Viljan veljelle tai siskolle nimi
Hei!
Olen kyllä kysellyt ehdotuksia jo aiemminkin, mutta vielä ei etenkään pojalle ole löytynyt " sitä oikeaa" .
Esikoinen on siis Vilja Lumi Johanna ( Johanna tulee suvusta).
Pikkusiskosta tulisi mitä ilmeisemmin Kaisla. Toista ja kolmatta nimeä saisi ehdottaa... Suvusta ei toistaiseksi ole löytynyt mitään kovin kivaa kolmanneksi, en tiedä löytyiskö Johannasta mitään kivaa muunnosta.
Mutta pojalle on nimi aika hakusessa paitsi kolmenneksi tulisi Johannes tai jokin sen muunnos. Luontonimet olisi etusijalla, mutta mitään kivaa ei ole vielä osunut kohdalle. Olisiko hyviä ehdotuksia???
T. Jokirapu
Kommentit (16)
Kaisla Lilja Eerika
Kaisla Louna Linnea
Kaisla Sade Susanna
Kaisla Säde Susanna
Kaisla Aamu Eveliina
Kaisla Suvi Johanna (voishan tuo suvun Johanna olla molemmillakin?!)
Kaisla Sini Josefiina
Kaisla Emmi Adalmiina
Kaisla Taika Tuulia
Kaisla Lil(l)i Loviisa
Veikalle:
Terho Topi Johannes
Kuisma Jalo Johannes
Sampo Vili Johannes
Vinski Veli Johannes
Veli Vilho Johannes
Tarmo Turo Johannes
Otso Eeli Johannes
Leo Samu Johannes
Jalo Arvo Johannes
Arvo Iikka Johannes
Urho Eeki Johannes
Touko Jami Johannes
itellekin tuli mieleen ekana Touko veikaksi... Touko Eeli Johannes kiva nimi!
Entäs Touko Veikka Johannes!
Touko Toivo Johannes
Touko Taavi Johannes
Touko Visa Johannes
Touko Niila Johannes
Kaislalle tullut kivoja nimiyhdistelmiä...
Kaisla Tuuli Linnea
Kaisla Tuuli Aurelia
Kaisla Tuuli Inkeri
Kaisla Louna Lyydia
Kaisla Pihla Amanda
Kaisla Pieta Mirjami
mitäs näistä tykkäät?
veikalle, ja voi olla että niitä olen jo ehdotellutkin jos aiemmin olet kysellyt
ja Oraskin olisi hieno!!!
Tytölle
Lauha
Louna
Viola
Sade
Meri
Touko Tuisku Johannes.
Touko Pyry Hannes
Touko Tarmo Johannes
Tuisku nimeä on annettu molemmille, viime vuonna 8 pojalle ja 7 tytölle. Se sopisi mielestäni hienosti siskon nimen kesä+talvi teemaan. Pyryäkin on ennen annettu myös tytöille - ainoa tuntemani Pyry onkin nainen - mutta nykyään Pyryä annetaan vain pojille. Tarmoa ehdotan toiseksi nimeksi koska se on myös merkitysnimi joka sopii siihen ;o)
Jos ei Touko kertakaikkiaan niin olisko etunimi Aarni mitään?
Yritän kommentoida ehdotettuja nimiä, jotta jotenkin selkiintyisi mistä tykkäisin.
Kaisla Sade Matilda -sade on kaverien siskolla. Muuten olisi kiva nimi ja olen sitä miettinytkin Lumen vastineeksi
Touko Eeli Johannes! -Toukoa on paljon ehdotettu aiemmin. Jotenkin ei kolahda. Toistaalta veljeni on Tuukka ja yhden työkaverini poika on Touko. Eelistä en oikein tykkää, koska se tuo mieleen Jeesuksen kärsimyksen Golgatalla: Eeli, Eeli, lama sabaktani
körömölli:
Kaisla Lilja Eerika - Lilja on liian lähellä Viljaa ja Eerikasta en tykkää muuten vaanKaisla Louna Linnea - Louna ok, Linnea ei
Kaisla Sade Susanna - Susannaa voisi harkita, oli isotätini
Kaisla Säde Susanna - Säteestä tulee mieleen röntgen (mies on radiologi, ei käy)
Kaisla Aamu Eveliina -Aamu on kavereilla ja Eveliina naapurissa
Kaisla Suvi Johanna (voishan tuo suvun Johanna olla molemmillakin?!) -Suvi x2 on jo naapurissa. Olen itsekin miettinyt voisiko Johannan laittaa kummallekin.
Kaisla Sini Josefiina - en oikein tykkää kummastaan
Kaisla Emmi Adalmiina - en myöskään näistä
Kaisla Taika Tuulia - Taika periaatteessa kiva, mutta ehkä ei oikein sovi meille. Työkaverilla on Viljan sisko Tuulia.
Kaisla Lil(l)i Loviisa -ei oikein. Loviisa vois kyllä olla kivaVeikalle:
Terho Topi Johannes -ei
Kuisma Jalo Johannes -ei
Sampo Vili Johannes -Sampo kiva, mutta kavereilla
Vinski Veli Johannes -ei, liian erikoinen Vinski
Veli Vilho Johannes -en tykkää Velistä ja Vilho on tuttu setä
Tarmo Turo Johannes - ei
Otso Eeli Johannes - Otso ok, mutta ei ehkä kuitenkaan.
Leo Samu Johannes - Samu on serkkuni, Leo ei oikein
Jalo Arvo Johannes -Liian " vanha"
Arvo Iikka Johannes -ei Arvoa ja Iikka kavereilla (lempinimenä)
Urho Eeki Johannes - ei Kekkosta
Touko Jami Johannes
-ei
abaco:
Touko Tuisku Johannes.
Touko Pyry Hannes
Touko Tarmo JohannesToi Tuisku olisi muuten tosi kiva toiseksi nimeksi pojalle. Kiitos siitä! En nyt itse ollenkaan sitä muistanut. Vois käydä miehellekin.
Jos ei Touko kertakaikkiaan niin olisko etunimi Aarni mitään?
Aarni olisi kiva, mutta työkaverin Viljan veli on Aarni.
ranskalaisen markiisin nimestä on syntynyt termi sadismi....
tämä hieman kalskahtaa korvaani, kun joku ehdottaa sadetta lapselle nimeksi... luontomerkitys kyllä nimellä raikas ja kiva, mutta tuo historia...
Kaisla Hilla Joanna, Kaisla Lilja Juliaana, KAisla Säde Josefiina
- toi Hilla on mun suosikki. Antaisin sen tytölle etunimeksi, jos ei olisi niin samankaltainen Viljan kanssa. Niistä tulisi kuitenkin Villa ja Hilja...
Mutta kävisikö se Kaislan toiseksi nimeksi??? Toinen nimi, josta tykkäisin on Ruska...
ranskalaisen markiisin nimestä on syntynyt termi sadismi....
tämä hieman kalskahtaa korvaani, kun joku ehdottaa sadetta lapselle nimeksi... luontomerkitys kyllä nimellä raikas ja kiva, mutta tuo historia...
Tästä tulikin mieleen ku olen härnänny miestä et seuraaville lapsille jos lapsia vielä saadaan niin laitetaan Vilja ja Akseli. Tulis molempien vanhempien ammatit nimettyä ;)
Eli ehdotan tuota Akselia pojalle.
Akseli Oras Oskari
Entä
Veikko, Vesa,Samuel,Sakari, Santeri, Verneri.
Aare, Aarne,
Kaisla Hilma Julianna
Kaisla Emeliina
Kaisla Vanilja
kun se ei ole kutsumanimi.
Miten olisi
Kaisla Heljä Joanna
jokirapu:
Kaisla Hilla Joanna, Kaisla Lilja Juliaana, KAisla Säde Josefiina
- toi Hilla on mun suosikki. Antaisin sen tytölle etunimeksi, jos ei olisi niin samankaltainen Viljan kanssa. Niistä tulisi kuitenkin Villa ja Hilja...Mutta kävisikö se Kaislan toiseksi nimeksi??? Toinen nimi, josta tykkäisin on Ruska...
Kaisla Ruska Aurelia
Kaisla Hilla Helmia
Vilja Lumi Johanna ja
Kaisla Sade Matilda/ Touko Eeli Johannes!