Kuka haluaa katsoa sohvalta keittiön kaappeja
Aivan karmeaa tämä nykypäivän keittiö olohuone yhdistelmä. Haluat katsoa rauhassa tv:tä niin muu perhe häärää keittiössä tai tiskit lojuu pöydällä. Niitä sitten kattelet lapsiperheessä olohuoneessa kirjaa lukien. Kuka helkkari tällaisen idioottimaisen sistustusmuodin keksi. Todennäköisesti se grynderi joka ei halua rakentaa yhtään kulmaa koska on halvempaa rakentaa vaan navetta ja laittaa kaikki toiminnot yhteen tilaan. Ja kuka hullu maksaa satoja tuhansia talosta jossa ei ole erillistä keittiötä. Jos ulkonäöllisesti on rumia asuntoja Suomessa niin sitä ne on sisältäkin.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Mietin miten paloturvallista on, kun on joku kemikaalikäsitelty sohva lähellä hellaa. Jos syttyy tulipalo niin sohva roihahtaa nopeasti
Haloo. Kenellä sohva on kiinni hellassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin meilläkin oli lapsuudessa erikseen keittiö, jossa pieni aamiaispöytä. Ja erillinen ruokasali. Oli todella ahdas ja epäkäytännöllinen tilaratkaisu oikeastaan kaikissa tilanteissa.
Sitten ruokasali toki toimisi, jos olisi palkattu tarjoilija, mutta eipä meillä kotiapulaista ollut.
-edellinenSeinäkeittiön ainoa vaihtoehto on minikeittiö ja ruokasali? Oletko kuullut tilavasta keittiöstä?
Olen kuullut. Ja siksi juuri tein avoimen tilan meidän perheelle, koska muu ratkaisu eristää osan porukasta.
Ei meillä ainakaan ole tarvetta pitää seuraa ruoanlaittajalle. Keittiön äänet jää keittiöön ja olohuoneessa saa viettää aikaa valitsemallaan tavalla ilman keittön kolinoita.
Samoin. Meillä palvelusväki tietää paikkansa ja se ei ole seurustelemassa perheen ja vieraiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kestäisi sitä älämölöä, mikä yhteisessä tilassa syntyy. Minä halua kokatessa katsoa ohjelmia tai kuunnella musiikkia ja puoliso mahdollisesti katsoa televisiota sohvalla tai lukearauhassa ja päinvastoin. Lisäksi keittiön laitteista kuuluu ääniä, joita ei olohuoneessa jaksa kuunnella. Eikä sitä aina viitsi työhuoneen sulkeutua.
Jos haluatte keskittyä kukin omaan asiaan, niin onko vastamelukuulokkeet tutut..?
Sellaiset on, mutta miksi ihmeessä kulkisin kotona ne päässä, kun on keksitty erilliset huoneet eri käyttötarkoituksille? Koti on viihtymistä varten, ei apuvälineiden käyttöä varten.
Mitä jos asiaa laajentaisi? Olisi ihan kokonaan oma talo keittiölle. Lisäksi talo olohuoneelle
No miksi niitä seiniä ja huoneita edes tarvitaan, vessa ja suihku osasi olohuonetta, niin on avaraa ja kustannustehokasta.
Ensimmäistä kertaa elämässä erillinen keittiö jonka oven saa kiinni. Se on käytännössä yksi huone lisää, silloin kun ei laiteta ruokaa siellä voi lukea rauhassa kirjaa tai tehdä töitä. Aiemmin ollut vain keittiö ilman ovia tai keittokomero. Lapsiperheessä on tärkeää että jokaiselle on edes joskus rauhallinen tila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh kenellä on vuonna 2025 sohva tai telkkari?
llmeisesti aika monella on, kun vaikka sohviakin myydään tosi paljon
Vanhukset ja yli 50 vuotiaat niitä ostaa, samoin telkkareita.
Sinustakin on mukavampaa katsoa elokuvia ja tv-sarjoja niska kumarassa kännykän pikkuruiselta näytöltä? Tietokoneen pöytäkoneen näyttö voi olla sentään 28 tuumaa ja television helposti yli 50 tuumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin meilläkin oli lapsuudessa erikseen keittiö, jossa pieni aamiaispöytä. Ja erillinen ruokasali. Oli todella ahdas ja epäkäytännöllinen tilaratkaisu oikeastaan kaikissa tilanteissa.
Sitten ruokasali toki toimisi, jos olisi palkattu tarjoilija, mutta eipä meillä kotiapulaista ollut.
-edellinenSeinäkeittiön ainoa vaihtoehto on minikeittiö ja ruokasali? Oletko kuullut tilavasta keittiöstä?
Olen kuullut. Ja siksi juuri tein avoimen tilan meidän perheelle, koska muu ratkaisu eristää osan porukasta.
Ei meillä ainakaan ole tarvetta pitää seuraa ruoanlaittajalle. Keittiön äänet jää keittiöön ja olohuoneessa saa viettää aikaa valitsemallaan tavalla ilman keittön kolinoita.
Mielipiteitä maailmaan mahtuu. Voit hyvin pitää. Onnea etsintään jos asunto pitää vaihtaa. Siihen on omat syynsä, kuten tässäkin ketjussa moneen kertaan sanottu, miksi keittiö-rt on kätevää nykyään olla osa muuta avointa tilaa.
Näin on myös uusissa isoissa kivitaloissa, joissa ei mitkään neliöt tai rakennuskustannus rajoita. Nimenomaan tapa asua on erilaista kuin 40v sitten.
Ei se nykyaikaa ole yhdistää keittiö ja olohuone. Isomummon pienessä kodissa maaseudulla oli sellainen ratkaisu. Sitä kutsuttiin tuvaksi. Luulisi, että oltaisiin edistytty niistä ajoista. Silloin sentään oli vähemmän meteliä.
Minulla on aina ollut erillinen keittiö, koska olen asunut vanhoissa taloissa. Nyt lapset ovat lentäneet pesästä ja etsimme pienempää. Nykyään avokeittiö toimisi ihan hyvin. Teen sen verran vähän ruokaa.
Kysymys on samasta kuin eteisen kanssa. Jos on pieniä lapsia ja kauhea määrä kuravaatteita ja kenkiä, pitää eteisen olla riittävä. Jos vain 1-2 henkilöä kulkee, niin eteisellä ei ole merkitystä.
Olen samaa mieltä. Etenkin yksinasujan kannalta erillinen keittokomero olisi vihonviimeinen tilaratkaisu ison tupakeittiön sijasta. Minulla keittiötilat ovat aina siistit, sillä ruuanlaiton ja syömisen jälkeen tiskaan aina astiat ja tuuletan asunnon, niin että huoneilma pysyy raikkaana ja tavarat ovat oikeilla paikoilla. Ei tulisi mieleenkään jättää jotain kattilaa tai paistinpannua likoamaan tiskialtaaseen vain laiskuudesta sen jälkeen kun syönyt aterian.
Minulla keittiön ja olohuoneen pöytä ovat sama asia, niin että sen ympärillä on 4 tuolia. Samaan tupakeittiöön mahtuu kahden istututtuava sohva, 55 tuuman televisio sekä ikkunan edessä oleva kirjoituspöytä tietokoneineen ja pöytälaatikoineen. Tupakeittiön edessä on lasitettu parveke ja asunnossa on lisäksi erillinen makuuhuone, eteinen ja kylpyhuone saunan kera. Asunnossa on erittäin vähän mitään tarpeettomia "hukkaneliöitä" kuten erillisiä kopperoita.