Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset saivat mummolta 50€ lahjakortit

Vierailija
15.12.2025 |

Lasten isänäiti oli antanut lahjakortit joululahjaksi lapsille, kun he olivat isänsä kanssa käymässä mummolassa. Mutta isä oli ottanut kortit itselleen heti, etteivät lapset ehtineet ottaa niitä. Oli vain tokaissut, että hän ottaa ne. 

Myöhemmin he pyysivät isältään niitä kortteja, mutta tämä kehtasi kieltäytyä antamasta niitä. Ja yritti vielä kontrolloida, mitä niillä lahjakorteilla saa ostaa. 

Lapset kertoivat mummolleen, joka valitti ettei voi asialle mitään.

Sitten vanhempi lapsista meni käymään isänsä luona ja isä oli antanut hänelle lahjakortin mutta toiselle lapselle ei antanut. 

Kun tämä lapsi tuli kotiin, niin selvisi, että isänsä oli käyttänyt lahjakorttia omiin tarpeisiinsa ja jättänyt jopa 9€ kortille. 

Pienempi lapsista alkoi itkeä, kun kuuli, että isänsä ei ollut antanut hänen korttia toisen lapsen mukaan vaan se on edelleen isällään. Ja varmaan sekin jo käytetty.

Olen niin raivoissani miten kehtasi tehdä omille lapsilleen näin törkeästi ja mummo tuskin puuttuu mitenkään poikansa tekoihin. 

Toisaalta en yllättynyt, tiesin että tuo mies ei oikeasti välitä lapsistaan vaikka niin esittää. 

Tuskin haluaa lapset nähdä isäänsä koko loman aikana vaikka hän uhkaileekin taas vaikka millä oikeusjutuilla, jos lapset eivät mene hänen luo. 

Minulle jauhaa jatkuvasti lasten oikeuksista ja samaan aikaan itse varastaa omilta lapsiltaan.

Toivon että lapset kieltäytyisivät enää ikinä menemästä isänsä luo. En kuitenkaan voi estää, mutta tiedän että hän aiheuttaa aina vaan pahaa mieltä heille. Varsinkin tälle nuoremmalle lapselle huutaa ja purkaa häneen katkeruuttaan ja vihaansa.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee isästä lastensuojeluilmoitus. Mieshän on sinun ex.

Ei aikuisista ihmisistä mitään lasua tehdä. Rikosilmoitus pitää tehdä.

Vierailija
42/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellanen kultakimpale. Tee rikosilmoitus, tuohan on varastamista.

Ehkä tosiaan pitää. Jos nuorempi lapsista ei saa korttiaan ja isukki ei aio maksaa takaisin käyttämiään rahoja, niin todella tekee mieli tehdä ilmoitus.

Katoppa, lastenvalvojalle ja haet elareitten korotusta!

"Hei, teillä on aika xxxx lastenvalvojan tapoaamiseen"

Vi**u se tyyppi poksahtaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Minun lapsuudessani tuo oli ihan normaalia. Otti minunkin isäni aina kaikki lahjarahat. Lapset muutenkaan ei osaa käyttää rahaa järkevästi.

EI OLE tarkoituskaan!

Sulla on tietysti huvivene ja kaikki mikä käy ja kukkuu kun olet "säästänyt rahaa", annatko lapsillesi!

Vierailija
44/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin lapset näitä rahoja enää näkevät, mutta mummolle kannattaa vinkata että laittaa jatkossa rahat suoraan lasten omille tileille tai lähettää lahjakortit sinun osoitteeseesi.

Miksi sille mummolle pitää asia kertoa jotenkin vihjaillen. Suoraan sanoo vaan, että poikasi varasti lapsenlapsillesi antamasi lahjkortit." 

Vinkkaaminen =/= vihjaaminen

Vierailija
45/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein rikosilmoitus jostain 50e lahjakorteista? Poliisilla on parempaakin tekemistä, kehtaattekin kuormittaa resursseja turhaan. Ei helkkari mitä touhua nykypäivänä on :D

Jos 100€ ei ole liian pieni summa varastettavaksi, ei se myöskään ole liian pieni summa että siitä ei kannattaisi tehdä rikosilmoitusta. Samalla lapsille tulee rikosoikeusprosessi tutuksi, oppivat että edes isä ei saa kohdistaa heihin rikosta.

Vierailija
46/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on rikostutkinnassa käytössä niin sanottu esitutkinta, jonka perusteella päätetään, otetaanko asia käsittelyyn.  Epäilen suuresti, että jos tällaisesta menee poliisille valittamaan, se ei siitä etene.  Poliisi katsoo sen perheen sisäiseksi asiaksi, joka on perheenjäsenten itsensä selvitettävä.  50 euroa on liian pieni raha.  Ei kannata ryhtyä käymään oikeutta.

Tää isä ei ole enää lasten huoltaja. 

Hänestä on tehty tänä vuonna tutkintapyyntö salakatselusta, oli lapsen kaveria kuvannut salaa kun nukkuivat vähissä vaatteissa. Ja olen joutunut tekemään itse hänestä kotirauhan häirinnästä ilmotuksen. 

Olin jo kerran aiemmin tehnyt ilmotuksen, mutta menin sitten kuulusteluissa vetämään sen pois, kun aattelin, että hän olisi tajunnut jotain, ja lopettaisi häirinnän. Mutta ei, ainoastaan hän nauroi, että poliisit eivät puutu hänen tekemisiinsä. Ja jatkoi häiriköimistä. 

Hän luuli että poliisit olisivat jättäneet tutkinnan kesken vaikka minä olin halunnut antaa mahollisuuden muuttaa käytöstään. 

No, olen joutunut tekemään uuden ilmoituksen koska hän ei vieläkään ole lopettanut. 

On mitta täynnä ja mielestäni hänet pitää nyt laittaa vastuuseen teoistaan. Lapsille tuo summa on iso raha. Ihan periaatteesta jo ilmoitus pitäisi tehdä. 

Jos hän olisi kysynyt lapsilta nätisti voiko lainata rahoja ja hän maksaisi takaisin, olisi vähän eri asia. 

Mutta ei, hän ainoastaan pilkkaa ja solvaa minua, miestäni, vanhempiani ja sukulaisiani, uhkailee minua ja uhkailee lapsiaan, sosiaalitoimen työntekijää ja toivoo minun ja mieheni tekevän itsemurhan samalla kehuen itseään, niin nyt meni yli tuo että vielä varasti.lapsiltaan.  

Olemme sietäneet  kauan hänen huonoa käytöstään. Ap

Vierailija
47/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on rikostutkinnassa käytössä niin sanottu esitutkinta, jonka perusteella päätetään, otetaanko asia käsittelyyn.  Epäilen suuresti, että jos tällaisesta menee poliisille valittamaan, se ei siitä etene.  Poliisi katsoo sen perheen sisäiseksi asiaksi, joka on perheenjäsenten itsensä selvitettävä.  50 euroa on liian pieni raha.  Ei kannata ryhtyä käymään oikeutta.

Ennakkotapausten perusteella etenee ja kannattaa.

Vierailija
48/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako lapset oikeasti tavata tuollaista tyyppiä?Jos mahdollista niin katkaise välit kokonaan. Ja tosiaan jos tämä "isä" ei ole huoltaja ja niin pyydä lahjarahat tilille. Mummolle voi suoraa sanoa, että kiitos lahjasta, mutta lapset eivät niitä saaneet.Ilmeisesti tuo tyyppi ei edes äitiään kunnioita.

Vierailija
49/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olisiko aikuisen ratkaisu mutta minä tekisin niin että palauttaisin tuon täyden ja osin käytetyn lahjakortin isovanhemmille vaikka postiluukusta. Joko sitten antavat suoraan lapsille lahjat, rahan tai tavaran, tai sitten ei ollenkaan. Tämä on ihan tahallista hämmentämistä ja peliä, voi olla että alunperin tarkoitus on ollut hyvä mutta lässähti pahemman kerran. 

En lähtisi opettamaan lapsille lahjoilla kilpailua vaikka olisi rahaakin. Mielestäni lahja tulee antaa vilpittömästi, ilman taka-ajatuksia. Kokemusta on lahjoilla veetuilusta, periytyy aika hyvin sukupolvelta toiselle. Voit ihan hyvin kertoa että asiasta tuli paha mieli ja että näin ei kuuluisi toimia, ikätason mukaan. Jos pystyt niin anna hyvä malli siitä mitä lahjoja annetaan oikein ja hyvällä sydämellä. 

Ihmisistä voi vuosien jälkeen paljastua omituisia piirteitä joten turha syyllistää aapeetä miehen valinnasta. 

Vierailija
50/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten meni lisääntymispäätös noin omasta mielestäsi?

Miten meni omasta mielestä tokaisut joka asiaan on maailman typerin ja käytetyin arkumentti, naurettava "viisaus".

