Minkälainen uuden vuoden menu teillä on? Tässä on meidän:
Meillä tulee olivier salaattia, pelmeenejä, omena ankka peruna paistos, voileipiä punaisella kaviaarilla, ja jälkkäriksi napoleon kakkua ja mandariinejä. Juomana tulee shamppanjaa ja vodkaa.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja perunasalaattia ja punajuurisalaattia myös, pääsi unohtumaan listasta. Ap
Pikkaisen tylsää kun kaikki salaatit samanlaisista aineista ja majoneesiin.
Eri, mutta en mä ainakaan laita majoneesia kumpaankaan.
Onko sinulla hyvää reseptiä noihin pelmeneihin?
Jokin valmiseineslaatikkoruoka, ruisleipää, lauantaimakkaraa, piimää, pullakahvit, jäätelöä ja Fazerin sinistä.
Varmaan aattona tehdään itse pizzat. Miehen toiveesta sitten yöllä on nakit ja perunasalaatti. Uudenvuodenpäivänä on perinteisesti ollut vähän parempaa ruokaa, mutta ei olla vielä päätetty, mitä se tänä vuonna on.
Maggisbekkikset Airflyerissä.
Aamulla sitten Smoothieta Blenderistä.
En tiedä vielä, onko mitään. Olen aina joulun tai uudenvuoden kuumeessa
Eipä tuota ole vielä mietitty. Kunhan nyt joulusta ensin selvitään. Fiiliksen mukaan mennään, ei ole mitään erityisiä perinteitä sen uudenvuoden ruuan suhteen.
Eihän tässä ole vielä jouluakaan syöty.
Varmaan jotain helppoa, mitä voi tehdä vaikka edellisenä päivänä, jotta voi keskittyä siihen juhlanviettoon ilman keittiössä rehkimistä. Perunasalaatti on semmoinen, mitä tulee yleensä tehtyä, siihen sitten vaikka lihapullat tai nakit, jotka voi nopeasti lämmittää pannulla. Kuohujuomaa ehdottomasti, ja sitä pitää olla tarpeeksi! Muutoin ei meillä ruoka ole pääasia, vaan se muu juhliminen. Kiitti vinkistä muuten, pelmenit vois olla ihan hyvä idea, niitähän saa pakastettuina, helppo keittää ja sitten vaan smetanaa ja ketsuppia kylkeen.
Ei mulla ole joulukaan vielä ihan suunniteltu, niin en vielä elä uudessa vuodessa.
Meille tulee napolilaista pitsaa. Lentorahtina tuolta.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja perunasalaattia ja punajuurisalaattia myös, pääsi unohtumaan listasta. Ap
Noissa tarjoiluissa ei ole mitään logiikkaa, vähän sitä sun tätä eikä mikään sovi yhteen. Jotenkin nuo yhdyssanavirheet ja mandariinejä huutaa myös provoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kori kaljaa.
Tässähän se tuli. Juo ne kaljat ensin tyhjään vatsaan ja katsoo sen syömishomman sitten. Huvittavia kaikki "12 ruokalajin viini-illalliset". Ihan ku noissa joku oikeasti viihtyis. Kaikki vaan haluais vetää pään täyteen mutta pöydältä otetaan kuudetta veitsi-haarukkasettiä hapan ilme naamalla ja joku lämpimikseen kyselee kuulumisia tai muuta joutavaa. Sitten kun on syöty niin menevät joka tapauksessa johonkin juottolaan ottamaan isolla kiululla.
Kyllä moni viihtyy eikä välitä juoda korillista kaljaa tai mennä johonkin juottolaan. Osa meistä myös nauttii (hyvän ruoan&viinin lisäksi) mielenkiintoisista keskusteluista muiden ihmisten kanssa. Jos sinä/tuttavapiirisi on kuvaamasi kaltainen se ei todellakaan kata kaikkia suomalaisia.
Mennään joko aattona tai uv päivänä ravintolaan lounaalle.
Aattoiltana kylmä illallinen ja kuohuvaa
Kinkun jämät itse tehtyyn pizzaan.
Menu on; viinaa, kaljaa ja siideriä.
Meille tulee hymmer salaattia, crepejä, kyyhky kumkvatti fugu paistos, voileipä kultaisella kaviaarilla, ja jälkiruuaksi mykyrokkaa ja punajuuria. Juomana sivettikissojen omin tassuin keräämistä hedelmistä tehty viini, joka on muuten huomattavasti parempaa kuin shampanja, sekä kiljua.