HELP!
Onko kenelläkään kokemusta iskiaksesta raskausaikana. Eilen iski kunnon noidannuoli, joka vihloi alaselästä nilkkaan saakka, enkä päässyt moneen tuntiin liikkumaan.
Yöllä en saanut asentoa nukkua ja tänäänkin on juilinut, tosin ei enää tuota voimakasta lamauttavaa kipua.
Mikä tähän auttaa? Onko mitään " lääkettä" ? Jos siis iskee uudelleen. Nyt rv 30.
Kommentit (5)
Juu ei tosiaan pääse liikkeelle, kun se todellinen kipukohtaus iskee. Hyvä kun makuulla pystyy olla.
Täytyy sitten kestää vain hammasta purren. Vähän vaan hankalaa elää tätä muuta elämää tässä kivussa. Esikoisesta mulla oli vain pientä iskiaskipua pakarassa, mutta tämä on jotain ihan muuta. Hyvä kun hengittämään pystyin eilisen noidannuolen aikana :(
Kärsin aivan alkuraskaudesta loppuun asti kivusta. Baby belt auttoi ja myös kotikutsuilta ostetut pikkupöksyt mitkä nousee vyötäröltä ylöasti, siis tukee selkää hyvin. Sain tuon tukvyön ostettua vasta loppuvaiheilla ja harmitti suunnattomasti, sillä se oli pelastus, kun ei nuo yhdet alushousut jokaiselle päivälle riittänyt :) Mutta suosittelen ehdottomasti sitä Anita vyötä..
Yksi mikä auttoi oli, kun nosti selinmakuulla ollessa jalat tuolille niin että olivat 90 asteen kulmassa. Hieroja mulle neuvoi tämän, palauttaa selkää oikeaan asentoon ja rentouttaa. Kokeile, ei se tietty mikään ihmeitä tekevä juttu ole... mutta apuna muiden joukossa kuitenkin.
Mulla on alkkareina stringit ja olet vannonut, etten aio kiskoa päälleni mitään mammakalsareita :D Kai se on pakko nöyrtyä ja kokeilla ;) Mulla on sellainen Anitan tukivyö, mutta sen käyttö jotenkin ahdistaa, enkä ole sitä paljoa pitänyt. Pitää kokeilla myös sitä! Mun maha on ihan edessä, sivuilla ei ole mitään.
Tuota selinmakuuta olen miettinyt, mutta en pysty olemaan kuin pienen hetken selälläni. Vatsa on jo niin suuri, että olo muuttuu heti huonoksi. Esikoisesta maha oli tällainen vasta aivan lopussa, joten siitä varmaankin johuu tämä kovempi iskiaskipu.
molempien raskausksien aikana iskiaksesta! Ei siihen ollut mitään parannus keinoa, mutta jotkut kannustaa liikkumaan paljon, eli liikunta. Mutta muistan itse, että ei sitä paljon liikuttu kun kunnon kipu iski, joten koeta jaksaa.