Veetuttaa jo nyt tuleva perhejoulu ja muutama suursyömäri
Jos tuo jotain vähääkään parempilaatuista herkkua paikalle niin nämä ahmijat vetää ne yhdellä suupalalla. Kalliit glögit, suklaat, itseleivotut piirakat katoaa yhden illan aikana. Sanominen ei auta kun "se pilaa joulumielen". Olisi kiva edes joskus vetää jouluherkkuja pidempään kuin yhden päivän. Enkä nyt puhu jouluruuista, lanttulaatikoita ja vastaavia ei nämä ahmatit syö kuin "pakollisen" verran.
Mites teidän muiden joulut, joko alkaa kasvamaan krpä otsaan jo ajattelusta?
Kommentit (127)
En tulis sun juhliin. Jos on kutsuttu SYÖMÄÄN NIIN SILLOIN SYÖN JA KUNNOLLA.
Mikäli kyseessä on sukujoulu, johon kaikki tuovat jotain: Muistele mitä nuo ahmatit ovat viimeksi erityisesti ahmineet ja tee seuraavasti:
- ole yhteydessä ahmijaan ja kysy että toisitko sinä tällä kertaa sen lohen/ juuston/ kalliin glögin/ konvehdit/ kakun (ne mitä erityisesti ahmi)- kun viimeksi taisit pitää siitä ja loppui kesken. Minä tuon tällä kertaa jotain muuta YHTEISESTI jaettavaksi.
Jos ahmijalla on tilannetajua hän tarjoutuu tuomaan ne mistä piti viimeksi. - voit sitten kertoa, että hyvä juttu, kiitos kun osallistut, ostin viimeksi x määrän sitä hyvää glögiå eikä se riittänyt kaikille...
Kun ahmatti laitetaan osallistumaan tällä tavalla niin saattaa hyvällä tuurilla oppi jotain.
En kutsu vieraita joten ei kukaan syö ruokiani.
Jemmaa itsellesi vähän herkkuja piiloon.
Ahmatti ei tunnista sellaista sanaa kuin kehdata. Hän kyllä kehtaa mitä vaan. Ainoa mahdollisuus on tosiaan jättää kutsumatta tai tehdä valmiit lautasannokset.
No älä tarjoa helmiä sioille. Halpaa pandaa ja coop glögiä. Tuskinpa edes osaavat niistä kalliista herkuista nauttia. Eihän siinä ehdi edes maistaa mitään, kun kallis konvehti nielaistaan yhdellä haukulla kitusiin.
Vierailija kirjoitti:
No älä tarjoa helmiä sioille. Halpaa pandaa ja coop glögiä. Tuskinpa edes osaavat niistä kalliista herkuista nauttia. Eihän siinä ehdi edes maistaa mitään, kun kallis konvehti nielaistaan yhdellä haukulla kitusiin.
Siis en tajua tätä Pandan juhlapöydän konvehtien dissausta. Nehän on parhaat konvehdit! Toffeeta, tryffeliä ja minttua, eikä mitään outoja mustikka-jugurtti tai lakkalikööri makuja, hyh hyh. Minä rahvas herkuttelen toffeesuklaalla ja syökää te fiinimmät mustikka-jugurttisuklaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis en tajua tätä Pandan juhlapöydän konvehtien dissausta. Nehän on parhaat konvehdit! Toffeeta, tryffeliä ja minttua, eikä mitään outoja mustikka-jugurtti tai lakkalikööri makuja, hyh hyh. Minä rahvas herkuttelen toffeesuklaalla ja syökää te fiinimmät mustikka-jugurttisuklaita.
Onhan ne nyt halpaa bulkkia. Ne syököön, kelle maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isällä oli tapan kysyä, että onko ruokaa tarpeeksi vai jätetäänkö vieraat nälkäisiksi. Sitten hän otti linnunannoksia eli todella vähän ja muisti tämän tästä sanoa isäntäväelle, että en ottanut enempää, että riittää kaikille. Ja kehui, mitäsyö, kun pääsee kotiin, siellä olisi ruokaa.
Se oli noloa, se oli inhottavaa ja se oli kutsujaa alentavaa, mutta toisaalta kertaakaan ei kukaan sanonut isälle, että rohmusit liikaa.