Aika pieniä on lapset olleet erotessa, kun erosta on jo kahdeksan vuotta. Eli kauan ei mennyt lasten synnyttyä kun ap tajusi, että virhe tuli tehtyä. Onko mies alkoholisti? Kaikesta päätellen muuten aika hankala ihminen kun oma äitikään ei mahda sille mitään.

Vierailija
51/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein rikosilmoitus jostain 50e lahjakorteista? Poliisilla on parempaakin tekemistä, kehtaattekin kuormittaa resursseja turhaan. Ei helkkari mitä touhua nykypäivänä on :D

Vierailija
52/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummalta 👵🏻

Vierailija
53/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään varoitusmerkkejä ei ollut ilmassa kun tälle älykääpiölle puskit toisenkin lapsen? Hyvin sä vedät!

Vierailija
54/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että ette siis asu yhdessä tämän isän kanssa? No ei ihme.

Vierailija
55/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla noin mulkero mieheksi.

Ehkä vain ap:n feministisessä mielikuvituksessa: osoitetaan miten huono on miessukupuoli. Epäilyksiä herättää tuo lukijan tunteiden lypsäminen: jopa toiseen kertaan ap mainitsee miten kamalaa oli kun nuorempi lapsi rupesi itkemään. Hmmm....kuulostaa propagandistiselta.

Jos eksäsi äiti ei ole umpiköyhä niin pyydä häntä ostamaan nuoremmalle lapselle uusi lahjakortti ja edellisen rahat oli omalle hulttiopojalle joululahja häneltä. Kai nyt viiskymppinen löytyy mummolta? Voi vaikka lainata jostain.

Vähän teennäinen ongelma, joka olisi ratkaistavissa järjellä.

Miksi on mielestäsi ihan OK ja normaalia että lapsen isä VARASTAA lapsen lahjarahoja? Onneksi sinä et pääse koskaan lisääntymään <3 Paitsi tietysti jos AP haluaa vielä sen kolmannenkin kakaran 

Vierailija
56/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen satu. 

Vierailija
57/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään varoitusmerkkejä ei ollut ilmassa kun tälle älykääpiölle puskit toisenkin lapsen? Hyvin sä vedät!

Onneksi sulla on kristallipallo ja pystyt ennakoimaan jokaisen ihmisen elämäsi varrella kehen voi luottaa ja kehen ei. Hyvin sä vedät!

Vierailija
58/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä joku umpiköyhä, muuten vaan daiju vai kenties kyseinen isoäiti alapeukuttamassa???

Vierailija
59/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemman lapsen luvalla laitoin viestiä nyt isälleen ja vaadin häntä maksamaan tytöille takaisin tällä viikolla ja sitten tehään rikosilmoitus jos ei oo maksanut. 

On tää niin uskomatonta miten kehtaa ja juuri kun joulukin tulossa. Isältään lapset eivät taida taaskaan saada lahjaa. 

Vai oliko tää varastaminen se lahja minkä halusi heille antaa. 

Oli sydäntäsärkevää kun toinen lapsi alkoi itkeä kuultuaan että hän ei saanut edes koko korttia. 

Itse en pidä mitään yhteyttä siihen muuten kuin aivan pakon edessä. Lapset nyt päättävät itse vieläkö haluavat olla tekemisissä.  Olen heille suositellut että laittaisivat välit poikki. Jos toinen ei aiheuta muuta kuin pahaa mieltä. Ap

Olisko mahdollista että vanhempi lapsi jakaisi korttinsa nuoremman kanssa? Voisiko hankkia jotain yhteistä esim suoratoiston Disneyltä kuukaudeksi (lomat tulossa) tai jonkun muun vastaavan jutun josta kummatkin lapset pääsisi nauttimaan. Todella rumaa käytöstä lasten isältä.

Vierailija
60/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 100€ ei ole liian pieni summa varastettavaksi, ei se myöskään ole liian pieni summa että siitä ei kannattaisi tehdä rikosilmoitusta. Samalla lapsille tulee rikosoikeusprosessi tutuksi, oppivat että edes isä ei saa kohdistaa heihin rikosta.

Minusta tärkein viesti tälle typärälle isälle on että näin ei voi tehdä, tai siitä tulee seuraamuksia. Nyt mies vaan kuvittelee surffaamansa tuosta pois koska mitäs lapset voi asialle muka tehdä. Voiko lapset hake tätä prosessia? Olisi vielä selkeämpi merkki miehelle? Todennäköisesti prosessi ei mene loppuun asti ja soviotellaan niin että mies joutuu maksamaan viemänsä rahat takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä