PAM ruikuttaa taas
Mitä se PAM taas, peseekö vain kasvojaan ja on olevinaan, vai onko sillä oikeasti asiaa. Näköjään yle kirjoittaa mukavan usein PAMin ongelmista. Vai onko niitä edes.
Tämänpäiväinen juttu Ylen verkkosivulla kertoo että Asiakkaat kaipaavat myyjää. Mutta voi, he ovat menneet häiritsemään PAMin jäsentä. Eihän ammattiliiton jäsentä saa asiakas häiritä. Ei vaikka sillä on kaupan työntekijän asu päällä ja se on ainoa työntekijä joka myymälässä liikkuu. Ei asiakkaan pitää kysyä netistä, ei saa häiritä PAMin jäsentä. Ei missään nimessä, alentavaa joutua asiakaspalvelijaksi vastaamaan junttien kysymyksiin.
Juttu PAMin jäsenten ongelmista: https://yle.fi/a/74-20198949
Kommentit (2)
Mä kyllä toivoisin myymälöihin enemmän kassahenkilöitä ja myyjiä, ja vähentäisin samalla itsepalvelukassoja. Olisi enemmän osa-aikatöitä mm. opiskelijoille, nuorille (opiskelupaikkaa hakeville) ja muille haluaville. Kaupassa saisi tarvittaessa neuvoa ja työntekijöillä ei olisi jatkuva kiire. Myymälä pysyisi siistimmässä kunnossa ja näpistäminenkin vaikeutuisi.
Myös kahviloihin ja moniin ravintoloihin tarvittaisiin enemmän työntekijöitä vuoroihin. Ehtisi joku edes joskus pyyhkimään pöytiäkin. Nyt on monesti pöydät niin kuvottavassa kunnossa, ettei niitä halua edes käyttää.
Siellä on johtajalla hyvät suhteen ylen toimitukseen kun saavat viestinsä aina läpi. Vai onko tuo ylen vassareiden vastaveto sille, että kaupan liitto ennustaa tuhansien työpaikkojen katoavan ensi vuoden aikana? Kyllä vassarisissit osaa käsitellä uutisen näkökulmasta jossa unohtuu se pääasia eli että töitä ei enää ole.