Mies lupaa arvokkaita lahjoja, mutta ei ikinä toteuta lupauksiaan
Onko kukaan ollut vastaavassa erikoisessa tilanteessa, missä mies lupaa täysin oma-aloitteisesti kalliita lahjoja, mutta ei ikinä toteuta lupauksiaan?
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä melkein viisi vuotta ja meillä on vuoden vanha yhteinen tytär. Asumme yhdessä ja olemme olleet kihloissa puolitoista vuotta. Ikäeroa meillä on 16 vuotta.
Mieheni on hyvin varakas ja haluaa maksaakin pääasiassa välttämättömät elämis- ja asumiskulumme. Itse olen hyvin pienituloinen ja edelleen hoidan tytärtämme kotona. Itse maksan kuitenkin oma-aloitteisesti kaikki vaatteeni, kosmetiikan ja kaikki käyttämäni kauneuspalvelut.
Erikoista hänessä koko yhdessä olemisemme aikana on ollut se, että hän ei juurikaan anna minulle lahjoja, vaikka sellaisia on minulle aina lupaillut. En odota lahjoja, mutta niiden lupailu hämmentää
Esimerkiksi pari vuotta sitten ulkomaanmatkallamme mies vei minut kalliiseen koruliikkeeseen Sveitsissä ja halusi minun kokeilevan Patek Philippen kultakelloa. Hän keskusteli myyjän kanssa ja sanoi, että tulisimme hakemaan kokeilemani kellon juuri ennen lähtöämme maasta. Kuitenkin matkallamme pari päivää myöhemmin mies sanoi minulle, että mietitään vielä, koska en varmaan käyttäisi kelloa ja se jäisi kaappiin pölyttymään. Tunsin oloni todella hölmöksi, vaikka en mitään lahjaa ollut häneltä alun perin odottanut.
Samanlainen tilanne tapahtui matkallamme Ranskassa muutama vuosi sitten, jolloin mies itse halusi viedä minut Chanelin lippulaivaliikkeeseen ja kysyi, mitä haluaisin. Olin todella hämilläni, koska sinänsä en tarvitse mitään, joten katselin vain ympärilleni ja jossakin kohtaa näytin yhtä laukkua ja sanoin, että se oli mielestäni kaunein ja sellainen, mitä voisin kuvitella käyttäväni. Mies kuitenkin halusi jatkaa kiertelyä ja totesi jossakin kohtaa kaikkien muotijuttujen olevan täyttä hömpötystä ja halusi jatkaa matkaa. Ja tasan sama tilanne tapahtui Yhdysvalloissa vuosi tämän jälkeen Pradan liikkeessä!
Pari vuotta sitten hän on myös lupasi ostaa minulle aidot kauniit timanttikorvakorut, jotka sopisivat kihlasormukseeni (ainut saamani koru häneltä). Mitään korvakoruja en edelleenkään ole saanut, vaikka hän silloin tällöin ne mainitseekin, esimerkiksi jos kävelemme jonkin koruliikkeen tai mainoksen ohi.
Inhottaa tämä joulun aika, koska hän aina kysyy, mitä haluaisin lahjaksi. En halua pyytää mitään, ja olenkin aina sanonut, etten tarvitse mitään - enkä varsinkaan mitään tavaraa tai elektroniikkaa. Viime vuonna jouluna hän antoi minulle kuitenkin langattomat kuulokkeet, jotka enemmänkin ärsyttivät. Itse annoin miehelleni samana jouluna kauniin, laadukkaan merinovillaneuleen ja nahkavyön.
Rahasta hänellä ei ole todellakaan pulaa, ja muille hän kalliita lahjoja kuitenkin ostelee, kuten pojalleen aiemmasta suhteesta tuliteriä tietokoneita ja kännyköitä. Hän myös maksaa suhteellisen korkeita (hänen mukaansa ylimitoitettuja) elatusmaksuja exälleen, joista muistaa aina silloin tällöin minulle mainita. Hän itse omistaa useita kalliita merkkikelloja ja luksusautoja.
Mietin, miksi mieheni lupailee minulle lahjoja ja maalailee pilvilinnoja, joita ei kuitenkaan ikinä toteuta? Tunnen itseni idiootiksi. En sinällään odota mitään, mutta kokemani tilanteet ovat hämmentäviä.
Muilla vastaavia tilanteita? Ajattelinkin ihan itse ostaa itselleni seuraavat korvakorut ja laadukkaan laukun - aivan vain v****** hänelle.
Kommentit (30)
Mikä mies? Såhömies? Teräsmies? Ulosottomies?
Aivan samaa mieltä!
Jostakin kumman syystä miehillä on tässä maassa tapana antaa lahjaksi jotain todella urpoa, vaikka lahjakortitkin on keksitty. Myös itse jäisin mieluummin ilman lahjoja, kun saisin jotain hyödytöntä elektroniikkaa tai keittiövälineitä vihjauksena surkeista ruoanlaittotaidoistani!
Ensi kerralla kun kysyy, sanot ettet halua mitään kun et kuitenkaan saa edes mitään. Jättäisin tuollaiset Prada-liikevierailut kokonaan välistä jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä mies? Såhömies? Teräsmies? Ulosottomies?
Haha, puolisoni tai elämänkumppanini! Tai miksi sellaista tässä maassa kutsutaan ;D
1. Käy tarkastuttamassa sormuksesi arvo.
2. Jos nyt joskus sulle ostaa näitä lupaamiaan niin pidä huolen että ne tulee sun nimiin.
Onko teillä avioehto?
Sun on vaikeampi siintä lähteä jos tyhjän päälle jäät täysin.
Toi vanha kettu ei varmasti enää aijo kustantaa toisen exrouvan elämää jos ero tulee.
Toi ikäero teillä jo tekee että mies on etulyöntiasemassa.
Ehkä hän haluaa jotenkin näyttää sitä ulospäin, että olisi varaa ostaa kelloja ja Pradoja vaimolle. Olet siellä liikkeissä pyörimässä vain hänen munansa jatkeena edustamassa häntä ja hänen rahojaan
Vierailija kirjoitti:
2. Jos nyt joskus sulle ostaa näitä lupaamiaan niin pidä huolen että ne tulee sun nimiin.
Onko teillä avioehto?
Toi vanha kettu ei varmasti enää aijo kustantaa toisen exrouvan elämää jos ero tulee.
Tämä on varmasti totta, että omasta edustaan hän kyllä pitää huolen! Emme ole naimisissa, eikä meillä mitään avioehtoa näin ollen ole.
Ja vastaavia tilanteita löytyy muiltakin elämän osa-alueilta: exälleen hän osti kuulemma aikanaan todella kalliit lastenrattaat, mutta minä sain tyytyä siskoni vanhoihin käytettyihin, joissa ei sinällään mitään vikaa ole, mutta ärsytti, kun mieheni mainosti, kuinka exälleen aikanaan ostettiin kaikki uutena ja laadukkaana: rattaat, lastensänky, syöttötuoli ja kasa kalliita lasten merkkivaatteita, mutta meidän tytär on tyytynyt kaikkeen käytettynä!
Kaiken huippu tulee tässä: juuri ennen synnytystäni mies osti tuliterän Porschen käteisellä (!!), koska tarvittiin tilavampi ja tehokkaampi auto uuden vauvan kanssa. Kun sitten synnytyksen jälkeen mainitsin, että en malta odottaa, että pääsen taas kasvohoitoon ja hierontaan, jotta tuntea itseni jälleen omaksi itsekseni, mies totesi: turhaa rahojasi moiseen käytät ja että, hän ei ainakaan turhuuksiani kustanna.
Mikä m****! En hänen kauneushoitojani odotakkaan maksavan, mutta en kyllä myöskään kaipaa arvostelua oman rahan käyttöni suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä avioehto?
Tämä on varmasti totta, että omasta edustaan hän kyllä pitää huolen! Emme ole naimisissa, eikä meillä mitään avioehtoa näin ollen ole.
Ja vastaavia tilanteita löytyy muiltakin elämän osa-alueilta: exälleen hän osti kuulemma aikanaan todella kalliit lastenrattaat, mutta minä sain tyytyä siskoni vanhoihin käytettyihin, joissa ei sinällään mitään vikaa ole, mutta ärsytti, kun mieheni mainosti, kuinka exälleen aikanaan o
Wow, mitä se miehellesi kuuluu, miten rahojasi käytät?!
varmaan pelkää, että näytät liian hyvältä ja lähdet nuoremman miehen matkaan
Tällainen päiväsatu tänään aloittajalta :::)))
Ihan tosi hyvä keino saaha sulta "laatupillua". Ettekö panneetkin sen jälkeen kun olitte käyneet katsomassa kelloa ja chanelilla "kiitokseksi". Kiitollinen nainen rakastelee parhaiten. Noh hän sitten perui ne lahjat myöhemmin ja jäit epätietoisuuteen että menikö se seksi sittenki hyvin. (ja hänen ei tarvitse lunastaa lupauksiaan)
Miehesi on strateginen nero.
Kauhealta kuulostaa. Mutta sellainen tuli mieleen, että voisiko olla, että jos et vaikuta innostuneelta hänen lahjoistaan, niin hän ei niitä osta. Siis miettii, että et varmaan halua, jos vaikutat epäröivältä tai sanot, ettet tarvitse mitään.
Hän kysyy mielipidettäsi ja ostaa ne tavarat tyttöystävälleen.
Narsisti on, olet saanut jo hänet joten et tarvitse enää mitään. Hän on lahja sinulle.
Lupaako oikeasti ja kirjamellisesti vai onko tämä lupaus vain sinun omaa tulkintaa?
Esimerkiksi edellisessä suhteessani nainen pyyti minua ostamaan kalliita asioita niin sanoin että katsotaan asiaa niin nainen tulkitsi tämän niin että minä lupasin ostaa hänelle kalliita asioita
Minulla oli joskus tuollainen miesystävä: ei siis noiden lahjojen suhteen, mutta aina mainosti (valittaen), mitä kaikkea kallista oli ostanut ex-vaimolleen. Minulle ei sitten ostanutkaan kuin korkeintaan halvinta.
Minua ei häirinnyt se, etten saanut lahjoja tai rahoja, vaan se, miten mies oli katkeroitunut ja puhui lähes joka tilanteessa tuosta exästään ja niputti kaikki naiset miehiä hyväksikäyttäviksi huijareiksi...
Epäreilua että on pienituloinen mutta ostaa vaatteet meikit yms itse
Kyllä minä ainakin laittaisin köyhänä eläkeläisenä miehen ostamaan jos olisi mies
Ostan toki meikit yms itse mutta jos olisi mies laittaisin hänet ostamaan
Syy köyhyys ja eläke
Mutta aloittajan harrastama rahalla leuhkiminen on ällöttävää
Raha asiani ei ole ihan niin huonosti kuin mitä olen antanut ymmärtää mutta ei tulevan mieheni sitä tarvitse tietää
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla kun kysyy, sanot ettet halua mitään kun et kuitenkaan saa edes mitään. Jättäisin tuollaiset Prada-liikevierailut kokonaan välistä jatkossa.
Näin. Eikö tuohon ole jo tarpeeksi empiirisiä todisteita, että vedättää vaan. Syitä voi olla monia. Yrittää hölmöllä tavalla tehdä sinuun vaikutuksen, eli hän pystyisi ostamaan sinulle tällaista (jos olet tarpeeksi miellyttävä). Lapselle myös on 'pakko' ostaa, sinulle näköjään ei. Tai sitten joku täysin epästrukturoitunut tyyppi, mitä en kyllä täysin usko, jos on hankkinut omaisuuttakin.
Joka tapauksessa, älä ruoki tuollaista käytöstä, vaan kerro havaintosi. Uskallatko? Jos et, ehkä olisi muutenkin keskustelun paikka.
Kuulostaa aivan a**holelta koko tyyppi. Valitettavasti monet Suomi-miehet eivät hirveästi harrasta lahjojen antamista - varsinkaan korujen antamista tulotasosta riippumatta.
Tuollainen lupailu kuulostaa kuitenkin todella epäreilulta