Mitä vegaanit syö jouluna?
Kommentit (80)
SUPERhyvää keinotekoisella savuaromilla maustettua porkkanaa ja valkoisesta vehnäjauhosta pestyä sitkoa jossa on myös keinotekoisia ihania mausteita!
Tekokala
Tekoliha
Tekojuusto
Tekomaitosuklaa
Vierailija kirjoitti:
pas kaa :)
Ei voi, se on eläinperäistä.
Meillä on ainakin vegaanisesti tehdyt joululaatikot, seitankinkkua, "porkkalaa" eli sitä savuaromiporkkanaa (graaavilohen korvike), hedelmä-pähkinäsalaatteja, sienisalaattia, saaristolaisleipää. Pipareita ja joulutorttuja, konvehteja, ehkä kakku. Varmaan tulee muutakin, vielä suunnittelu kesken.
Pilkkaa vain, mutta meille maistuu :)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea hyvää :)
Tää oli vitsi, heh.
Vierailija kirjoitti:
Tekokala
Tekoliha
Tekojuusto
Tekomaitosuklaa
En ole vegaani mutta Fazer Wiener nougat on mun lemppari.
Riisipuuro, joululaatikot (porkkana, lanttu, peruna), savutofuskågen saaristolaisleivällä, seitankinkku, tofupaisti, rosolli, sienisalaatti, sieniwellington.
veg.valkohomejuustoa ja muita juustoja keksien kanssa.
Jälkiruuaksi mariannekakkua, piparia, torttuja, konvehteja.
Ja syö muuten meidän sekasyöjäperheetkin oikein mielellään kaikkea tätä, eikä heittää haittaa vegaaniset tarjoilut, koska ne ovat hyvät. Eivät ole joka vuosi jaksaneet tehdä itselleen kinkkua ollenkaan. Mutta täällä toki yökitään maistamatta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ainakin vegaanisesti tehdyt joululaatikot, seitankinkkua, "porkkalaa" eli sitä savuaromiporkkanaa (graaavilohen korvike), hedelmä-pähkinäsalaatteja, sienisalaattia, saaristolaisleipää. Pipareita ja joulutorttuja, konvehteja, ehkä kakku. Varmaan tulee muutakin, vielä suunnittelu kesken.
Pilkkaa vain, mutta meille maistuu :)
Onko kaikki ruokailijat vegaaneja teidän pöydässä?
Aikuinen tyttäreni on vegaani, hänelle tehdään laatikot vegaanisina ja tuo itse mukanaan tofulisukkeen ja piparit kun osaa tehdä sellaiset. Muutenhan jouluruuat on enimmäkseen vegaanisia jo valmiiksi, vain kalat ja kinkku ovat poissa listalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekokala
Tekoliha
Tekojuusto
Tekomaitosuklaa
En ole vegaani mutta Fazer Wiener nougat on mun lemppari.
Niin, sehän ei ole suklaata.
Gluteenista tehtyä seitanaa tai kotoisemmin joulusootanaa
Voi näitä aivopieruja. Kuule ap. polkupyörää ei tarvitse keksiä uudestaan, se on jo keksitty. Kuulostat tosi nuorelta ja ymmärrän, ettei sitä kokemusta ole.
Mun vanhemmat on yli 85v ja olleet vegaaneja jo 60-luvulla eli suurimman osan elämästään ja Suomessa oli kasvisravintoloita jo 60-70-luvulla ja vegaaniruokaa on saanut maailman sivun, samoin vegaaneja ja kasvissyöjiä. Itseasiassa ennen kasvikset olivat ihmisten pääasiallinen ravinto ja joskus 1800-luvulla syötiin lihaa tutkimusten mukaan muutama kilo vuodessa. Nyt 80kg ja ihmiset ylipainoisia ja sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Voi näitä aivopieruja. Kuule ap. polkupyörää ei tarvitse keksiä uudestaan, se on jo keksitty. Kuulostat tosi nuorelta ja ymmärrän, ettei sitä kokemusta ole.
Mun vanhemmat on yli 85v ja olleet vegaaneja jo 60-luvulla eli suurimman osan elämästään ja Suomessa oli kasvisravintoloita jo 60-70-luvulla ja vegaaniruokaa on saanut maailman sivun, samoin vegaaneja ja kasvissyöjiä. Itseasiassa ennen kasvikset olivat ihmisten pääasiallinen ravinto ja joskus 1800-luvulla syötiin lihaa tutkimusten mukaan muutama kilo vuodessa. Nyt 80kg ja ihmiset ylipainoisia ja sairaita.
Voi näitä harhoja :)
Hedelmälihaa