Onko teillä näitä jouluaterialla? (peukutusketju) 🎅🏻🐷🥔🍗🥚🍲🎄
Kommentit (164)
Viiniä ruoan kanssa maltilla 1-2 lasia ilman humaltumista.
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko ja karjalanpaisti ovat arkiruokaa.
Älä jaksa aloittaa tuota ikuista vauvapalstan jankkausta. Joillakin alueilla maksalaatikko ja karjalanpaisti kuuluvat joulupöytään.
Pakko täsmentää, että kaikkia ei ole nimenomaan yhdellä jouluaterialla. Osa on aamupalalla (joululimppu, maksapasteija), osa sitten kahvittelun yhteydessä (joulutortut, piparkakut, taatelikakku), osa aaton aterialla ja osa joulupäivän aterialla tai tapaninpäivänä (esim. poroa syödään tapanina) ja iltapalana on aina juustotarjotin suolakeksien kera. Glögiä juodaan vähän väliä, punaviiniä aterian yhteydessä ja juustojen kanssa. Kaikkea ei ämpätä pöytään kerralla.
Ihme ruokia syötte, alapeukutin lähes kaikki :)
Vierailija kirjoitti:
Ihme ruokia syötte, alapeukutin lähes kaikki :)
Mitä itse syöt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten maksalaatikolla on noin vähän suosiota? Minulle tärkein jouluruoka lanttu ja porkkanalaatikon ohella.
Maksalaatikko on halvasta halvin arkiruoka, jos siitä ylipäätänsä tykkää. En ole sitä syönyt kuin ala-asteella pakotettuna noin 30v sitten.
Itsetehtynä aika toisenlaista kuin Saarioisen halpis.
Mieluummin syön Saarioisten maksalaatikkoa, kuin itse tekisin. Yhden kerran elämässäni 90-luvun alussa olen tehnyt sitä. Onko mitään inhottavampaa kuin käsitellä raakaa maksaa? Outoa ettei ruokahalu kuitenkaan mene valmislaatikkoa syödessä, kun tietää kuinka vastenmielistä on raakamaksa.
Tee niin kuin kulinaristit; keitä maksa kokonaisena ja jauha sitten. Maku nousee seuraavalle tasolle.
Keitetyt perunat