"Rumien" miesten kuumuudesta ja vähän jalkapallostakin
Olen tullut siihen tulokseen pohdittuani asiaa huolellisesti :)
Aika moni, ehkä jopa enemmistö naisista vierastaa hyvin komeita, mallityyppisiä miehiä, varsinkin, jos he ovat ns. söpöjä (vanehmmiten söpöjen komistusten tilanne paranee) ja siihen on kaksi syytä:
1) Komeaan ja kauniisiin kohdistuu negatiivisia ennakkoluuloja, että he ovat ylpeitä, pettäjiä jne.
2) Vaikka harva nainen sitä tunnustaa, niin he noudattavat tasoteoriaa eli he ajattelevat, etteivät kelpaisi komealla, jolloin heidän mielenkiintonsa kohdistuu alusta asti mielellään omaa ulkoista ns. tasoa heikompaan mieheen (ns. "kalibrointi")
3) Osa kokee seksuaalisesti kiihottavana sen, että mies on ns. ruma eli heillä on kaunotar ja hirviö -fetissi (en tietenkään ajattele, että kukaan mies olisi hirviö ulkonäöltään, vaan vastakohtien mukaista vetovoimaa).
Viimeisimmässä tapauksessa ulkoinen ero pariskunnan välillä on huomattava.
Itselleni miehessä tärkein ulkoinen piirre on pituus ja raamikkuus, jotka toimivat fetissin tavoin (pieni-suuri, kevyt- painava jne.). Ja voisin hyvinkin viehättyä miehestä, jossa on ns. ruma piirre muutoin, koska mielestäni kaikki tuollainen tekee miehestä spesiaalin ja hellyttävän.
Ehkäpä moni ei pidä vaikkapa FC Heidenheimin valmentajaa Frank Schmidtiä komeana, mutta mä aina ihailen häntä kun katson Bundesliigaa, pitkä ja raamikas mies, joka kävelee pää hiukan vinossa (kukaan ei tiedä minkä vamman takia, jalkapallovammoja hänellä on ollut vain jaloissa). Ja vielä enemmän sen jälkeen kun sain tietää mikä mies hän on. Nosti Heidenheimin yksinään korkeimpaan sarjaan pienen kaupungin höntsäseurasta, perhekeskeinen mies, joka ei anna mitään yksityiselämäänsä koskevia tietoja ja asuu edelleen pikkukylässä Heidenheimin liepeillä perheineen. Modernin jalkapallon pisimpään samaa joukkuetta valmentanut valmentaja, 18 vuotta.
Kommentit (47)
Kauniita miehiä pidetään todella usein oletuksellisesti homoina
Oli tämä kieltämättä vaihtelua siihen, miten täällä tuputetaan sitä että naiset tykkää vaan komeista miehistä, mutta yhtälailla roskaa tämäkin kirjoitus.
Vierailija kirjoitti:
Tuo unohtui listalta. Ja minähän muuten keksin kolmannenkin syyn, vaikka kirjoitin, että kaksi syytä.
Kannattaisi ehkä vähän hitaammin rustailla näitä aloituksia :) Toisaalta, kun voidaan poistaa parissa minuutissa, niin ei näihin kannata niin plajon paukkuja panna. Ap
Vierailija kirjoitti:
Oli tämä kieltämättä vaihtelua siihen, miten täällä tuputetaan sitä että naiset tykkää vaan komeista miehistä, mutta yhtälailla roskaa tämäkin kirjoitus.
Et sitten nähnyt tarpeelliseksi perustella. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo unohtui listalta. Ja minähän muuten keksin kolmannenkin syyn, vaikka kirjoitin, että kaksi syytä.
Kannattaisi ehkä vähän hitaammin rustailla näitä aloituksia :) Toisaalta, kun voidaan poistaa parissa minuutissa, niin ei näihin kannata niin plajon paukkuja panna. Ap
Mikä pointti tällä sun jorinallasi oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pointti tällä sun jorinallasi oikein on?
Murskata palstatotuus :D (Ei se onnistu, mutta onpahan pohdittu tämäkin asia sitten, jos ketju saa jäädä ja syntyy keskustlua. Palstalla on silti omat totuutensa, jotka voivat olla hyvinkin tönkköjä.) Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin perustella. Se on miehen kirjoitus siitä, miten haluaisi että naiset ajattelevat, eli perseestä revittyä roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin perustella. Se on miehen kirjoitus siitä, miten haluaisi että naiset ajattelevat, eli perseestä revittyä roskaa.
Sulla on kyllä törkeää kielenkäyttöä naiseksi, mahdatko olla itse Ms. Vicious, joka tuntuu vihaavan miehiä.
Mulle on aivan samantekevää kertooko jonkun mielipiteen mies vai nainen, vaikka ainahan sen välillä huomaa. Kuitenkin voi keskustella itse asiasta, jos se kiinnostaa. Se taas, että haukutaan aloittajaa on vain tyhmää ja väsynyttä.
Ehkäpä olen jollain tapaa ajatuksiltani maskuliininen nainen, kun niin usein mieheksi luullaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kyllä törkeää kielenkäyttöä naiseksi, mahdatko olla itse Ms. Vicious, joka tuntuu vihaavan miehiä.
Mulle on aivan samantekevää kertooko jonkun mielipiteen mies vai nainen, vaikka ainahan sen välillä huomaa. Kuitenkin voi keskustella itse asiasta, jos se kiinnostaa. Se taas, että haukutaan aloittajaa on vain tyhmää ja väsynyttä.
Ehkäpä olen jollain tapaa ajat
En minä vihaa miehiä, Taneli, mutta hyvä yritys. Pitäisin roskana kenen tahansa omasta päästään keksimää provoilua. Naisena esiintyminen on myös väsynyttä.
Frank Schmidt on muuten minusta muuten komeampi nyt vanhempana kuin oli nuorena.
Tiedän heti tykkäänkö jostain miehestä vai en. Heti kun näin Frankin, olin ihan pähkinöinä. En juuri koskaan näe komeita jalkapalloilijoita tai valmentajia, en pysty nimeämään ketään muuta komeaa Frankin lisäksi kuin Nikola Vasiljin, siis St. Paulin maalivahti. Ap
"omasta päästään keksimää"
Keneköhän päästä tänne niitä ajatuksia pitäisi kirjoitella? Pidä vapaasti minua miehenä, isona, karvaisena ja rumana, ei se mua haittaa. Tässä aloituksessa ihan ymmärrettävääkin, kun kirjoitin myös jalkapallosta. Sitä kai harvat naiset seuraavat, mutta mä seuraan Bundesliigaa ja vähän Englanninkin liigaa, vaikken siitä valtavasti ymmärräkään. Mutta mieheni seurana seuraan.
Voisinhan mä olla myös homo. Aika useinhan täällä myös homotellaan. Ap
Apllä voi olla asiaakin. Samaa huomannut esim näissä interracial suhteissa. Eli kontrastit viehättää joitain ja luo vetovoima tekijän.
Vierailija kirjoitti:
"omasta päästään keksimää"
Keneköhän päästä tänne niitä ajatuksia pitäisi kirjoitella? Pidä vapaasti minua miehenä, isona, karvaisena ja rumana, ei se mua haittaa. Tässä aloituksessa ihan ymmärrettävääkin, kun kirjoitin myös jalkapallosta. Sitä kai harvat naiset seuraavat, mutta mä seuraan Bundesliigaa ja vähän Englanninkin liigaa, vaikken siitä valtavasti ymmärräkään. Mutta mieheni seurana seuraan.
Voisinhan mä olla myös homo. Aika useinhan täällä myös homotellaan. Ap
Hyi. Onneksi et ole nainen, olisit todella rasittava pick me-girl. Vai että ihan jalkapalloa katsot, vautsi, ihan erilainen kuin muut naiset, sellainen miehekkäämpi parempi nainen!
Ap, et ole ehkä huomannut, että 99,9% muistakin naisista on kuvailemiesi miesten perään. Aivan samoin kuin miehet haluavat naisellisen muotoisen ja siron kaunottaren. He sentään ymmärtävät että niin haluavat kaikki muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Ääh, muutin otsikkoa viimeiseksi, joten tuo eka lause jää absurdiksi, joten lisäys: Osa naisista pitää nimenomaan "rumia" miehiä kaikkein komeimpina ja haluttavimpana. Ap
Suurin osa naisista pitää rumia miehiä rumina, mutta asiahan toki muuttuu jos miehellä on statusta tai pääomaa.
Vierailija kirjoitti:
Apllä voi olla asiaakin. Samaa huomannut esim näissä interracial suhteissa. Eli kontrastit viehättää joitain ja luo vetovoima tekijän.
Samaa mieltä, kontrastit ovat monilla viehätyksen perusta. Jos tullaan vieraaseen kulttuuriin, voi siihen liittyä myös kontrastin viehätystä tapojen yms. osalta. Ajatellaan, että muualla ihmiset ja elämä ovat aivan toisenlaisia kuin Suomessa. Voihan se joskus pitääkin paikkansa. Kuitenkin jopa näkemissäni kulttuurienvälisissä liitoissa ihmiset solmivat suhteen suurin piirtein samanlaisen perhetaustan tai -kulttuurin omaavan ihmisen kanssa. Tai muuten liitto jää lyhytikäiseksi, sillä eksotiikka rapisee nopeasti, jos se on liian erilaista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, et ole ehkä huomannut, että 99,9% muistakin naisista on kuvailemiesi miesten perään. Aivan samoin kuin miehet haluavat naisellisen muotoisen ja siron kaunottaren. He sentään ymmärtävät että niin haluavat kaikki muutkin.
Siis 99,9 prosenttia naisista pitää ns. rumista miehistä? En kyllä itse ajattele noin, esimerkiksi yksi nuoruuden ystäväni meni naimisiin hyvin paljon Woody Allenia jo nuorena muistuttavan miehen kanssa. Eksotiikkaa, koska mies oli juutalainen, Israelista. Ja heillä on ollut onnellinen liitto (ainakin niin kauan kuin tunsimme paremmin, lasten teini-ikään asti), heidän välillään oli aina kemiaa, sen näki. Ap
Tasoteoriat ovat tekosyy olla itse yrittämättä mitään ja ulkoistaa se oma yrittämättömyys muiden syyksi ja puolustella omaa uhriutumistaan.
Ääh, muutin otsikkoa viimeiseksi, joten tuo eka lause jää absurdiksi, joten lisäys: Osa naisista pitää nimenomaan "rumia" miehiä kaikkein komeimpina ja haluttavimpana. Ap