Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pelkää olla kahdestaan lapsen kanssa

Vierailija
17.12.2025 |

En voi uskoa tätä mutta en saa omaa aikaa kun lapsi on äidistään eli minussa kiinni on ollut syntymästään saakka ja on yritetty jättää lapsi isänsä kanssa mutta ei onnistu. Ilman anopin apua en pääse mihinkään ja aina sitäkään apua ei ole saatavilla. Lapsella ikää 1v ja 3 kk. Lapsi on rakas molemmille ja kauan odotettu mutta arjen tasapaino puuttuu ja nyt lapsi ottaa ensi askeliaan niin joudun katselemaan perään. 

Mies tekee parhaansa mutta lapsi alkaa itkemään jo kun on isänsä sylissä ja olen poistumassa ulko ovelle. Monia pakollisiksi menoja olen joutunut siirtämään ja perumaan kun lasta ei aina voi ottaa mukaan. Miehen kanssa todettiin että saadaan kuopata ajatus sisaruksesta lapselle. 

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kun lähdet kotoa niin et mene sanomaan lapselle, että hei hei, äiti nyt lähtee ja jättää sinut tänne isän kanssa. Etkö tee muutenkaan numeroa lähtemisestäsi. Lähdet vain.

Ei vaan sanonut, heippa äiti lähtee  pariksi tunniksi, isin kanssa olet turvassa, suukko ja lähdet etkä palas ovelta.

Vierailija
62/79 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kädellisillä siittäjät hoitavat poikasia? Luettele myös ne 99.9% lajia, joilla eivät hoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kun lähdet kotoa niin et mene sanomaan lapselle, että hei hei, äiti nyt lähtee ja jättää sinut tänne isän kanssa. Etkö tee muutenkaan numeroa lähtemisestäsi. Lähdet vain.

Ei vaan sanonut, heippa äiti lähtee  pariksi tunniksi, isin kanssa olet turvassa, suukko ja lähdet etkä palas ovelta.

Pienillä lapsilla ei ole ajan käsitystä tai object permanencea. Jos tämä ei saa kontaktia äitiin, äiti on poissa.

Vierailija
64/79 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Lapsi on kiintynyt emoonsa ihan niin kuin kuuluukin, ja miehen käsiin jättäminen on hänelle hylkääminen. Ei lasta kiinnosta vitt uakaan lukeeko papereissa "isä", mies on hänelle aina hengenvaarallinen uhka. Näin evoluutio on asian järjestänyt vuosimiljardien ajan.

Jännää, että kyllä isolta osalta miehiä se vauvan hoitaminen vaan onnistuu ja osaavat rauhoittaa lasta. Tarkoittaako tämä sitä, että tietyt miehet ovat biologisesti lopettaneet kehittymisen, eikä heille pitäisi lapsia tulla?

Kaikki miehet eivät ole lastenlääkäreitä ja onhan paperinippujen pläräys töissä aivan erilaista kuin lapsen hoitaminen. Sitä en ymmärrä miksi heti tuomitaan ja haukutaan mies maanrakoon jos hän ei kertaheitolla onnistu täydellisesti. Isyyteen kasvetaan ja opetellaan aivan kuten äitiydessä. <

Siksi se on aloitettava heti lapsen synnyttyä.

Vierailija
65/79 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelet ovesta ulos vaan. 

Toimitjo sinä noin ja menit lähipubiin kaljalle?

Et keksi mitään muuta tekemistä ilman vauvaa vanhemmalle?

Palstamamma on kova juomaan. Entinen tsirbula on nykyään mutsi, mies exä ja mamma vaan syyttää muita. 

Alkoholisti näkee viinan ainoana motivaattorina. Hakeudu katkolle.

Tulihan se muiden syyttäminen sieltä. Milloin opit olemaan?

Vierailija
66/79 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vieroittautuu äidistä luonnostaan n. 5v iässä ja ottaa kyllä itsekin kontaktia isään jos haluaa ja kokee sen turvalliseksi. 

Vierailija
67/79 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mies tekee parhaansa mutta lapsi alkaa itkemään jo kun on isänsä sylissä ja olen poistumassa ulko ovelle."

Lapsen itku on vain hetkellinen reaktio eikä mitenkään vaarallista. Taitaa enemmän olla ongelma se että mies ei kestä lapsen itkua eikä ole tottunut rauhoittamaan lasta. 

Ei se aina ole kovin hetkellinen.

Muistan kun olin äitiyslomalla ja lähdin ulos kävelylle. Kotiin jäi mies lapsemme kanssa. Lapsi alkoi itkeä, kun näki minun lähtevän. Ajateltiin, että kyllä se itku kohta loppuu.

Puolen tunnin päästä palasin kotiin. Menossa oli samanlqinen itku ja isä hermoromahduksen partaalla. Kesti j9nkin aikaa ennen kuin uskalsin jättää heidät taas kahdestaan.

Vierailija
68/79 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen isoäiti. Lapseni, tytär 30v oli luonani poikansa 5kk kanssa, samoin lapseton poikani 28v. Tytär  imetti lapsensa ja lähdimme tyttären kanssa ostoksille, tytär ilmoitti veljelleen, että pärjäät kyllä 5kk vanhan kanssa tunnin, johon poikani, tottakai.  Tunnin kuluttua löysimme kaverukset päikkäreiltä olohuoneen lattialta, pienempi isomman kainalosta.

