Kuka haluaa katsoa sohvalta keittiön kaappeja
Aivan karmeaa tämä nykypäivän keittiö olohuone yhdistelmä. Haluat katsoa rauhassa tv:tä niin muu perhe häärää keittiössä tai tiskit lojuu pöydällä. Niitä sitten kattelet lapsiperheessä olohuoneessa kirjaa lukien. Kuka helkkari tällaisen idioottimaisen sistustusmuodin keksi. Todennäköisesti se grynderi joka ei halua rakentaa yhtään kulmaa koska on halvempaa rakentaa vaan navetta ja laittaa kaikki toiminnot yhteen tilaan. Ja kuka hullu maksaa satoja tuhansia talosta jossa ei ole erillistä keittiötä. Jos ulkonäöllisesti on rumia asuntoja Suomessa niin sitä ne on sisältäkin.
Kommentit (49)
Mietin miten paloturvallista on, kun on joku kemikaalikäsitelty sohva lähellä hellaa. Jos syttyy tulipalo niin sohva roihahtaa nopeasti
Vierailija kirjoitti:
jaa avokeittiöhullu palasi ja kommentoi itsekin ketjuaan.
Kuule AP, meillä ei ole erillistä keittiö- ja tarjouluhenkilökuntaa, vaan tarjoulusta vastaa isäntä ja emäntä jotka mielellään rupattelevat vieraiden kanssa samalla kuin laittavat tarjoiluja. Toisaalta oman väen ja etenkin pikkulasten kanssa on kiva ettei tarvitse poistua kauaksi jos käy vaikka jääkaapilla.
Kun olin lapsi, meillä oli ahdas keittiö jossa sitten syötiin, ja aivan turha ruokasali jossa syötiin vain kun tuli vieraita. Nyt on viihtyisämpää.
Jos viittaat tuohon klo 16.54 kirjoitettuun mielipiteeseen, niin se on minun tekemä ja en kyllä ole AP vaan eri kirjoittaja.
Aika vihamielinen kommentti sinulla. Et siis hyväksy erilaisia makuja tässä asiassa? Yksi sopii yhdelle ja toinen toiselle. Olisi idioottimaista sulloa kaikkia samanlaiseen karsinaan. Hyvä, että kaikille varmaan löytyy omanlaisensa ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Ööh kenellä on vuonna 2025 sohva tai telkkari?
llmeisesti aika monella on, kun vaikka sohviakin myydään tosi paljon
Ap, ilmainen vinkki: älä osta nykytaloa, niin ei ongelmaa. Suomi on kaikenmaailman 70-ihanuuksia väärällään. Eivätkä maksa paljon mitään.
Tai: rakennuta itse talo. Voit tehdä keittiön just niin kuin haluat.
Itse olen rakentanut jo kaksi taloa, ja molemmissa avara ruokailutila-keittiö-oh. Mukavaa kun perhe/vieraat voivat keskustella yhdessä, vaikka osa laittelisi tarjoiluita valmiiksi.
En kyllä kestäisi sitä älämölöä, mikä yhteisessä tilassa syntyy. Minä halua kokatessa katsoa ohjelmia tai kuunnella musiikkia ja puoliso mahdollisesti katsoa televisiota sohvalla tai lukearauhassa ja päinvastoin. Lisäksi keittiön laitteista kuuluu ääniä, joita ei olohuoneessa jaksa kuunnella. Eikä sitä aina viitsi työhuoneen sulkeutua.
Niin meilläkin oli lapsuudessa erikseen keittiö, jossa pieni aamiaispöytä. Ja erillinen ruokasali. Oli todella ahdas ja epäkäytännöllinen tilaratkaisu oikeastaan kaikissa tilanteissa.
Sitten ruokasali toki toimisi, jos olisi palkattu tarjoilija, mutta eipä meillä kotiapulaista ollut.
-edellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Siksi minä katselenkin sohvalta järvinäköalaa.
Aaa, istut ulkovessassa.
Miksi minulla olisi ulkovessa kun meillä on talossa neljä vessaa?
