Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko estää ettei omalle tilille siirretä rahaa tietyltä tililtä?

Vierailija
17.12.2025 |

halua ex-mieheltäni elatusmaksuja. Voiko tietyltä tililtä tulleet rahat estää siirtymästä omalle tilille? Vai onko aino keino vaihtaa tilinnumeroa (mikä todella työlästä muun rahaliikenteen vuoksi) En halua häneltä mitään, mielestäni voisi maksaa lapsille/lasten tileille suoraa mitä haluaa mutta maksaa minun tililleni. En siis tarvitse elareita edes, tuloni ovat hyvät ja menot taloudessa huomattavasti pienentyneet kun ei ole mies kuluttamassa ruokakaappia.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse tarvitse elatusapurahoja, niin voithan siirtää ne rahat lastesi tileille, mutta siinäkin kannattaa olla tarkkana, etteivät he aikanaan joudu maksamaan lahjaveroa. Tai voithan ostaa vaikka osakkeita omaan tai lastesi nimiin. Tai jo srahaa on kertakaikkiaan liikaa, niin lahjoita Pelastakaa Lapset ry:lle tai johonkin vastaavanaa.

Vierailija
22/25 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikea on itse siirtää ne lapsen tilille?

Niin teenkin mutta miksi ex ei voisi maksaa suoraa lasten tilille? Sopimuksessakin oli tilinnumeroina lasten tilit minkä takia en ottanut edes puheeksi tätä että minä en halua/tarvitse elatusmaksuja. Mutta ärsyttääkseen maksaa kuitenkin minun tililleni.

Kysymys on siis  että haluaisin estää rahaliikenteen häneltä tälle minun tililleni ja että tietääkö joku onko se mahdollista?

Se on tietenkin ok että maksaa lapsilleen rahaa vaikka antaisi enemmänkin elareiden lisäksi, eihän se minulle kuulu.  En vaan koe että rahan pitäisi kiertää minun kauttani koska lasten elättämiseen mihin se on tarkoitettu en sitä tarvitse. 

Selvitä asia pankista. Jos lakkautat nykyisen tilisi, mihin rahat jäävät? Jos vain ilmoitat, että tilisi on lakkautettu ja jatkossa maksun tilille se ja se, joka on lapsen tili.

Kyllä ymmärrän, että mies tavallaan kiusaa sinua, kun joudut ottamaan häneltä jotain vastaan, vaikka haluat katkaista kaikki siteet häneen, ja hän ei ole ennekään mitään vastuuta lasten elatuksesta ottanut. Tuo on yksi huoltokiusaamisen muoto. Rahan pitäisi mennä suoraan lasten tileille halutessasi. Oletko selvittänyt kaikki mahdollisuudet pankin kanssa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et itse tarvitse elatusapurahoja, niin voithan siirtää ne rahat lastesi tileille, mutta siinäkin kannattaa olla tarkkana, etteivät he aikanaan joudu maksamaan lahjaveroa. Tai voithan ostaa vaikka osakkeita omaan tai lastesi nimiin. Tai jo srahaa on kertakaikkiaan liikaa, niin lahjoita Pelastakaa Lapset ry:lle tai johonkin vastaavanaa.

Kyse ei ole nyt tarvitsemisesta tai rahojen siirrosta. Miten ihmiset eivät käsitä tätä? Kyse on siitä, ettei halua exältä mitään omalle tililleen, vaan suoraan lasten tileille. Side on vain isän ja lasten välillä, ap haluaa sidoksen itsensä ja exän välillä kokonaan poikki. Se hänelle suotakoon.

Vierailija
24/25 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tilinumero joka elarisopimuksessa on vahvistettu, on se minne miehen pitää niitä maksella. Sulkemalla tilin aiheutat vain itsellesi ongelmia ja lisäselvityspyyntöjä käräjäoikeudesta. Mies ei voi sooloilla ja muuttaa tiliä jonne niitä makselee yhtäkkiä.

Pöh, kyllähän nyt ihmisellä on oikeus sulkea ja vaihtaa tilejään ja jopa kokonaan pankkia. Ei ilmoitetun tilinumeron tarvitse pysyä kuolemaan asti samana. Sinä ilmoitat miehelle tekstarina, että entinen tili ei ole enää käytössä. Uusi maksutili on se ja se. Silloin olet selkeästi miehelle ilmoittanut mustana valkoisella. Jos mies jääräpäisesti maksaa suljetulle tilille, silloin syy on miehen.

Vierailija
25/25 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä kieltäydy lapsen rahoista oman egosi vuoksi, mutta yritä selvittää kaikki keinot, jolla pääset eroon sidoksistasi exään, eli myös rahojen vastaanottamisesta eli välikätenä olemisesta. Lähde selvittämään asiaa ensin pankista. Jos mies on jatkuvasti yhteistyöhaluton, tämä on syy hakea täyttä yksinhuoltajuutta, jos sinulle ei ole sitä jo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä