Pääkallokuosit ja -printit lasten vaatteissa: ostatko vai ovatko mielestäsi pienelle lapselle sopivia?
Omalleni en osta, lapsi vähän yli 4v.
Monilla kavereiden lapsilla on kylläkin.
Kommentit (112)
Oma poikani tykkää eniten punaisista paidoista ja sellaisista, joissa on kimalletta, kukkasia ja muuta nättiä :-)
Varmasti pelkäisi omaa paitaansa, jos pukisin päälle jonkin hirviöpaidan.
Muutenkin pojille on paljon vaikeampaa löytää kauniita, tyylikkäitä vaatteita kuin tytöille.
nyt poika 9v. ja saa itse valita vaatteensa lähes kokonaan, joten meillä on pari pääkallopaitaa (tosin ne on aika kesyjä versioita;onneksi) Sen olen tehnyt selväksi, että tatuointeja, lävistyksiä ym. ei tehdä kun minun leivissä asutaan, isompana tehköön reikiä minne haluavat
koska itse tykkään niistä. Mulla oli pääkallosukat jo vuosituhannen vaihteessa ja ne oli makeet, mutta menneet puhki jo aikaa sitten. Isommalla tytöllä on yks pääkallo-T-paita (itse halusi), mutta sen ostosta on jo varmaan pari vuotta aikaa. Mä en osaa yhdistää pääkalloa kuolemaan, vaan anatomiaan, joka on minun ja vanhemmat tyttären mielestä maailman mielenkiintoisin asia.
Meidänkin lasten vaatteet saa usein kehuja päiväkodista, ovat kuulemma nättejä ja toimivia vaatteita. Vaikka elämäni ei romahtaisikaan jos lasten vaatteet ei saisi kehuja, niin kivaltahan se tuntuu kun vaatteita kehutaan :) Lapsia kehutaan usein myös luonteen ja taitojen vuoksi, sekin tuntuu kivalta.
Vierailija:
49 surullista, että itsetuntosi saa pönkitystä siitä, että
" tarhantädit" kehuvat lastasi nätisti vaatetetuksi. Onneksi itselläni ambitiot ovat ihan muualla.
Vierailija:
Pimeyden voimat yrittävät soluttautua ymmärtämättömien vanhempien kautta jopa pieniin lapsiin ja nämä altistavat pienet vauvansa pimeyden valtaan. Sama ilmiö tapahtui Lordin kohdalla.Saatanan juonivarasto on loputon. Hän haluaa koukuttaa jo pienet lapsetkin, koska Saatana haluaa varastaa ja tuhota Jumalan luomat ihmiset ja viedä heidät mukanaan lopulliseen pimeyteen.
Vierailija:
Nyt tilasin nuorimmalle englannista rattaat joissa pääkallokuosi. Sai oiken kiven takaa kaivaa, että sellaset löyty.
Enkä muuten ole työtön teini-yh, vaan naimisissa oleva 31-vuotias valtiotieteiden maisteri.
Vierailija kirjoitti:
En osta 10-vuotiaalleni kalloprinttejä, enkä myöskään maastokuvioituja vaatteita. Ostakoon sitten itse myöhemmin, kun rupeaa hankkimaan omat vaatteensa.
Kuka vanhempi tuollaisia oikeasti haluaa ostaa lapsilleen? Pitääkö joku pääkallokuosia kauniina vai ajatteleeko sen olevan jotenkin kova juttu mikä siinä on taustalla?
Mä tykkään. Muutenkin tykkään lasten katumuodista.
https://i.pinimg.com/736x/cc/f6/17/ccf61721028f673e1745e27fbb94ce7d.jpg
https://i.pinimg.com/736x/ea/45/bb/ea45bb0bbefedeaeae858d4ec87bb4de.jpg
https://i.pinimg.com/736x/d1/43/5d/d1435d052b9b3dbd63dee1d7c4d1c724.jpg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija:
Profiloituna pääkallokuvioin vaatetetun lapsen vanhemmat ovat yleensä vähän koulutusta saaneita alemman sosiaaliluokan edustajia.
Miten tällä palstalla aina nostetaan esiin tämä sosiaaliluokkien ero ??
Se on vain tapa lytätä muita. Ei siis perustu mihinkään faktaan. Sama kuin lihavaksi haukkuminen, vaikka ei ole edes nähnyt toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta 10-vuotiaalleni kalloprinttejä, enkä myöskään maastokuvioituja vaatteita. Ostakoon sitten itse myöhemmin, kun rupeaa hankkimaan omat vaatteensa.
Kuka vanhempi tuollaisia oikeasti haluaa ostaa lapsilleen? Pitääkö joku pääkallokuosia kauniina vai ajatteleeko sen olevan jotenkin kova juttu mikä siinä on taustalla?
Itse suhtaudun pääkallokuosiin neutraalisti. En näe sitä mitenkään kuolemaa edustavana tai pelottavana vaan se on minulle vain yksi kuvio muiden joukossa. En muutenkaan pelkää kuolemaa, vaan ajattelen sen olevan luonnollinen osa elämää. Esimerkiksi Meksikossa Día de los Muertos -juhlassa pääkallot ovat nimenomaan positiivinen, elämää kunnioittava ja juhlistava symboli.
enkä myöskään tytöille mitään meikattuja bratz-kuvioita tms.
Meillä käytetään lähinnä selkeitä perusvärisiä peruskuoseja. Marimekko on aika tavallinen myös.
Ei taida olla kovin trendikästä kyllä, mutta so what?