- se jota lainasit
Minä katson pöntöllä istuen ulkona ikkunan takaa ohi kulkevia ihmisiä, vilkutan heille ja kun nousen ylös näkevät suuren jöötini.naiset kikattavat selvästi ja miehet murjottavat.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kestäisi sitä älämölöä, mikä yhteisessä tilassa syntyy. Minä halua kokatessa katsoa ohjelmia tai kuunnella musiikkia ja puoliso mahdollisesti katsoa televisiota sohvalla tai lukearauhassa ja päinvastoin. Lisäksi keittiön laitteista kuuluu ääniä, joita ei olohuoneessa jaksa kuunnella. Eikä sitä aina viitsi työhuoneen sulkeutua.
Jos haluatte keskittyä kukin omaan asiaan, niin onko vastamelukuulokkeet tutut..?
Vierailija kirjoitti:
Niin meilläkin oli lapsuudessa erikseen keittiö, jossa pieni aamiaispöytä. Ja erillinen ruokasali. Oli todella ahdas ja epäkäytännöllinen tilaratkaisu oikeastaan kaikissa tilanteissa.
Sitten ruokasali toki toimisi, jos olisi palkattu tarjoilija, mutta eipä meillä kotiapulaista ollut.
-edellinen
Seinäkeittiön ainoa vaihtoehto on minikeittiö ja ruokasali? Oletko kuullut tilavasta keittiöstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh kenellä on vuonna 2025 sohva tai telkkari?
llmeisesti aika monella on, kun vaikka sohviakin myydään tosi paljon
Vanhukset ja yli 50 vuotiaat niitä ostaa, samoin telkkareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-edellinenSeinäkeittiön ainoa vaihtoehto on minikeittiö ja ruokasali? Oletko kuullut tilavasta keittiöstä?
Olen kuullut. Ja siksi juuri tein avoimen tilan meidän perheelle, koska muu ratkaisu eristää osan porukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte keskittyä kukin omaan asiaan, niin onko vastamelukuulokkeet tutut..?
Sellaiset on, mutta miksi ihmeessä kulkisin kotona ne päässä, kun on keksitty erilliset huoneet eri käyttötarkoituksille? Koti on viihtymistä varten, ei apuvälineiden käyttöä varten.
Jos aloittaja vaikka nostaisi persiinsä sieltä sohvalta ja tiskaisi, niin ei tarvitse kirjaa lukiessa tiskejä katsella.
Avokeittiö sopii sinkuille ja siisteille pariskunnille. Jos on paljon eri ikäisiä lapsia jotka syövät eri aikaan ja jättävät peräänsä sotkua niin silloin on paras olla erillinen keittiö. Mulla sinkulla on erillinen keittiö, 90-luvun talossa enkä kyllä haluaisi vaihtaa sitä kuitenkaan avokeittiöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset on, mutta miksi ihmeessä kulkisin kotona ne päässä, kun on keksitty erilliset huoneet eri käyttötarkoituksille? Koti on viihtymistä varten, ei apuvälineiden käyttöä varten.
Mitä jos asiaa laajentaisi? Olisi ihan kokonaan oma talo keittiölle. Lisäksi talo olohuoneelle - vai onko sekin liian suuri? Omat minitalot jokaiselle tuolille ja vielä sohvalle kaikki erikseen. Makkarit ja kylppäri omissa taloissaan tottakai. Erikois-äänieristetty seinärakenne kaikkiin. Ai ettien että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-edellinenSeinäkeittiön ainoa vaihtoehto on minikeittiö ja ruokasali? Oletko kuullut tilavasta keittiöstä?
Olen kuullut. Ja siksi juuri tein avoimen tilan meidän perheelle, koska muu ratkaisu eristää osan porukasta.
Ei meillä ainakaan ole tarvetta pitää seuraa ruoanlaittajalle. Keittiön äänet jää keittiöön ja olohuoneessa saa viettää aikaa valitsemallaan tavalla ilman keittön kolinoita.
Miksi jätät tiskit pitkin pöytiä sitten.
jaa avokeittiöhullu palasi ja kommentoi itsekin ketjuaan.
Kuule AP, meillä ei ole erillistä keittiö- ja tarjouluhenkilökuntaa, vaan tarjoulusta vastaa isäntä ja emäntä jotka mielellään rupattelevat vieraiden kanssa samalla kuin laittavat tarjoiluja. Toisaalta oman väen ja etenkin pikkulasten kanssa on kiva ettei tarvitse poistua kauaksi jos käy vaikka jääkaapilla.
Kun olin lapsi, meillä oli ahdas keittiö jossa sitten syötiin, ja aivan turha ruokasali jossa syötiin vain kun tuli vieraita. Nyt on viihtyisämpää.