Miksei enää laiteta tonttuja sinitarralla ikkunoihin?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yök
inhoan niitä tiimari tonttuja
Tiimari? Itse ne oli leikattuja mallista.
niin ja se malli oli alunperin tiimarin, ja tiimari myös myi niitä tonttuja
Minä olen piirtänyt itse lapsena oman mallin 70-luvulla. Toisen mallin äiti toi työpaikalta. Niistä leikattiin meidän tontut. Tiimareista ei ollut edes olemassa.
Muslimiinit ei tykkää tontuista. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yök
niin ja se malli oli alunperin tiimarin, ja tiimari myös myi niitä tonttuja
Minä olen piirtänyt itse lapsena oman mallin 70-luvulla. Toisen mallin äiti toi työpaikalta. Niistä leikattiin meidän tontut. Tiimareista ei ollut edes olemassa.
Tiimareita*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yök
Tiimaria ollut vielä olemassakaan kun ne itse leikattiin kartongista.
Meidän lapsuuden ikkunatontut olivat kyllä nimenomaan Tiimarista tai sitten jostain perusmarketista, kokonaan punaisia kartonkisia joiden toinen puoli oli karhea ja toinen sileä, ja niissä oli vielä sellaiset kiinnitysimukupit valmiina.
Yst.terv. ysärin lapsi
Kasarin lapsilla mitään imukuppiluksusta ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Se on paholaisen palvontaa. Jouluna kuuluu muistella Jeesusta, eikä odottaa partajehua, joka tuo tarpeetonta materiaa, jota kaikki odottavat silmät kiiluen ja sitten pettyvät ja vievät romunsa kirpputorille.
Kuules nyt, Jeesus-lapsellekin partajehut toivat kaikenlaista materiaa.
Varmaan loukkaa vähemmistöä tai muuta uskontoa kuin suomalaisten luterilaisus.
Voikohan Alex enää joulu kirkkoon mennä?
Niitä oli ainakin 40-luvulla. Isäni vanhoissa kuvissa niitä on tuvan ikkunassa.
Kyllä meillä päin laitetaan ikkunoihin tonttuja ja muita koristeita. Kyllä sä saat laittaa niitä, vaikka sun naapuri ei laittaiskaan. Nehän ovat sinulle tunnelmallinen perinne :)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan loukkaa vähemmistöä tai muuta uskontoa kuin suomalaisten luterilaisus.
Voikohan Alex enää joulu kirkkoon mennä?
Ärsyttää kun ei täällä pysty asiallisesti keskustelemaan mistään. -ap
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään enää lippunauhoja kuusessa?
meillä on, laitoin valkoisen lapun venäjänlipun päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään enää lippunauhoja kuusessa?
meillä on, laitoin valkoisen lapun venäjänlipun päälle.
Ei nykyisin voi. Väärä lippu niin joku pahoittaa mielensä.
Meillä oli 60 luvulla jouluaiheisia paperijulisteita, joissa oli tonttuja, lyhteitä, punatulkkuja ja yhdessä oli hevosaiheinen, joulusävytteinen kuva. Niitä teipattiin seiniin kun sinitarraa ei ollu.
Kartonki tontut tulivat kai kasarilla. Myös valkeasta paperista taiteltiin viuhkija ja sitten leikattiin lumihiutaleita ikkunoihin. Ne kiinnitettiin sivelemällä paperi keitetyn perunan puolikkaalla..
Nykyisi n ei ole lapsia. Vanhukset ei viitsi. Laita sinä.
Ei kiinnosta enää. Ei ole mitään tonttua.
Tottakai laitan tontut ikkunaan. Sitten leikkaan uusia lumitätiä vielä lisäksi. Ihanaa ja rauhallista joulun aikaa kaikille
Sisustusmuoti vaikuttaa. Punaiset kartonkihahmot niinkuin monet muutkin 30-50 vuoden takaiset joulujutut näyttävät tänä päivänä tunkkaisilta. Kun on tullut harmonisempiakin väri-ideoita koristeisiin niinkuin sisustukseenkin.
Itse en ole mikään valkoisuuden enkä minimalismin fani, mutta en kaipaa sitä punaisenkirjavaa joulua ollenkaan. Enkä yhtään tonttua missään värissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta enää. Ei ole mitään tonttua.
Onhan. Leikkaat vaan paperista niin siinähän se on. Tonttu.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai laitan tontut ikkunaan. Sitten leikkaan uusia lumitätiä vielä lisäksi. Ihanaa ja rauhallista joulun aikaa kaikille
Mulla kanssa lumitätiä ja -setiä ikkunoissa 👍
Meidän lapsuuden ikkunatontut olivat kyllä nimenomaan Tiimarista tai sitten jostain perusmarketista, kokonaan punaisia kartonkisia joiden toinen puoli oli karhea ja toinen sileä, ja niissä oli vielä sellaiset kiinnitysimukupit valmiina.
Yst.terv. ysärin lapsi