Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rahansa juoneet saavat hävikkiruokaa ruoka-avusta?

Vierailija
17.12.2025 |

Heillä olisi ollut rahaa itse ostaa ruokaa kaupasta, jos eivät olisi ryypänneet.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sivistysvaltiossa ei ole hyväksyttävää jättää addiktiosairaita kuolemaan nälkään kadulle.

Vierailija
2/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-apu on kaikille. Saan minäkin sieltä ruokaa, vaikka tienaan 4500 euroa kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sivistysvaltiossa ei ole hyväksyttävää jättää addiktiosairaita kuolemaan nälkään kadulle.

Varastaisi kaupasta eikä köyhien ruoka avusta

Vierailija
4/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplla on kokemusta

Vierailija
5/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yleistä ! Ruoka-avun tarve voi johtua monista eri syistä Toki apn harhoissa kaikki on juoppoja 

Vierailija
6/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka-apu on kaikille. Saan minäkin sieltä ruokaa, vaikka tienaan 4500 euroa kuussa.

Sinunlaistesi ei sinne kyllä kuuluisi mennä. Se on tarkoitettu vähävaraisille tai varattomille.

Vierailija
7/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten tämä nyt yhtäkkiä on sivistysvaltio?

Vierailija
8/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä ! Ruoka-avun tarve voi johtua monista eri syistä Toki apn harhoissa kaikki on juoppoja 

Oletko itse jotenkin harhoissasi? Puhuin nimenomaan niistä jotka juovat rahansa, en muista. Enkä ole väittänyt että kaikki siellä käyvät ovat juoppoja. 

Vierailija
9/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että niitä mitenkään tutkitaan ruokajonossa?

Vierailija
10/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse jotenkin harhoissasi? Puhuin nimenomaan niistä jotka juovat rahansa, en muista. Enkä ole väittänyt että kaikki siellä käyvät ovat juoppoja. 

Miten sitten omissa harhoissasi ajattelit tämän käytännössä toteuttaa? Saa käyttää vain korttia osotoksiin ja sitten tiliotteelta katsotaan mihin rahat mennyt? Entä jos mennyt Prismaan, mistä tietää onko mennyt ruokaa vain kaljaan?

Vierailija
11/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain hävikkiruokaa ensimmäistä kertaa elämässäni ihan tässä lähipäivinä. Hain myös yhden lahjalounaan eräältä hyväntekeväisyysjärjestöltä. Ja kyllä, olin juonut rahani ja pulassa. Oli pakko jostain saada ruokaa, ja sainkin tehtyä tarpeista ihan ruokaa: kinkkukiusausta, makkarakeittoa ja makkarakastiketta. 

Vierailija
12/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tarjottiin naapurin päihdeongelmaiselle välillä ruokaa, ettei sen tarvitse sitäkin varastaa kaupasta.

Kaiken irtoavan oli myynyt. Ja jäi jatkuvasti juoksukaljoista kiinni. Rahaa ei annettu. Mut safkaa.

Sit se katos. Ei tiennyt vanhemmat, ei isännöitsijä. Katosi, kuin tuhka tuuleen.

Vierailija
13/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin aina ihmettelen, että miksi?

Nämä ihmiset saavat yleensä etuuksia joka kuukausi niin paljon kuin niitä voidaan heille maksaa. 

Kun ihminen saa rahaa, ja saa sitä vähän, niin pitää tietysti panna tarpeensa järjestykseen: mitä eniten tarvitsen? Mikä on kaikkein välttämättömintä?

Ja ostaa sitten ensin niitä. Uskoisin että ruoka taitaa kaikilla olla se numero yksi. Mutta ei: sitähän ei nykyköyhä halua omilla tuloillaan ostaa kun sitä jaetaan näistä jonoista ilmaiseksi!  

Vierailija
14/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunlaistesi ei sinne kyllä kuuluisi mennä. Se on tarkoitettu vähävaraisille tai varattomille.

Ei minulta mitään verotietoja ole kyselty.  Samalla saa raitista ilmaa ja ehkä näkee tuttuja.

Vierailija
15/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin aina ihmettelen, että miksi?

Nämä ihmiset saavat yleensä etuuksia joka kuukausi niin paljon kuin niitä voidaan heille maksaa. 

Kun ihminen saa rahaa, ja saa sitä vähän, niin pitää tietysti panna tarpeensa järjestykseen: mitä eniten tarvitsen? Mikä on kaikkein välttämättömintä?

Ja ostaa sitten ensin niitä. Uskoisin että ruoka taitaa kaikilla olla se numero yksi. Mutta ei: sitähän ei nykyköyhä halua omilla tuloillaan ostaa kun sitä jaetaan näistä jonoista ilmaiseksi!  

Voin kertoa, että ei sitä hävikkiruokaa mitenkään loputtomasti ole, eikä kaikille jonottajille riitä kuin jämät. Eli ei ole mikään helppo ratkaisu. Ja se on tosiaan hävikkiruokaa, ei tuoretta. Äärimmäistä hätää varten.

Vierailija
16/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina käynyt kaikisssa spurguruokaloissa vaikka tilillä on rahaa. Eihän se kiellettyä ole. Karmea haju siellä vaan on kun ei ne spurgut peseydy ja kahvi on saatanan laihaa. Hävikkileipiä tarjoillaan

Vierailija
17/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysrahoilla ostan viinaa ja röökiä laivalta talviaikaan, kun ilmaisia risteilyjä on tarjolla. Myyntivoitoilla rahoitan omat viinat ja röökit. Ruoat haen jonoista ja kirkon kautta. Laskut maksuun ensin tililtä ja loput massit kässinä ulos seinästä. Näin kela ei kyttää mihin muuhun mun rahani oikeasti jää...

Joppe, 51

Vierailija
18/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysrahoilla ostan viinaa ja röökiä laivalta talviaikaan, kun ilmaisia risteilyjä on tarjolla. Myyntivoitoilla rahoitan omat viinat ja röökit. Ruoat haen jonoista ja kirkon kautta. Laskut maksuun ensin tililtä ja loput massit kässinä ulos seinästä. Näin kela ei kyttää mihin muuhun mun rahani oikeasti jää...

Joppe, 51

Jos rahoitat omat viinat viinarallilla, ruuay haet hyväntekevöisyydestä ja laskut maksat tilitä suoraan, mihin sitten käytät ne loput rahat? Varsinkin jos jotain hämäräperäistä, niin miten edes saisit maksettua suoraan kortilla?

Vierailija
19/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina käynyt kaikisssa spurguruokaloissa vaikka tilillä on rahaa. Eihän se kiellettyä ole. Karmea haju siellä vaan on kun ei ne spurgut peseydy ja kahvi on saatanan laihaa. Hävikkileipiä tarjoillaan

Jos tilillä on rahaa, ei saa valittaa jos joutuu juomaan laihaa kahvia jonkun vieressä kenellä on gaggat housuissa. Sitten pitää kiitollisena vain juoda haisuissa ja pitää valitukset omassa päässään.

Vierailija
20/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päättäjät saisivat hävetä että suomessa jotkut joutuvat käymään leipäjonossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi