Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että työkkäri sanoi että bussimatka lohjalta-helsinkiin onko työpaikalle?

Vierailija
17.12.2025 |

laskin että matkaa menisi 2 tuntia ees takas? Lisäksi bussin odottelut....

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitä se työkkäri siis sanoi?

Sanoi, että "bussimatka lohjalta-helsinkiin onko työpaikalle"

EI tuossa lauseessa ole järjen hiventäkään!

On, jos kirjoittaa sen näin: Bussimatka Lohjalta Helsinkiin - onko työpaikalle?

Vierailija
22/24 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni 2 h/suunta joka päivä kun kävin Espoossa töissä. Viime viikolla sanoin heipat työpaikalle kun rankan työn päälle pitkät työmatkat alkoi viedä kaikki mehut tästä tytöstä. 

Olen tehnyt pienen pätkän tällaista työtä enkä ymmärrä miten joku pystyy tuohon kuukautta pidempään. 4h+ 8h työpäivä. 12h elämiseen ja nukkumiseen.

Minulla menee aamutoimiin 1,5 h ja nukkumiseen pitäisi jäädä 9h. Iltatoimiin, harrastuksiin, ruoan laittoon, pyykkäämiseen yms siis aika lailla 1h per päivä. Yksi päivä kun piti käydä kaupassa niin aika lailla juoksin sinne ja takaisin. No siinä oli se päivän liikuntasuoritus :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon asian voi tarkastaa ihan helposti itse netistä. Huoh. 

Työssäkäyntialue = Työssäkäyntialue ulottuu 80km etäisyydelle siitä osoitteesta, jonka olet ilmoittanut TE-toimistolle. Aiemmin työnhakijalla oli velvollisuus ottaa työtä vastaan työssäkäyntialueen sisällä. Nykyisin tarkastellaan päivittäisiin työmatkoihin keskimäärin kuluvaa aikaa, kun arvioidaan työnhakijan velvoitetta ottaa vastaan tarjottua työtä. Voit kieltäytyä tarjotusta kokoaikatyöstä, jos päivittäinen työmatkan kesto ylittää keskimäärin kolme tuntia. Osa-aikatyössä raja on keskimäärin kaksi tuntia.

Vierailija
24/24 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni 2 h/suunta joka päivä kun kävin Espoossa töissä. Viime viikolla sanoin heipat työpaikalle kun rankan työn päälle pitkät työmatkat alkoi viedä kaikki mehut tästä tytöstä. 

Olen tehnyt pienen pätkän tällaista työtä enkä ymmärrä miten joku pystyy tuohon kuukautta pidempään. 4h+ 8h työpäivä. 12h elämiseen ja nukkumiseen.

Minulla menee aamutoimiin 1,5 h ja nukkumiseen pitäisi jäädä 9h. Iltatoimiin, harrastuksiin, ruoan laittoon, pyykkäämiseen yms siis aika lailla 1h per päivä. Yksi päivä kun piti käydä kaupassa niin aika lailla juoksin sinne ja takaisin. No siinä oli se päivän liikuntasuoritus :D

Jep. Itse jaksoin 2 vuotta. Ja työpäivät harvoin oli 8h vaan joskus venyivät 11h mittaisiksi. Siihen 4h matkoja. Sanomattakin selvää että melken joka yö tuli nipistettyä yöunista. Vika niitti oli se kun sain loppuaikana koko ajan kuulla että en tee tarpeeksi nopeasti töitä vaikkei kahvitauoillakaan ehtinyt käymään ja lounastauoillekaan ei aina meinannut päästä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi