Vaimon mielestä mun pitäisi tänä vuonna järjestä meidän perheelle joulu koska hän ei aina jaksa yksin tehdä kaikkea.
Vaimo on siis kotona nuorimmaisen (3.) kanssa ja muut lapset ovat alakoululaisia.
Tilasin netistä black fridayna kaikille kolme joululahjaa, ostin lahjapussit ja niittasin pussit kiinni. Vein ne veljeni luokse ja hänen tuttunsa lupautui pukkina tuomaan lahjat meille.
Pyysin äitini tekemään joululaatikot ja tarjoudun maksamaan niistä, hän halusi kuitenkin tehdä ne miellellään itse.
Varasin kauppakassi ajan jo ajat sitten, päätti että meille tulee palvelutiskiltä valmiina savukalaa, sillit, graavit, sienisalaatit yms. kinkun ja kastikkeen teen itse niin kuin joka vuosi. Isommat lapset lupasitvat tehdä salaatin ja kuoria perunat. Jälkkäriksi on anopin tekemää luumurahkaa (pyysin jos voisi tehdä maksusta) ja juustoja.
Kuusi haettiin viime viikonloppuna ja koristeltiin taloa lasten kanssa.
Aatonaattona siivoan töiden jälkeen.
En ole jaksanut tämän enempää joulusta tressata, ja tuntuu että kaikki on hoidettu. Silti vaimo ei tunnu olevan tyytyväinen, muistutteli kokoajan joka asiasta ja vastaan että asia on hoidossa.
Puuttuko listasta jotain mitä en ole huomioinut?
Kommentit (109)
Jos ette muka pysty tai osaa kirjoittaa 'stressi', kirjoittakaa sitten reilusti 'ressi'. Tuo 'tressi' on aivan typerä välimalli.
Jos järjestät joulun, teet siitä juuri sellaisen kun haluat. Jos ei kelpaa, niin voi järjestää itse.
Jaa-a. En tiedä mikä tuohon lopulta auttaa.
Olet ap tehnyt jo enemmän joulun eteen kuin me tehdään. Hyvältä kuulostaa. Mutta jos kokee että jouluna pitää olla itsetehdyt jouluruoat, ja koko hemmetin joulu on yksi idyllin rakentamisurakka (ja kilpailu), niin minkäs sille voi? Jokainen joutuu käymään omat päänsisäiset taistelunsa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ette muka pysty tai osaa kirjoittaa 'stressi', kirjoittakaa sitten reilusti 'ressi'. Tuo 'tressi' on aivan typerä välimalli.
Siitä tunnistaa hyvin, mitkä kommentit ovat ap:n. ;D
Jouluna voi tilata vaikka pizzat. Ei tarvitse hössöttää.
Sulta unohtui jouluvalot, pipareiden ja torttujen leipominen, joululiinat ja -verhot, joulukukat ja vaimon joululahjat. Muuten ihan kelpo suoritus sinulta.
Jotenkin masentavaa kuinka paljon vihaa ap saa osakseen täällä. Tietenkin järkevä ihminen ei kysyisi täältä mitään neuvoja.
Joulu ja uupuneet joulumarttyyrit. Miksi siitä pitää niin paljon stressata. Eikö vähempi riittäisi.
Miksi orjuutat anoppia ja naispuolisia sukulaisia tekemään teille ruokaa? Tekisit itse.