuolet? On ihan tutkittu fakta, että miehillä on korkeampi kipukynnys kuin naisilla.
Miehillä on tosiaan korkeampi kynnys, eli se piste, jollain kipu alkaa tuntumaan. Mutta he kestävät kipua paljon vähemmän ja vähemmän aikaa, eli naisten kivunsietokyky on paljon korkeampi.
Olet väärässä. Yksikään tutkimus ei ole osoittanut naisten kestävän kipua paremmin. Päinvastoin. On naisvihaa väittää naisten kestävän kipua paremmin, sen väitteen ainoa motiivi on se, että naisia ei tarvitse hoitaa yhtä hyvin kuin miehiä.
Vierailija kirjoitti:
No naiset ovat tottuneet siihen kipuun, mistä miehet jo melkein pyörtyvät.
Oi oispa miehilläkin oikein kivuliaat kuukautiset niin voi sitä valituksen määrää..
Ja jos joutuisivat synnyttämään niin se oiskin sitten katastrofi.
Olen nainen, enkä minä ainakaan ole tottunut minkäänlaiseen kipuun.
Missä miehet joutuvat kokemaan sellaista kipua, mitä naiset kokevat synnytyksessä?
Niin kauan kuin mies ei ole kokenut synnytyskipuja, sen on ihan turha tulla minulle puhumaan mitään kivun sietämisestä.
Naisten kyky tuntea kipua on herkempi kuin miesten. Mutta naiset sietävät kipua enemmän kuin miehet. Korkeampi kivunsietokyky naisilla on opittu taito, koska tyttöjen ja naisten kipuja vähätellään.
Tämän olen itse huomannut, että jos on sellaisia kipuja, joita on myös miehillä, niitä kipulääkkeitä suorastaan tyrkytetään ja käsketään syömään niin kauan kuin vähänkin kipua tuntuu. Kun taas esim. kuukautiskipujen kanssa kehotetaan vaan pärjäämään, ja varoitetaan siitä, kuinka vaarallista on syödä 400 mg Buranaa 1 - 2 päivänä kuukaudesta, joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida valitettavasti olla (vaikka hyvin usein siltä kylläkin vaikuttaa) Olen joskus nähnyt netissä videon, jossa miehille ja naisille kokeitiin jotain laitetta, jolla saa aiheutettua kuukautiskipujen kaltaiset kivut. Naiset eivät olleet moksiskaan, mutta miehet vaikeroivat maassa
Kuukautis- ja supistuskipuja simuloivia videoita on YouTube täynnä. Miehet ovat säälittäviä vässyköitä.
Ei ne naisillekaan supistukset ihan yks kaks tule, vaan keho on siihen valmistautunut kuukausikaupalla ja kuukautisissa lienee ensisijaisesti kyse tottumisesta. Kyllähän sitä kaikenlaiseen muuhunkin epämukavuuteen tottuu aikanaan.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida valitettavasti olla (vaikka hyvin usein siltä kylläkin vaikuttaa) Olen joskus nähnyt netissä videon, jossa miehille ja naisille kokeitiin jotain laitetta, jolla saa aiheutettua kuukautiskipujen kaltaiset kivut. Naiset eivät olleet moksiskaan, mutta miehet vaikeroivat maassa
Voisin alkaa katsomaan miesten jääkiekkoa jos matseissa kaikilla pelaajilla olisi tuollainen laite päällä.
Ei tule kylläkään tapahtumaan. Mutta jos joku haastaisi lätkän pelaajat edes vetämään treenit sellaisten kanssa? Toki koko suorituksen kuvaten nettiin katseltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautis- ja supistuskipuja simuloivia videoita on YouTube täynnä. Miehet ovat säälittäviä vässyköitä.
Ei ne naisillekaan supistukset ihan yks kaks tule, vaan keho on siihen valmistautunut kuukausikaupalla ja kuukautisissa lienee ensisijaisesti kyse tottumisesta. Kyllähän sitä kaikenlaiseen muuhunkin epämukavuuteen tottuu aikanaan.
-eri
Tässäpä oiva malliesimerkki sitä naisten kivun vähättelystä, kyllä siihen tottuu. Totta ihmeessä tottuu, mutta muihin kipuihin saa lääkitystä, ei reumapotilaille sanota että totu siihen kipuun, ei se mitenkään yllättäen voi tulla, sinulla on aikaa valmistua siihen "epämukavuuteen" Menkkakivut eivät edes ole kipuja, pelkkää epämukavuutta.
Onko naisilla testattu tuota synnytyskipulaitetta? Luultavasti monelle oma synnytys oli paljon helpompi.
Vierailija kirjoitti:
Missä miehet joutuvat kokemaan sellaista kipua, mitä naiset kokevat synnytyksessä?
Aina kun nainen alkaa nalkuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Naisten kyky tuntea kipua on herkempi kuin miesten. Mutta naiset sietävät kipua enemmän kuin miehet. Korkeampi kivunsietokyky naisilla on opittu taito, koska tyttöjen ja naisten kipuja vähätellään.
Tämän olen itse huomannut, että jos on sellaisia kipuja, joita on myös miehillä, niitä kipulääkkeitä suorastaan tyrkytetään ja käsketään syömään niin kauan kuin vähänkin kipua tuntuu. Kun taas esim. kuukautiskipujen kanssa kehotetaan vaan pärjäämään, ja varoitetaan siitä, kuinka vaarallista on syödä 400 mg Buranaa 1 - 2 päivänä kuukaudesta, joka kuukausi.
