Mitä te tai teidän 10 v IT alalla olleet miehet tienaa?
Paljonko kannattaa laittaa palkkatoiveeksi. Korkeakoulututkinto löytyy ja tosiaan 10 vuoden kokemus.
Kommentit (15)
Koulutus tradenomi ja ollut töissä siis se 10 vuotta.
ei kylläkään korkeakoulututkintoa, vaan ammatillinen tutkinto ja hieman yo-opiskeluja takana. Olen aina sanonut että olet palkkakuopassa, mutta ei itse usko sitä :)
Jos muuttaisin esim. ruotsiin tai saksaan niin palkka nousisi roimasti saman yhtiön hommissa, mutta kun en muuta.
Meillä miehen bruttoliksa on hieman alle 3000e/kk ja on tosiaan palkkakuopassa mutta hän pistää painoa sille että työ on säännöllinen päivätyö eikä ylitöitäkään pahemmin ole=perheelle aikaa.
ylitöitä saisi tehdä jos tekee, meillä ei juurikaan tee koska iso perhe ja itse epäsäännöllisessä työssä. Firmassa ei mitenkään kannusteta ylitöihin, lähinnä päinvastoin, mutta ei siis ole kiellettykään.
Vertailun vuoksi: itse olen samalla alalla ja ollut myöskin 10 v ja tienaan 2900 (brutto).
Aika vaikea arpoa sellaista rahasummaa että pääsisi haastatteluun, mutta toisaalta ei saisi sitten liian pientä liksaa.
Onko kyseessä tulosvastuullinen myyntipäällikkö, myyntitiimin jäsen, koodari, testaaja? Aivan eritasoiset palkat eri töissä.
Ongelma on se, että moni firma etsii vielä ihmisiä eikä edes kerro toimenkuvaa. Miehestäni on kyllä ihan alimman tason hommista korkeimman tason hommiin, tosin hirveästi ei innosta alaiset. Ennemminkin olisi hyvä ohjelmistoarkkitehtinä tai sitten jonkun firman korkeimmissa suunnittelutehtävissä tai vastaamassa jonkun firman atk-toiminnasta ja ostoista jne.
Sinänsä nyt tuntuu, että mies on alipalkattu, kun saa nyt noin 3200 ja minä joka olen nainen ja vastaavalla koulutuksella ja vielä kunnalla töissä saan melkein saman verran.
ja tausta:
- 11v alakohtaista hommaa
- projektipäällikkö
- runsaasti reissua
- " pieni paikkakunta"
- suuri ohjelmistotalo
- yliopistotutkinto
Palkka 3100 + bonarit yms. Sen siitä saa, kun ei osaa vaatia ja ei vaihda työnantajaa.
Sukupuoli nainen.:)
Joo on palkkakuopassa. Pomotkin tietää ja luvanneet nostaa. Ei vaan kuulu.
It-hommia tehnyt kohta kymmenen vuotta, mutta ei vieläkään kyllä ole valmistunut korkeakoulusta.