Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te suhtaudutte siihen, että teitä savustetaan työpaikalla ulos?

Vierailija
17.12.2025 |

Minkälaisia merkkejä teillä oli? Miten suhtauduitte siihen? Miten siinä lopulta kävi?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on työpaikka??? Voiko sitä syödä? 

Vierailija
22/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin uudessa työssä, työkaverista alkoi ajan mittaan kuoriutua mitä karmaisevin psykopaatti. Hän laittoi suuhuni sanoja ja yritti saada minut siten vaikuttamaan täydeltä tomppelilta. Hän kaveerasi pomojen kanssa ja arvatenkin kertoi heille aivan täyttä kuonaa osaamisestani ja älystäni. Pomot olivat nuoria, kokemattomia ja helposti manipuloitavissa, joten heille ei tullut mieleenkään kysyä minulta suoraan asioista. Siinä vaiheessa kun minut aina keskeytettiin puhuessani työasioista (tai jopa alettiin huutamaan jostain aivan muusta), totesin että pitäkää tunkkinne. Hakeuduin firman sisällä muihin tehtäviin. 

Kamalin työpaikka, mitä minulla on ikinä ollut, nyt vasta ymmärrän, mitä työpaikkakiusaaminen on! Kauheinta on, että psykopaattikollega jatkaa käytöstään pomojen tuella, minuun ottaa nyt yhteyttä vanhan tiimin kollegat, jotka ovat nyt vuorostaan tämän psykon käsittelyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ehdotettiin, että tehdään sopimus työsuhteeni lopettamisesta. Minä suostuin, koska oli aika poistua siitä paskapuljusta. Sen jälkeen nukuin yöni hyvin. 400pv työttömänä ja sitten eläkkeelle.

Vierailija
24/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huomasin ensin pienet merkit, joidenkin käytöksen hienoisen muutoksen. Hienovaraisen välttelyn, onnistuneiden työsuoritteiden huomioimatta jättämisen samalla kun muita onniteltiin pienemmistä onnistumisista.

Kyseessä olikin sitten yhden johtoasemassa olevan pitkäjänteinen ulos savustaminen, joka onnistui, sain potkut. Tämän mustamaalaamisen kuulin myöhemmin. Olin yrityksen palveluksessa yli 10 vuotta.

Mitä rikkeitä teit?

Sähköinen viestintä. Kavallus. Tyypillistä tuo välistäveto. 

Millä alalla työskentelit?

Vierailija
25/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi vuotta olin hyvä työntekijä, sitten alkoi tulla huomautuksia. En ollut osallistunut palaveriin (koska en ollut saanut kutsua), olin laittanut arkistokansion väärälle hyllylle, olin ollut poissa toimistolta luvatta...

Sain oikein sähköpostin, minkä otsikkona oli "N.N. mokat". Luin sen oikeasti vasta vuosi tapahtuneen jälkeen ja silloin jo nauroin. 

Mutta tosiaan, mokia oli niin paljon että edessä oli työsuhteen purku! Jotenkin homma haisi niin pahasti, että sain sen verran sanottua vastaan että mitäpä jos mentäisiin irtisanomisella, niin en lähde viemään juttua eteenpäin. 

Ja sitten lähdin ja oi, miten olin onnellinen ja kevyt. Ai niin,  koska tietosuojaroskis oli täynnä, kippasin paperit pihan isoon roskalaatikkoon.

Vierailija
26/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa juuri luin että Nokia alkaa luokittelemaan työntekijät hyviin ja huonoihin..

Hyvät saa kannusti palkkiot ja parempaa palkkaa ja on kehittämisen piirissä esim koulutukset .....hyvien työntekijöiden pikkuvirheitä katsotaan myös läpi sormien ja heille sallitaan pieni kapinointi kuten esim jättää palaveria väliin ja lähteä omille asioille työajalla.

Huonolla työntekijällä mikään näistä ei ole sallittua vaan kaikista asioista viilataan pilkkua..

Vierailija
27/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden yksikön laitos. Yksi yksikkö ei toteuttanut esihenkilön kanssa sovittuja asioita, joten jäin vain hiljaa pois ko. yksiköstä. Sinne en enää tee keikkaa, vaikka pyytäisivät. Muuten homma jatkuu niinkuin vuosikaudet tähänkin asti.

Miksi tunkisin itseäni sinne, jossa ilmeisesti ei jostain syystä kaivata?