Pärjäätkö 300 eurolla kk kun hallitus leikkaa puolet tuista?
https://www.verkkouutiset.fi/a/toimeentulotuen-leikkaus-vie-kannustimet…
300 eurosta työttömän pitää maksaa vielä vuokran omavastuu, netti ja muita laskuja. Ruokaan ei ilmeisesti jää kovin montaa euroa.
Kommentit (69)
Pärjään. Sitten vaan joutuu toteuttamaan vähän laittomuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ollut jo joillakin pitkään todellisuutta. Ja hätätilanne ihmisillä.
Töihin?
Ei vaan äänestän vasemmistoa ja paremmat tuet.
vasemmisto haluaa tukea vain maahanmuuttajia ja vähemmistöjä. suomalaisen tuensaajan pitää olla vuorkralla-asuva nisti tai alkoholisti. tavallinen valkoinen suomalainen ei tukia saa.
Vierailija kirjoitti:
En kun käyn töissä
Minä eläkkeellä, en saa tukia enkä tarvitse.
Eläkettä vähän vajaa 4 tonnia näppiin...ei sillä kyllä oikein pärjää..
Veikkaan että se 300€ näkyy aika nopeasti muissa jonoissa kaksinkertaisena jonka yhteiskunta maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsityöyrittäjänä pääsee helposti 3000 euron tuloihin, mutta töitä täytyy tehdä joka päivä. Hyvin tehdyistä villasukista maksetaan 40 euroa. Verhon ompeluista voi pyytää myös 30-40 euroa. Ylipäätään ompelutyöt ovat nopeita verrattuna neulomiseen. Tv:n äärellä puikot suihkimaan.
On kyllä hyvä palkka. Jos vaikka kymmenen paria sukkia virkkaa päivässä niin siitä tulisi 400 ja mitä lanka maksaa. Olisiko pari euroa pari?
Tuolla neulomisvauhdilla pääsisi jo helposti kymppitonnin tuloihin. Onhan tuo sukkabisnes kuitenkin vähän kausiluontoista, joten muitakin artikkeleita on hyvä olla tuotannossa.
Helpot ompelutyöt, kuten verhot, housujen lyhennys, vetoketjun vaihdot ym. ovat nopea tehdä ja hyvä tulonlähde, sillä nykyään harva omistaa ompelukoneen/saumurin ja peukalokin on keskellä kämmentä.
Suomessa ei tarvitse nähdä nälkää ja elää tuilla muut kuin nämä täysin toivottomat tapaukset.
Nämä tuilla elävät ovat vähän ressukoita. Älyä on lusikalla annettu, eivätkä osaa tehdä rahaa työllistämällä itsensä.
Mun työttömäksi jäänyt poika meni metsätöihin ja tienaa ihan hyvin. Kun sisareni oli veloissa, hän keräsi marjoja ja sieniä myyntiin palkkatyönsä lisänä.
Ystävätär pisti pystyyn käsityöliikkeen ja lankakaupan, toinen perusti kangaskaupan ja tuttava kotihoitoyrityksen. Työllisti vain itsensä.
Minulta leikattiin joskus 12 kk ajan 40% tuista koska en mennyt kuntouttavaan työhön. Tiesin leikkauksen laittomaksi koska olin täysin työkykyinen. Työkkäri siis yritti kiristää minua. Työkykyistä ei voi laittaa kuntouttavaan ja ne väitti että tarviin sossun palveluita ja kaikkea. Tein valituksen oikeuteen ja kela joutui maksamaan minulle tuet takas. 40 % on 200 euroa pois työmarkkinatuesta.
On kyllä hyvä palkka. Jos vaikka kymmenen paria sukkia virkkaa päivässä niin siitä tulisi 400 ja mitä lanka maksaa. Olisiko pari euroa pari?