Tämä on kuvaavaa, että koko ajan vedotaan kipuihin, joita ei voi verrata eli kuukautisiin.
Naisten kipuja on voitu vähätellä gynekologisessa kontekstissa, mutta se ei kelpaa vertailuksi.
Maskuliiniseen ihanteeseen kuuluu kivun vähättely ja erilaisten riskien ottaminen. Ei ole olemassa mitään naisten Duudsoneita tai Jackassia. Naiset ovat aliedustettuja kontaktilajeissa. Naiset eivät yleensä uskalla yrittää itsemurhaa keinoilla, jotka todella sattuvat ja tuhoavat kehoa. Vanhemmat kurittavat herkemmin poikia ja säästelevät hellyyttä poikien kohdalla. Poikien ympärileikkaus jättää jäätävän arven ja dildomaisen peniksen taakseen, ja amerikkalaisvanhemmat luulevat, että sokissa oleva poika vain "nukkuu". Neulanpisto tytön häpyhuuleen on sen sijaan WHO:n mielestä "silvontaa", kun taas Suomen anaalieduskunta jätti tahallaan kieltämättä vain poikien silvonnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin alkaa katsomaan miesten jääkiekkoa jos matseissa kaikilla pelaajilla olisi tuollainen laite päällä.
Ei tule kylläkään tapahtumaan. Mutta jos joku haastaisi lätkän pelaajat edes vetämään treenit sellaisten kanssa? Toki koko suorituksen kuvaten nettiin katseltavaksi.
Eli olet sadisti.
Vierailija kirjoitti:
Kaikessa miehet on parempia. Sen tajuaa googlaamattakin.
Sulle myös kuukautiset joka kuukausi ja niissä kivuissa ja vuodoissa töihin, harrastuksiin ja elämään kaikin tavoin normaalia elämää. Jutellaan sitten uudemman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on itseasiassa keskimäärin korkeampi kipukynnys kuin naisilla, se on myytti että naiset kestää paremmin kipua.
Veikkaan, että nainen kestää mitä vaan kipua ja kurjuuttaa tilanateessa, jossa lapsen henki on uhattuna. Muutoin tuskin on mitään eroa miehiin.
Esimerkki: Talvisodan aikaan sukulaisnainen synnytti maakellarissa, kääri vauvan lämpimiin peittoihin ja käveli noin 40 km matkan turvaan vauvan kanssa. Jalat paleltui. Toisesta jalasta amputoitiin varpaat. Sanoi itse, että kulki vauvan voimalla.
Vierailija kirjoitti:
No naiset ovat tottuneet siihen kipuun, mistä miehet jo melkein pyörtyvät.
Oi oispa miehilläkin oikein kivuliaat kuukautiset niin voi sitä valituksen määrää..
Ja jos joutuisivat synnyttämään niin se oiskin sitten katastrofi.
No nehän pyörtyy jo synnytyssaleissakin siitä että joutuvat näkemään synnytyksen.
Eikö tuo ole yksilökohtaista? Minä naisena en kestä yhtään kipua. En yhtään. En voi kuvitellakaan kärvisteleväni päänsäryssä tai käyväni hammaslääkärissä ilman puudutusta. Onneksi olen päässyt helpolla kuukautisten suhteen eikä niistä ole mitään vaivaa. Olisin varmaan sairaseläkeläinen jos asia olisi toisin :D
Vierailija kirjoitti:
Synnytykseen keho valmistautuu useita kuukausia ja sitten on erilaiset puudutukset ja lääkkeet käytössä. Lisäksi keisarileikkaus.
Synnytyksessä on ehkä enemmänkin kyse kärsimyksestä kuin kivusta sinänsä. Synnyttäminen on epävarmaa, epämukavaa ja voi kestää pitkään. Voi tulla haittoja, jotka jäävät pysyviksi synnytyksen jälkeen.
Kaikki naiset eivät synnytä.
Synnytys vertautuu ehkä enemmänkin urheilusuorituksen aiheuttamaan kärsimykseen kuin kipuun. Kivun tarkoitus on varoittaa kehoa uhkaavasta vammasta. Sellaista synnytykseen ei lähtökohtaisesti liity.
Kärsimystä voi olla myös se, että ei saa koskaan seksiä omilla ehdoilla tai ollenkaan. Se on todellisuutta monille itsestään huolehtiville miehille. Se ei ole kipua, mutta sekin on kärsimystä ja kestää pitempään kuin maailman pisin synnytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Tässäpä oiva malliesimerkki sitä naisten kivun vähättelystä, kyllä siihe
Menkkakivut voi olla paljon muutakin kuin epämukavuutta. Itse olen joutunut kärsimään erittäin kivuliaista ja runsaista kuukautisista 12-vuotiaasta lähtien. Runsas verenvuoto aiheutti pyörtymisiä ja lopulta jopa sairaalahoitoa. Kuukautiskivut on kokonaisvaltaista kipua: vatsaa koskee ja kramppaa, selkää koskee, jalkoihin koskee, tunnet kuvotusta ja päänsärkyä, rinnat on pinkeät ja arat jopa viikko ennen kuin kuukautisvuoto alkaa. Älä väheksy kenenkään kipua, varsinkaan, kun sinulla ei kokemusta tunnu olevan.
Estrogeeni lisää kipuherkkyyttä, ja testosteroni suojaa kivulta.