Hei. Kun ohjeessa sanotaan 2 kg lanttuja, tarkoittaako se kuorineen punnittuna
Kommentit (34)
Tämä on oikeasti hyvä kysymys. Mutta itse olen päätynyt siihen että kuorineen punnitaan.
Valmistatko lanttulaatikkoa, vai räjähdettä?
1. asialla ei ole minkäänsortin merkitystä.
Punnitse ne erikseen ja sitten ynnäät kuoret ja lantut niin se on se 5 kiloa.
Kuoret pois ei niitä käytetä, eli kuorittua lanttua 2kg
Sanotaanko muka missään että osta lanttua ja mieti kuinka paljon siitä lähtee pois painona kuorittuna ja jos ei riitä marssi taitaisin kauppaan ja osta muutama lisää? Tietysti se määrä on kuorimattomia.
En ole varma. Teen valmissoseista. Luulisin että kuorineen punnittuja. Se annettu on se määrä lanttua mitä tarvii ostaa ja reseptin kirjoittaja on tajunnut että siitä tulee aina hävikkiä se tietty määrä. Muuten et tietäisi minkä verran tarvit.
Käsketäänkö ohjeessa kuoria lantut
Ohjeet ovat muutenkin sinnepäin ettei väliä .
Esim, suolan määrää ei ohjeessa monesti ole.
Minä ostin 2 kg lanttua ja kuorin ne ja tein seoksen siitä.
Maistamalla selviää.
Jos ohjeessa sanotaan että kilo jauhoja niin lasketaanko jauho pussista se pussi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
En ole varma. Teen valmissoseista. Luulisin että kuorineen punnittuja. Se annettu on se määrä lanttua mitä tarvii ostaa ja reseptin kirjoittaja on tajunnut että siitä tulee aina hävikkiä se tietty määrä. Muuten et tietäisi minkä verran tarvit.
Resepteissä annetaan aika käytettävä määrä, ilman kuoria, tai muuta silkkoa. Jossain lantussa mitään merkitystä, mutta muissa voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Käsketäänkö ohjeessa kuoria lantut
Valmissoseessa ei ole kuorittu kun on niin kitkerän makuista.
Jos lukee ainesosissa lukee 2 kg lanttuja, ja valmistusohjeessa käsketään kuoria lantut, niin tuo 2 kg tarkoittaa kuorimattomia lanttuja.
Ohjeessa lukee 2 kg kuorittuja lanttuja, jos paino on kuorituille la tuolle.
Älkää päästäkö tuota oliota lähelekään ruoantekovälineitä!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Resepteissä annetaan aika käytettävä määrä, ilman kuoria, tai muuta silkkoa. Jossain lantussa mitään merkitystä, mutta muissa voi olla.
Ei pidä paikkaansa. Jos lukee ensin, että 2 kg porkkanoita, ja ohje alkaa "kuori porkkanat", niin tuo 2 kg ei viittaa kuorittuun painoon. Muuten ainesosalistassa lukisi 2 kg kuorittuja porkkanoita, eikä itse ohjeessa kehotettaisi enää kuorimaan porkkanoita.
Vierailija kirjoitti:
Valmistatko lanttulaatikkoa, vai räjähdettä?
1. asialla ei ole minkäänsortin merkitystä.
JokatapaUKSESSA AP VALMISTELEE JOTAIN TAPPAVAA.
Ja jos ap kiukustuu ja heittää lusikan nurkaan niin olen pelastanut IHMISHENKIÄ!
Kuorineen, naatteineen, juurineen. Niinhän ne lantut yleensä syödään?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikeasti hyvä kysymys. Mutta itse olen päätynyt siihen että kuorineen punnitaan.
Otetaanko suolaan mukaan pakkauksen paino?
Ajattelitko kuorineen laittaa ne ruokaan?