Isäsi ei osannut ihan alkeellisiakaan käytöstapoja. :/
Kyllä hän osasi. Niihin kuuluu mm. se, että jos ruokaa ei ole erikseen annosteltu lautasille, niin sitä ihan oikeasti saa ottaa niin paljon kuin jaksaa syödä. Ei enempää. Ja juuri niitä ruokia, joita haluaa syödä. Ei ole pakko ottaa laatikoita, jos ei niistä pidä ja kyläänkutsuja hyväksyy sen
no ei nämä ole käytöstapoja, vain moukka ottaa vaan mitä haluaa ja niin paljon kun haluaa...tota menoa esim. jotakin lohta saa varata kilon per vieras..huhhuh..mut turhapa wt:lle on käytöstavoista luennoida.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vietät perhejoulua jos siellä on tuollaisia öykkäreitä, minä en suostuisi.
Sama täällä. Ei kiinnosta noin huonotapainen seura pätkän vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee enemmän!
Jos tekee enemmän niin ne enemmätkin katoaa samantien
Piilota osa. Älä pistä kaikkea tarjolle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne nyt halpaa bulkkia. Ne syököön, kelle maistuu.
On totta, että hinta saisi olla kaksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kohtuuden ymmärtäminen. Ei kutsu pöytään tarkoita mitään Pizza Rax -meininkiä
Vierailija kirjoitti:
Et sinä käy kenenkään muunkaan juhlissa. Kukaan ei kutsu.
ehkä sinun ei kannata järjestää perhejoulua, jos sinulla ei ole varaa ostaa riittävästi ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhejoulussa kaikki tuovat etukäteen sovittuja syömisiä.
Meillä tuon nimi on nyyttikestit, aikuiset perheelliset ei juhlia joulua noin, jos joku kutsuu luokseen syömään.
Ei ap sanonut että juuri hän on kutsunut, puhui perhejoulusta.
Ap kertoi tuovansa ruokaa mukanaan. Aika ankeaa kanniskella salaattikulhoa tms. bussissa matkalla tädin luokse.
Bussissa? Kyllä minä autottomana kyydin aina saan.
Pummi ja hyväksikäyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Lapset on jo sen verran isoja että ollaan pidetty synttärit ravintolassa. Kolmasosa ottaa pippuripihvin ja kaksi kolmasosaa jotain muuta. Ravintolassa on se hyvä puoli että ruokaa tulee sen verran kun tilaa.
Menettekö ravintolaan aikakoneella?
Pippuripihvi on meinaan aika ysäriä 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pandat on ällömakeita, mustikkajogurtti hakkaa ne mennen tullen. Ja ei, en osta itse kumpaakaan, tykkään ihan toisenlaisista suklaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun veli syö aina estotta kaiken. Yöllä käy tyhjentämässä jääkaapin. Ja itse ei ole tehnyt siis mitään, syö muiden tekemät eikä jätä edes tekijöille mitään. Ei tule siis mieleenkään ajatella, että joku muukin voisi haluta. Ja määrät on siis sellaisia, että saattaa vetää 15 joulutorttua kerralla, eli turha tulla sanomaan että tee enemmän. Jos pitää neljälle ihmiselle tehdä 100 torttua ja 50kiloa kinkkua että varmasti riittää niin se ei ole normaalia tai kestävää.
Siis minkä kokoinen veljesi oikein on?
En tiedä tarkkoja mittoja mutta normaalipituinen ja painoinen. Eli ehkä joku 180/85
Hän on ilmeisesti sellainen "läpipasko".
Ei nämä ihmiset kotonaan syö samalla tavalla. Se on vain silloin kun on jonkun toisen tarjoamassa pöydässä tai esim buffetissa. Silloin pitää "säästää" syömällä vain kalleinta laatua ja niin paljon kuin jaksaa ja vaikkei jaksaisikaan. Sitten kotona voivat elää ihan normaalikaloreilla.
Omasta kokemuksestani en jotenkin edes usko että nämä tekevät sitä ilkeyttään vaan se on jotain muuta. Yleensä nämä ovat miehiä, jotka eivät itse koskaan järjestä juhlia tai illallisia. Välillä tuntuu, että heillä ei ole oikein edes käsitystä että talonväki on ne kalliit ruuat maksanut, vaan ihan kuin he luulisivat niiden tulleen taivaasta ja pitää kahmia niin kauan kuin mannaa sataa.
-eri
!"Pyydä heitä tuomaan myös kyseisiä juttuja kun viime vuonna loppui kesken"
TÄMÄ!
Teet listan ja jaat sen kaikille tulijoille, jokaiselle omanlaisensa!
EI kai sun ole pakko kaikkea!