Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset saivat mummolta 50€ lahjakortit

Vierailija
15.12.2025 |

Lasten isänäiti oli antanut lahjakortit joululahjaksi lapsille, kun he olivat isänsä kanssa käymässä mummolassa. Mutta isä oli ottanut kortit itselleen heti, etteivät lapset ehtineet ottaa niitä. Oli vain tokaissut, että hän ottaa ne. 

Myöhemmin he pyysivät isältään niitä kortteja, mutta tämä kehtasi kieltäytyä antamasta niitä. Ja yritti vielä kontrolloida, mitä niillä lahjakorteilla saa ostaa. 

Lapset kertoivat mummolleen, joka valitti ettei voi asialle mitään.

Sitten vanhempi lapsista meni käymään isänsä luona ja isä oli antanut hänelle lahjakortin mutta toiselle lapselle ei antanut. 

Kun tämä lapsi tuli kotiin, niin selvisi, että isänsä oli käyttänyt lahjakorttia omiin tarpeisiinsa ja jättänyt jopa 9€ kortille. 

Pienempi lapsista alkoi itkeä, kun kuuli, että isänsä ei ollut antanut hänen korttia toisen lapsen mukaan vaan se on edelleen isällään. Ja varmaan sekin jo käytetty.

Olen niin raivoissani miten kehtasi tehdä omille lapsilleen näin törkeästi ja mummo tuskin puuttuu mitenkään poikansa tekoihin. 

Toisaalta en yllättynyt, tiesin että tuo mies ei oikeasti välitä lapsistaan vaikka niin esittää. 

Tuskin haluaa lapset nähdä isäänsä koko loman aikana vaikka hän uhkaileekin taas vaikka millä oikeusjutuilla, jos lapset eivät mene hänen luo. 

Minulle jauhaa jatkuvasti lasten oikeuksista ja samaan aikaan itse varastaa omilta lapsiltaan.

Toivon että lapset kieltäytyisivät enää ikinä menemästä isänsä luo. En kuitenkaan voi estää, mutta tiedän että hän aiheuttaa aina vaan pahaa mieltä heille. Varsinkin tälle nuoremmalle lapselle huutaa ja purkaa häneen katkeruuttaan ja vihaansa.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman lapsen luvalla laitoin viestiä nyt isälleen ja vaadin häntä maksamaan tytöille takaisin tällä viikolla ja sitten tehään rikosilmoitus jos ei oo maksanut. 

On tää niin uskomatonta miten kehtaa ja juuri kun joulukin tulossa. Isältään lapset eivät taida taaskaan saada lahjaa. 

Vai oliko tää varastaminen se lahja minkä halusi heille antaa. 

Oli sydäntäsärkevää kun toinen lapsi alkoi itkeä kuultuaan että hän ei saanut edes koko korttia. 

Itse en pidä mitään yhteyttä siihen muuten kuin aivan pakon edessä. Lapset nyt päättävät itse vieläkö haluavat olla tekemisissä.  Olen heille suositellut että laittaisivat välit poikki. Jos toinen ei aiheuta muuta kuin pahaa mieltä. Ap

Vierailija
22/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten meni lisääntymispäätös noin omasta mielestäsi?

Voi kun näistä kultakimpaleista ei etukäteen voi tietää, miten päättävät tyhtyä toimimaan kun lapset on tehty. Esimerkkejä löytyy lähipiiristä. 

Sitäpaitsi tässäkin voi olla äidin kiusaamisesta lasten kautta. Tai isän alkoholiongelmasta, kun omat rahat ei riitä viinaan, viedään lasten rahat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla noin mulkero mieheksi.

Vierailija
24/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä kannattaa odottaa lasten täysi-ikäisyyttä, ennenkuin lahjoittaa heille rahaa, tai mitään siihen verrattavaa.

Minä teen niin.

Vierailija
25/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Minun lapsuudessani tuo oli ihan normaalia. Otti minunkin isäni aina kaikki lahjarahat. Lapset muutenkaan ei osaa käyttää rahaa järkevästi.

Vierailija
26/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellanen kultakimpale. Tee rikosilmoitus, tuohan on varastamista.

Ihan oikein rikosilmoitus jostain 50e lahjakorteista? Poliisilla on parempaakin tekemistä, kehtaattekin kuormittaa resursseja turhaan. Ei helkkari mitä touhua nykypäivänä on :D

Vierailija
27/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö taas, joululahjat saadaan jouluna, vaikka lapset kinuaisi kuinka. Ei kukaan sun juttuja usko

Vierailija
28/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana mummo kun ei anna mitään kamalia villasukkia tai lapasia. 

Tolvana. Sinä.

Vierailija
29/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Minun lapsuudessani tuo oli ihan normaalia. Otti minunkin isäni aina kaikki lahjarahat. Lapset muutenkaan ei osaa käyttää rahaa järkevästi.

Isäsi on varas. Rikollinen. En nyt kauheasti kehuskelisi sinuna. 

Vierailija
30/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti rikosilmoituksen paikka !! Lasten mummo saa todistaa.

Vierailija
31/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
32/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin sanoo ihmiset jotka ovat perineet juoppoutensa isältään. Se ns. järkevä ja tärkeä rahankäyttökohde.

Vierailija
33/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein rikosilmoitus jostain 50e lahjakorteista? Poliisilla on parempaakin tekemistä, kehtaattekin kuormittaa resursseja turhaan. Ei helkkari mitä touhua nykypäivänä on :D

Riikka Purrastako sitten pitäisi tehdä rikosilmoitus? Yhteiskunnasta ei tule mitään jos rikolliset pääsee pälkähästä, tämä on vielä päivänselvä keissi ettei mitään valtavia resursseja mene. Lisäksi lapset oppii että maailmassa on myös oikeutta, ei pelkkiä nilviäisisejä.

Vierailija
34/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin lapset näitä rahoja enää näkevät, mutta mummolle kannattaa vinkata että laittaa jatkossa rahat suoraan lasten omille tileille tai lähettää lahjakortit sinun osoitteeseesi.

Miksi sille mummolle pitää asia kertoa jotenkin vihjaillen. Suoraan sanoo vaan, että poikasi varasti lapsenlapsillesi antamasi lahjkortit." 

Vierailija
35/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten meni lisääntymispäätös noin omasta mielestäsi?

Nainenko on vastuussa aikuisen miehen käytöksestä? Ootko muuten kysynyt äidiltäsi samaa?

Vierailija
36/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on rikostutkinnassa käytössä niin sanottu esitutkinta, jonka perusteella päätetään, otetaanko asia käsittelyyn.  Epäilen suuresti, että jos tällaisesta menee poliisille valittamaan, se ei siitä etene.  Poliisi katsoo sen perheen sisäiseksi asiaksi, joka on perheenjäsenten itsensä selvitettävä.  50 euroa on liian pieni raha.  Ei kannata ryhtyä käymään oikeutta.

Vierailija
37/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos sulta joku nyysii 100€ lahjakortin niin jätät asian siihen, ettei vaan poliisille tule vaivaa?

Vierailija
38/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti MINNE?  Eikö ne oo kauppakohtasia yleensä? 

Vierailija
39/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee isästä lastensuojeluilmoitus. Mieshän on sinun ex.

Vierailija
40/67 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

#miehenvarastaminennäkyväksi