Raskaana ja paha tokofobia
Pahin tapahtui eli ehkäisy petti ja olen elämäni vaikeimman päätöksen edessä. Olen aina pitänyt lapsista, mutta en ole koskaan halunnut biologisia, koska kärsin erittäin voimakkaasta raskaus- ja synnytysfobiasta. Koen vastenmielisyyttä jo nähdessäni raskausmahan, imettäjän, synnytysvideoista ja -kokemuksista puhumattakaan.
Kun kuukautiset olivat kaksi päivää myöhässä ja tein positiivisen raskaustestin, putosin polvilleni ja makasin shokissa vessan lattialla. Olen siitä asti ollut paniikissa, erittäin ahdistunut, masentunut, en kykene rauhoittumaan, en syömään. On sanomattakin selvää, että en vain pysty jatkamaan tätä raskautta, koska koen niin voimakasta pahaa oloa asiasta. Varsinaisia raskausoireita minulla ei luojan kiitos ole. Tunnen valtavaa syyllisyyttä siitä, että joudun tekemään abortin, koska tavallaan haluaisin kovasti perheen, mutta en omia lapsia. Olen hyvin vahvasti introvertti eivätkä vauvat herätä minussa hoivaviettiä. Nyt kuitenkin mies on alkanut varovasti ilmaisemaan, että haluaisi pitää lapsen, koska tällä iällä (40) raskautuminen ei ole itsestäänselvyys ja varsinkaan ehkäisyn läpi. En haluaisi abortilla särkeä mieheni sydäntä, mutta en vaan yksinkertaisesti selviäisi hengissä raskaudesta ja tuskin sikiölle tekisi hyvää 24/7 ahdistunut äiti, joka ei kykene edes syömään.
Kaipaisin siis nyt enemmän kuin mitään sitä vertaistukea. Onko kenelläkään muulla ollut vastaava tilanne vai olenko ainoa?
Ps. Olen erittäin herkillä ja itsemurhan partaalla, joten en kaipaa mitään älä tapa lastasi -kommentteja, sillä fakta on se, että jos abortti ei olisi sallittua, tappaisin todennäköisesti itseni ennemmin kuin jatkaisin raskautta ja synnyttäisin.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Voisitko saada apua hypnoterapiasta tai homeopatiasta, tai vaikka molemmista?
Homeopatia on itsellä auttanut pelkoihin, hypnoterapeuttia ei ole lähellä joten en ole kokeillut mutta tiedän ihmisiä jotka ovat saaneet siitä apua.
Apua synnyttämään lapsen, jota ei halua?
Voisitteko pikku hiljaa lopettaa tämän naisen standardinomaisen r aiskaamisen? Se että joku mies on onnistunut juonittelemaan siemenensä hänen kehoonsa ei tee hänestä velvollista synnyttämään tuota petollisen miehen sikiötä.
Mä annoin ei toivotun lapsen adoptioon.
Entäs nämä Muus a-nimiset ja muut uutisissa olleet, heidänkin lapsensa piti syntyä siksi että kid u t e taan kuoliaa aaksi? Olisitko sanonut tällekin että lapsen pitää silti syntyä?
Hei. Tämä keskustelu on täynnä kamalia kommentteja. Se mitä oikeasti kannattaa tehdä on ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon, kertoa, että sulla on todella paha fobia ja pelkäät vahingoittavasi itseäsi, jos tilanne vielä pahenee. Sanot, että sun on nyt pakko päästä puhumaan jonkun kanssa. Ja otat miehen mukaan tai jätät kotiin, kumpi tuntuu paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko saada apua hypnoterapiasta tai homeopatiasta, tai vaikka molemmista?
Homeopatia on itsellä auttanut pelkoihin, hypnoterapeuttia ei ole lähellä joten en ole kokeillut mutta tiedän ihmisiä jotka ovat saaneet siitä apua.
Apua synnyttämään lapsen, jota ei halua?
Voisitteko pikku hiljaa lopettaa tämän naisen standardinomaisen r aiskaamisen? Se että joku mies on onnistunut juonittelemaan siemenensä hänen kehoonsa ei tee hänestä velvollista synnyttämään tuota petollisen miehen sikiötä.
Puhut aivan kun ap olisi kertonut tulleensa raiskatuksi, näin ei ole. Kyse on seksistä yhteisymmärryksessä!
Vierailija kirjoitti:
Hei. Tämä keskustelu on täynnä kamalia kommentteja. Se mitä oikeasti kannattaa tehdä on ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon, kertoa, että sulla on todella paha fobia ja pelkäät vahingoittavasi itseäsi, jos tilanne vielä pahenee. Sanot, että sun on nyt pakko päästä puhumaan jonkun kanssa. Ja otat miehen mukaan tai jätät kotiin, kumpi tuntuu paremmalta.
Miten vaan, mies tulee jättämään satasesta vetoa.
Vierailija kirjoitti:
Tosin täytyy sanoa, että hän katkeroitui tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sinä tule puhumaan toisten puolesta, kiitos!
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sinä tule puhumaan toisten puolesta, kiitos!
T. Eri
Miksi tästä ei saisi puhua? Hän on itse nyt aikuisena asiasta minulle kertonut.
En epäillyt hetkeäkään että olet nainen. Tuskan kautta on naisen synnyttämän, jne. Eikö niin? Naisen pitää uhrata itsensä pyhän äitiyden alttarille niinkuin minäkin tein, vai mitä?