Jos tapaat jonkun aidosti rikkaan, miten toimit?
Jos esimerkiksi saisit tietää, että vieressäsi istuisi julkisella paikalla joku monimiljonääri tai hän olisi asiakkaanasi työpaikallasi, miten reagoisit?
Kommentit (41)
Ei joku miljonääri homma tee mitään sen kummempaa vaikutusta. Oli sitten kyseessä sukulainen, naapuri tai vaikka asiakas työpaikalla. Minua ei kiinnosta ihmisen omaisuus vaan se millainen ihminen on muuten. Mitä arvostaa ja miten kohtelee muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään, olen itsekin miljonääri
Samoin . Seurustellut komean miljonäärin kanssa 10 vuotta. Ihan kiva ja fiksu ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti puhun veljelleni ja hänen vaimolleen jotka ovat miljonäärejä.
Jos ostetaan kimppalahjoja suvussa niin osallistuvat samallatavalla kuin muutkin. Raha ei näy millään tavalla suvun suhteissa.
Kauemmat sukulaiset eivät varmasti edes tajua kuinka paljon veljellä on omaisuutta. Ajaa vanhalla autolla, kulkee usein resuisissa vaatteissa ja tekee töitä todella paljon keskivertoa enemmän.
Minula kanssa vanha Toyota , pukeudun siististi mutta en huomioita herättävästi. Elämä on hyvä ! Eli Life is good.
Aika paha. Varmaan olisi vaikea olla näyttämättä sääliä. Se paistaisi kilometrin päähän naamaltani vaikka yrittäisinkin peittää.
Harrastuksen ja työn takia tapaan heitä koko ajan. Ihan normaalisti käyttäydyn. Aika harva heistä haluaa omaisuuttaan korostaa, jotkut yhtäkkiä rikastuneet ehkä. Niistä, joilla k on noussut päähän, pysyttelen kaukana.
Olen tavannut Nalle Wahlroosin useita kertoja. Kiehtovaa seuraa hän on, poikkeusyksilö.
Vierailija kirjoitti:
Pysyisin kaukana. En voi sietää rikkaita.
Kaukana pysytkin kun siellä Pohjanmaan peräkylällä asut alivuokralaisena.
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut Nalle Wahlroosin useita kertoja. Kiehtovaa seuraa hän on, poikkeusyksilö.
Näinköhän Kouri-suhmurointi menisi enää fivan läpi nykymaailmassa.
Miten joku on elänyt noin pienessä piirissä kuin ap?
Näitä on suvussa ja itse ovat kovan työn tehneet.
Ollut lahjakkuutta, älyä sekä tuuria mukana.
Mä näen päivittäin töissä muutamaa miljonääriä ja loput on sitten sellaisia hyvätuloisia (200-400k€/v) tienaavia. Itse olen ihan perus insinööri vajaan satkun vuosipalkalla.
Ihan sinänsä tavallisia ihmisiä ovat farkuissa ja flanellipaidoissaan. Sanoisin erona että ovat tarkkoja ajankäytöstään, eli eivät jaksa kuunnella paskanlänkytystä tyhjänpäiväisyyksistä ollenkaan. Asiat pitää esittää selkeästi ja ytimekkäästi. Time IS money.
Vierailija kirjoitti:
Pysyisin kaukana. En voi sietää rikkaita.
Minä arvostan rikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäisin tutustua ja oppia jotain.
Tämä. Olisi todella kiinnostavaa, varsinkin jos tällaisia ihmisiä olisi lähipiirissä, heiltä voisi oppia valtavasti. Usein sanotaan, että viisi lähintä ihmistä vaikuttaa merkittävästi siihen, millaiseksi itsekin kehityt. Jos ympäröit itsesi köyhillä tai ajattelultaan rajoittuneilla ihmisillä, pysyt todennäköisesti itsekin samassa tilanteessa. Mutta jos ympäröit itsesi menestyvillä ihmisillä, heidän toimintamallinsa ja ajattelutapansa tarttuvat sinuun ja auttavat sinua itseäsikin todennäköisemmin menestymään.
Tämä on totta, ja mitä nuorempana sen tekee, niin sitä parempi. Lapsillekin avautuu erilaisia näkökulmia ja tavoitteita, kun tuttavapiiri on monimuotoinen.
Riippuu onko hän sivistynyt vai moukka.
Olen naimisissa hänen kanssaan. Toimin ihan normaalisti. Kaksi kerrostaloasuntoa Helsingissä (Kantakaupunki), puolet tästä meidän rivarista (Helsingissä). Kesäpaikka Kirkkonummella. Lisäksi osakkeita ja rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinköhän Kouri-suhmurointi menisi enää fivan läpi nykymaailmassa.
Veikkaan, että kaikenlaista menee edelleen läpi. Tuntuu siltä, että täällä jahdataan vain pikkukaloja.
Kävin koiran kanssa lenkillä sellaisen kanssa viikonloppuna.
En mitenkään, asun yhdellä Suomen rikkaimmista postinumeroalueista joten eiköhän joku miljonääri tule joka kauppareissulla vastaan tai asu naapurissa. Ei vaikuta mihinkään. Itse oon köyhä :D
Ihan normaalisti puhun veljelleni ja hänen vaimolleen jotka ovat miljonäärejä.
Jos ostetaan kimppalahjoja suvussa niin osallistuvat samallatavalla kuin muutkin. Raha ei näy millään tavalla suvun suhteissa.
Kauemmat sukulaiset eivät varmasti edes tajua kuinka paljon veljellä on omaisuutta. Ajaa vanhalla autolla, kulkee usein resuisissa vaatteissa ja tekee töitä todella paljon keskivertoa enemmän.