Kävin samalla parturilla vuosia, hinta 40 eur kerta, nyt ulkolainen leikkaa 20 eurolla
Lopputulos sama, säästöä n. 200 eur vuodessa.
M37
Kommentit (89)
Ennen siis kävit kotilaisella, nyt ulkolaisella.
Kyllä se ulkolainenkin sitten pyytää 40 euroa, kun se suomalainen lopettaa asiakkaiden vähyyden vuoksi.
Minä maksan mielelläni sille suomalaiselle parturille sen, mitä pyytää. Olen ehkäpä vuodesta 1999 käynyt hänellä ja käyn jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne verot?
Ei kai se ole asiakkaan ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Ulkolainen jättää veronsa maksamatta, joten sinä maksat niitä enemmän.
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan mielelläni sille suomalaiselle parturille sen, mitä pyytää. Olen ehkäpä vuodesta 1999 käynyt hänellä ja käyn jatkossakin.
Jatka toki maksamista
Miten te luulette, ettei ulkomainen parturi maksa verojaan?
Kyllä verottaja aina omansa ottaa yrityksiltä.
Se ulkolainen leikkaa kolmet hiukset siinä ajassa kun suomalainen yhdet.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ja kuitin myös saa jossa y-tunnus
Mieheni kävi todella useita vuosia ulkkaripartureilla 10€:lla, ja kun maksu ei noussut, mies antoi 15€, koska tuntui liian halvalta, kun työ ja palvelu oli kuitenkin priimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ottaa kun liiketoimintaa tehdään ohi kirjanpidon. Kävin juuri ensimmäistä kertaa ulkomaalaisen pyörittämässä 15 euron parturissa jossa yllättäen oli tiskillä lappu: vain käteismaksu, kortinlukija rikki. Ei kuittia. En mene jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on kolme eri kuittikonetta kuten ulkomaalaisten takseissakin. Kaikki eri tiedoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ennen siis kävit kotilaisella, nyt ulkolaisella.
Parturi Kotilainen?
Vierailija kirjoitti:
Se ulkolainen leikkaa kolmet hiukset siinä ajassa kun suomalainen yhdet.
Suomalainen yrittäjämalli on se, että kusetetaan mahdollisimman kova hinta ja loppuaika vedetään lonkkaa. Käyn itse kurdiparturilla ja veloitus on tosiaan tuo 20e/kerta. Tyyppi vetää tunnissa 5-6 asiakasta, eli kyllä siinä parturille ihan hyvä tuntiveloitus tulee.
Eipä silti, kyllähän tuo suomalainen malli on yrittäjän kannalta helpompi ja mukavampi, mutta turha itkeä jos asiakkaat pikkuhiljaa valuvat muualle.
Vierailija kirjoitti:
Tai suurempi kassavirta mahdollistaa halvemmat hinnat. Eräässä lehdessä suuren taksiyhtiön kuski valitteli, että lauantaina oli 6-7h odotellut ensimmäistä kyytiä, samaan aikaan Bolt tai uber kuski olisi ehtinyt kuskata kymmenkin lyhyttä kyytiä. saa hinnat olla tapiss, jos 6h-7h odottelu paikataan kuskille yhdellä kyydillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on kolme eri kuittikonetta kuten ulkomaalaisten takseissakin. Kaikki eri tiedoilla.
Foliohattu tiukemmin päähän!