Japanilainen lehti uutisoi Suomesta. Kiitos Eerola rasistin mainetta just tarvittiin.
https://www.asahi.com/ajw/articles/16228248
Kiitos PS kun tuotte positiivista Suomi-kuvaa maailmalle.
Asahi Shimbun (jap. ) on yksi Japanin kolmesta johtavasta sanomalehdestä.[1] Sen levikki oli 4,68 miljoonaa kappaletta vuonna 2021[2], jolloin se oli Japanin toiseksi suurin Yomiuri shimbunin jälkeen.
Kommentit (327)
Minuakin hävetti alkuun mutta kun asiaa puntaroin en tiedä mitä häpeämistä minulla oikeastaan on. Itse en naamaani väännellyt enkä sille tukeani antanut kuten ei suurin osa muistakaan suomalaisista.
Ja rehellisesti sanoen jos Suomen maine japanilaisystävällisenä maana menee kahden huonosti käyttäytyvän kansanedustajan ja yhden huonosti käyttäytyvän mepin perusteella niin heikoilla kantimilla maine on kyllä ollut alun alkaenkin sitten. Menisikö Japanin/Kiinan maine meidän silmissä jos muutama politiikko noissa maissa sanoisi että suomalaiset ovat persjalkaisia rumiluksia? Tuskin. Ja tuskin se edes uutisissa olisi kovin kauaa.
Erolalla ei ole kun lähihoitaja huono päästötodistus. Ilmankos käytös noin alaarvoista.
Vierailija kirjoitti:
Erolalla ei ole kun lähihoitaja huono päästötodistus. Ilmankos käytös noin alaarvoista.
Kotkalaisena sA hävetä tätä pösilöä.
Vierailija kirjoitti:
Tää öyhötys vanheni jo.
Ei vanhene... Kuvat tulee esille jokapaikkaan. Nyt niistä valmistetaan vessapaperia. 🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Siinä persut pyyhkäisi pöytään, kaikilla niillä sopimuksilla ja suunnitelmilla, mitä presidentti Stubb ja Suomen valtuuskunta rakensi Japanin kanssa yhteistyössä, muutama kuukausi sitten eli kesäkuussa v. 2025. Nyt jotkut hankkeet jäissä. ..
Tämä on jotain ihan hirveää Suomelle .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää öyhötys vanheni jo.
Ei vanhene... Kuvat tulee esille jokapaikkaan. Nyt niistä valmistetaan vessapaperia. 🤣🤣🤣🤣
Niihin on kaukaa kivaa pyyhkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule täältä saamaan ääniä. Häpäisi meidätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten tää noin kovasti ap:tä kaivelee että koko ajan pitää jankuttaa??
Sitä hävettää olla jonkun rasse-persun äiti/isä!
Hävettää olla entinen persu äänestäjä.
Vasuri se tekeytyy taas muuksi mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse persujen äänestäjä ja joskus silloin reilu viikko sitten kun tämä kohu oli pahimmillaan niin suoraan sanoen oksetti ja ajattelin että en enää ikinä äänestä persuja (sama fiilis tullut monta kertaa aiemminkin). Jotenkin kummasti itseni silmissä nuo lukuisat kohut kuitenkin aina unohtuu. En siis hyväksy tuota silmien venyttelyä, se oli kuvottavaa. Mutta en ehkä tällä hetkellä koe sitä enää aivan niin pahana kuin silloin joskus viikko tai pari sitten. Lisäksi itselleni tuli vähän sellainen olo että loppujen lopuksi se olikin enemmän suomalainen media joka asiaa paisutteli kuin aasialaiset mediat.
Toimittelijoista on vihervasemmistotaustaisia noin 80%,uutisointi sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä persut pyyhkäisi pöytään, kaikilla niillä sopimuksilla ja suunnitelmilla, mitä presidentti Stubb ja Suomen valtuuskunta rakensi Japanin kanssa yhteistyössä, muutama kuukausi sitten eli kesäkuussa v. 2025. Nyt jotkut hankkeet jäissä. ..
Tämä on jotain ihan hirveää Suomelle .
Euroopan halvinta sähköä.2 murtajaa tilattu,uusia yksityisen sektorin työpaikkoja ennen tilausta 25 tuhatta yksityiselle sektorille,koneet on nyt saatu käyntiin punapaskojen jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua vain nauratti,sellaisiahan ne aasialaiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut tuhoaa Suomen.
Juuri näin. Tänään ei unohdu täällä eikä maailmalla 👹👹👹👹👹
Mitä väliä? Menköön maineemme jos ovat japsit noin herkkähipiäisiä. Aasian maat eivät ole mitään demokratioita. Miksi meidän pitäisi heitä miellyttää? Onko esimerkiksi Kiina pyytänyt Suomelta anteeksi taannoista kaapeleiden katkomista?
Vierailija kirjoitti:
Kauan meni Japanillakin aikaa pyytää Korealta anteeksi "lohtunaisista", jotka olivat japanilaisten miehittäjien seksiorjia.
TÄMÄ 🤣
Vierailija kirjoitti:
Minuakin hävetti alkuun mutta kun asiaa puntaroin en tiedä mitä häpeämistä minulla oikeastaan on. Itse en naamaani väännellyt enkä sille tukeani antanut kuten ei suurin osa muistakaan suomalaisista.
Ja rehellisesti sanoen jos Suomen maine japanilaisystävällisenä maana menee kahden huonosti käyttäytyvän kansanedustajan ja yhden huonosti käyttäytyvän mepin perusteella niin heikoilla kantimilla maine on kyllä ollut alun alkaenkin sitten. Menisikö Japanin/Kiinan maine meidän silmissä jos muutama politiikko noissa maissa sanoisi että suomalaiset ovat persjalkaisia rumiluksia? Tuskin. Ja tuskin se edes uutisissa olisi kovin kauaa.
Hassua kyllä, kukaan noista perseilijöistä ei edes sanonut, että japanilaiset tai kiinalaiset ovat sitä tai tätä. Parempi vertaus olisi, että joku paikallinen poliitikko maalaisi naamansa vaaleanpunaiseksi ja sanoisi olevansa eurooppalainen. Okei? Kiinnostaisiko se edes ketään?
Mutta olen samaa mieltä - ei valtaosa ihmisistä noissa maissa edes tiedä, missä Suomi on. Jotkut tykkäävät Muumeista tai Iittalasta, ja jotkut vieläkin harvemmat matkustavat Lappiin. Siksi minua huvittikin, kun jotkut japanilaiset somessa v*ttuilivat, että mikä Suomi edes luulee olevansa, mitätön pieni maa, jolla ei ole muuta kuin Muumit ja joulupukki. Niin? Viiden miljoonan ihmisen maa, mikä maailmanmahti tämä nyt voisi ollakaan? Ihan kuin suomalaiset olisi koskaan väittäneetkään olevansa mikään suurvalta.
Toivottavasti muistavat mainita Essayhan ja Suomen eläinvihan.
Suomessa 500 sutta, miehet pelkää, että ne lopetetaan kaikki.
Kiitos tämän jeesustelijan.
Kyllä suomalaisena hävettää nämä pöllöt ihan helvetisti. 🤮🤮🤮🤮🤮