Kenen muun mielestä autoa ajaessa kännykän selailu tulisi olla ajo-oikeuden menettämiseen perustuva rikos?
Mielestäni jos selailee kännykkää ajon aikana tulisi olla yksi vuosi ajokiellossa.
Kommentit (17)
Asiaa, vituttaa nämä kaistalta toiselle seilaavat jotka ei muuta osaa kuin selata kännykkää varmaan pannessakin.
Vierailija kirjoitti:
Asiaa, vituttaa nämä kaistalta toiselle seilaavat jotka ei muuta osaa kuin selata kännykkää varmaan pannessakin.
Ehkä ne vaan ettii sitä valikkoa millä saisi pyyhkijät pyyhkimään siitä auton näyttöruudusta.
Se kännykän käyttö itse asiassa vaikuttaa hyvin vähän siihen ajamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne vaan ettii sitä valikkoa millä saisi pyyhkijät pyyhkimään siitä auton näyttöruudusta.
Miten nuo pyyhkijät liitty naimahommiin?
kuten internet pohjaisten uudempien autojen näyttöjen käyttö, molemmat ovat yhtä vaarallisia ja molempien käytöstä ajokortti pois...
Näin eilen bussista, kun joku toope selaili kännykkäänsä ajon aikana, ja saattoi olla useitakin sekunteja, kun katse oli irti tiestä. Siis satoja metrejä.
Muuten kyllä, mutta en ehkä vuotta laittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Se kännykän käyttö itse asiassa vaikuttaa hyvin vähän siihen ajamiseen.
Ei kyllä parin promillen juopumuskaan paljon välttämättä vaikuta. Silti otetaan kortti vaikka hyvin onnistuisi ajaminen. Jollakin amatöörillä ehkä vaikuttaa.
Mut uusissa autoissa on tutkat ja automaattiset hätäjarrut
Olen pari kertaa erehtynyt tekemään näin. Vanhanajan näppäinpuhelimilla tein sitä melko useinkin ja niillä se toimi paremmin. Nykyiset kosketusnäytölliset älypuhelimet on paljon pahempia.
Minusta olisi kohtuutonta menettää ajo-oikeus sen takia. Mutta on tietysti vähän kohtuutonta jos joku ajaa vaikka punasia päin ja tappaa jonkun jalankulkijan.
Vierailija kirjoitti:
Vai pitäisikö sanoa kun joku tappaa? 😢Olen pari kertaa erehtynyt tekemään näin. Vanhanajan näppäinpuhelimilla tein sitä melko useinkin ja niillä se toimi paremmin. Nykyiset kosketusnäytölliset älypuhelimet on paljon pahempia.
Minusta olisi kohtuutonta menettää ajo-oikeus sen takia. Mutta on tietysti vähän kohtuutonta jos joku ajaa vaikka punasia päin ja tappaa jonkun jalankulkijan.
Ihmisillä on suuret luulot kyvyistään, pysyisivät pois ratista, ellei tuon enempää järki juokse. Ajo-oikeuden voisi tosiaan poistaa, ellei ole tilannetajua lainkaan.
Kännykän käyttö vaikeuttaa reagointia yllättäviin tilanteisiin tai jää vaan huomioimatta esim. punaiset valot. Eikö siitä laitteesta voi pysyä erossa edes ajon aikana? Kortti vaan pois kännykän käyttäjiltä.
Tarkoitit varmaan ajo-oikeuden menettämiseen johtava rikos. Eli ajo-oikeuden menetys perustuu puhelin kourassa ajamiselle eikä toisin päin. Mutta joo, olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
kuten internet pohjaisten uudempien autojen näyttöjen käyttö, molemmat ovat yhtä vaarallisia ja molempien käytöstä ajokortti pois...
Eli uudet autot ovat suoraan jo laittomia voidaan todeta.
Ajat sähköautolla ja ajaessa hipelöit keskellä kojelautaa olevaa näyttöä pienillä kuvakkeilla ja seurata sitten samalla sivusilmällä sitten nopeutta.