Nuo ihmisten pärjäämättömyydet ovat laiskuutta ja mukavuuden halua, insinöörimies ei osaa käyttää pyykkikonetta ja nainen ei osaa tankata autoa.

Varsinkin tuo isien vuosisatojen lasten hoitamattomuus säälittää minua, eivät tutustu lapsiinsa ja saa nauttia heidän huimasta kehityksestään,  maailman ihmettelystään, mielettömästä oppimiskyvystään.

Apn lapsikin on oppinut käyttämään valtaansa,vähän kun itkaisen äiti ei lähdekään vaan  rientää toteuttamaan jokaisen toiveeni .

Niin varmaan. Keksit koko jutun kiva joulutarina mikä ei ole totta. 

Vierailija
69/79 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei ap! minkä ikäisiä te olette miehen kanssA?

19 ja 50 miks?

Vierailija
70/79 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei todellakaan kannata hankkia kämppiksen kanssa.

Vierailija
71/79 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mies tekee parhaansa mutta lapsi alkaa itkemään jo kun on isänsä sylissä ja olen poistumassa ulko ovelle."

Lapsen itku on vain hetkellinen reaktio eikä mitenkään vaarallista. Taitaa enemmän olla ongelma se että mies ei kestä lapsen itkua eikä ole tottunut rauhoittamaan lasta. 

Muistan kun olin äitiyslomalla ja lähdin ulos kävelylle. Kotiin jäi mies lapsemme kanssa. Lapsi alkoi itkeä, kun näki minun lähtevän. Ajateltiin, että kyllä se itku kohta loppuu.

Puolen tunnin päästä palasin kotiin. Menossa oli samanlqinen itku ja isä hermoromahduksen partaalla. Kesti j9nkin aikaa ennen kuin uskalsin jättää heidät taas kahdestaan.

Kuulostaa samalta kuin meillä. Mies lohduttaa lasta ottaen syliin joten itku saattaa vaipua mutta alkaa pian uudestaan. Yritetään asian kanssa ja mies on ehdottanut seuraavalle kerralla uusia toimintatapoja. Ap

Vierailija
72/79 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaus on perinteinen lapsen omiminen äidin taholta.

Ei ole. 

Vierailija
73/79 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun jaoit tämän. Hyvää joulua sinulle. 

Vierailija
74/79 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin synnärillä niin siellä äiti kuoli synnytettyään kaksoset isä jäi vastasyntyneiden lasten kanssa yksin😔 siellä sitten surun murtamana yritti tutustua lapsiinsa en tiedä miten heille kävi, mutta näin joskus ei ole sitä äitiä lapsilleen.

Vierailija
75/79 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi vieroittautuu äidistä luonnostaan n. 5v iässä ja ottaa kyllä itsekin kontaktia isään jos haluaa ja kokee sen turvalliseksi. 

Höpö höpö. Meillä mies hoiti poikaa vauvasta asti ihan yhtä paljon kuin minäkin. Ap:n mies on yhtä lailla lasta ollut hankkimassa ja korkea aika ottaa vastuuta ja selviytyä joka tilanteesta.

Vierailija
76/79 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelet ovesta ulos vaan. 

Julmaa. 

Julmaa on miehen yritys pitää ap kotona vankina lasta aseena käyttäen

Johan on väite. Ja mammat tietenkin peukuttaa.

Vierailija
77/79 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ukki hoiti jo 3kk vauvaa ja hyvin pärjäsivät😁

Vierailija
78/79 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno tulevaisuus teillä edessä kun nyt jo pelkäätte vauvan itkua. Seuraavaksi tulee uhmaikä ja sitten pikkukoululaisen uhmat. Kaiken kruunaa teini-ikä jolloin ette enää saa mitään kosketusta lapseenne. Huumeet yms vie mennessään koska on koko elämänsä kantanut vastuun taakkaa joka lopulta musertaa hänet. Isä on nössö eikä hänestä ole mitään turvaa kasvavalle lapselle, äiti ylihuolehtiva selittäjä joka kasaa valinnat ja vastuut lapsen harteille. Lapsi vain tarvitsisi kaksi vanhempaa, kaksi aikuista jotka asettavat rajat ja opettavat, miten tunteita hallitaan. Nyt hän jää yksin. Onnea vaan.

Vierailija
79/79 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa: lapsi ottaa aikuisen tunnetilan itselleen. Jos mies lohduttaa itkevää lasta epävarmasti ja pelokkaana, lapsi ei koskaan lopeta, koska tuntee että nyt on tosissaan asiat huonosti. 

Kun lapsi itkee äidin perään, pitää heiluttaa, hei hei ja sitten alkaa puuhata iloisella mielellä jotkin, ollen kuitenkin koko ajan läsnä ettei jätä lasta yksin. Kohta lapsi alkaa keskittyä muuhun ja ottaa isän tunnetilan itselleen, ei tarvitse olla peloissaan. Epävarma vanhempi=itkuinen lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan