Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako kukaan jouluksi "oikeasta" kukkakaupasta mitään?

Vierailija
13.12.2025 |

Vai pelkästään esimerkiksi Prismasta kukat tai jotkut eivät osta ollenkaan kukkia.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin eilen Cittarin tarjouksesta 2kpl 2-vanaisia amarylliksiä. Jos muistan oikein, niin maksoivat 10€. Siinä on mun joulukukat, ja ainakin aikaisempina vuosina ovat olleet hyvälaatuisia ja kukkineet komeasti.

Minä ostin Cittarista 2-vanaisen amarylliksen lahjaksi isänpäivän aikaan ja se on tehnyt jo kolmannenkin kukkavanan, eli kukkinut upeasti siitä saakka, kun sen saajalle vein. Olen saanut päivityksiä tilanteesta siis. 

Kukat tulevat kukkakauppoihin ja marketteihin samoilta toimittajilta. Ero on siinä, että marketeissa niiden vaihtuvuus on suurempaa, eli leikkokukat ovat tuoreempia kuin alan erikoisliikkeissä. Amaryllikset ja hyasintit ovat aivan yhtä hyviä marketeissa kuin kukkakaupoissa, koska ne kestävät vähän rankempiakin olosuhteita. Joulutähti on ainoa, joka ehkä kannattaa hakea kukkakaupasta, koska se on niin herkkä kylmälle ja vedolle. 

Vierailija
62/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tule. Monesti marketit ostavat hyasinttejä Hollannista , joita ei ole kylmäkäsitelty , joten eivät aukea ennen kuin kesällä. Toki ei aina , mutta joskus kun ovat halvempia.

T: Kukkakauppias."

Ostin Lidlistä hyasintit: kasvatettu Suomen Turussa. Osa oli jo availemassa nuppujaan, mutta valitsin itselleni sellaisia, jotka eivät olleet vielä auenneet, koska haluan niiden parhaan kukinnan osuvan jouluun. 

Joka vuosi olen ostanut Lidlin alesta 3 kpl vitosella ja aina ovat kukkineet kauniisti. 

T. Asiakas,  joka osaa lukea pakkauksesta kyljestä, mistä tuote on peräisin. 

P. S. Kukkakaupoissa ei tietoa kukkien alkuperästä aina löydy mistään, vaan se täytyy myyjältä kysyä. Mistä minä voin tietää, puhuuko hän totta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markettikukat - pyh! Suuttuisin, jos saisin markettikukan. Vaadin laatua. 

Samasta paikasta ne kukat tulee markettiin ja kukkakauppaan.

Sä varmaan uskot myös että temussa on samat tavarat kuin tavaratalossa.

Ei tietenkään ole. Mutta markettiin ja kukkakauppaan kukat tulevat aivan samoilta toimittajilta. 

Ei tule. Monesti marketit ostavat hyasinttejä Hollannista , joita ei ole kylmäkäsitelty , joten eivät aukea  ennen kuin kesällä. Toki ei aina , mutta joskus kun ovat halvempia.

T: Kukkakauppias.

Olen nähnyt marketeissa vain hyasintteja joiden alkuperämaa on ollut Suomi. Tämä tieto löytynyt hyasintin pussista. Kukkakaupassa sen sijaan hyasintissa ei ollut tietoa alkuperämaasta eikä myöskään sitä pussia mistä tiedän olisi voinut tarkistaa.

Vierailija
64/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulehan: ostan aina silloin tällöin oikein just täsmäkimppuja- itselle tai viemiseksi. Mun maku on sellainen kuin kedon niityltä poimittua, sekalaista- siis jopa talvella mitä kukkiskaupasta löytyy- Pidän hennoista kimpuista- ei saunavihtaa. niin osta joskus- ehkä 4x vuodessa itselleni ja kylään.

toki ruokaostoksilla käy hyvinkii se marketin nippu- nythän alkaa  tulppaanikausi, silloin ok.

joo menen kukkiskauppaan ja sanon toi, toi toi,,-sanon maxsumman mihin asti keräily tapahtuu- ps sä varmaan arvostat aappi tätä:

tammikuun alussa tuleeeeeee ne ihanat oksat-oliko se tuomi vai  hitsi kun en saa nyt nimeä--,,yksi oksa maksaa noin kympin. No jos sen ostaa -sitten voi rakentaa sen ympärille mm harjaneikoista muutaa -plus jtk limen väristä  sekaan.

tuota oon viennyt tuliaiseksi mm  50 v päiville ja ihan itsekkiii - missä sää oot-ois kiva jutella ja mennä kukkiskauppaan yhdessä. kyllä arkena toimii ne valmiskukat marketista. mutta - ookko huomannut- ne ei kestä kauan - esim. mulla kävi just- nuput ei auenut edes- ja mulla on ne oikeat leikkurit- saksilla ei saa leikata- se tukkii imupinnan.

sulta löytyis mulle vinkki- anna- ostin jo 2 hyasinttia. ei aukee, kuivui kokoon, tää toistuuuu jo liian usein- auta.

sit jos ostan jonkun asetelman niin muut osiot - sammala tekopampulat kukoistaa,mutta hya onkin . quollut-

hei kivaa talven taikaa sulle-- jos jaksat olisi kiva kuulla susta nyt

Vierailija
65/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuulehan: ostan aina silloin tällöin oikein just täsmäkimppuja- itselle tai viemiseksi. Mun maku on sellainen kuin kedon niityltä poimittua, sekalaista- siis jopa talvella mitä kukkiskaupasta löytyy- Pidän hennoista kimpuista- ei saunavihtaa. niin osta joskus- ehkä 4x vuodessa itselleni ja kylään.

toki ruokaostoksilla käy hyvinkii se marketin nippu- nythän alkaa  tulppaanikausi, silloin ok.

joo menen kukkiskauppaan ja sanon toi, toi toi,,-sanon maxsumman mihin asti keräily tapahtuu- ps sä varmaan arvostat aappi tätä:

tammikuun alussa tuleeeeeee ne ihanat oksat-oliko se tuomi vai  hitsi kun en saa nyt nimeä--,,yksi oksa maksaa noin kympin. No jos sen ostaa -sitten voi rakentaa sen ympärille mm harjaneikoista muutaa -plus jtk limen väristä  sekaan.

tuota oon viennyt tuliaiseksi mm  50 v päiville ja ihan itsekkiii - missä sää oot-ois kiva jutella ja mennä kukkiskauppaan yhdessä. kyllä arkena toim

Aamulääkkeiden aika 🤗💊💊💊

Vierailija
66/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koristele muuten jouluksi, joten kukat ja kauniit asetelmat on tärkeitä. Siksi ostan kukkakaupasta, vaikka markettijoulutähden saiskin halvemmalla. 

Vierailija
67/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuota oon viennyt tuliaiseksi mm  50 v päiville ja ihan itsekkiii - missä sää oot-ois kiva jutella j

Samaa mieltä 😂

Vierailija
68/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ihmiset, jotka ostavat kukkia ainoastaan marketista voivat sanoa, että samaa tavaraa ovat. Itse ostan molemmista. Usein esim market-hyasintit ovat harvakukkaisia ja rumia. Hyvältä tuoksuvat silti. Amarylliksiä on löytynyt hyvinkin upeita myös market-kukkasista.

Vierailija
69/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kukkakaupasta viimeksi hautajaiskukat. Pienelle parvekkeelleni olen ostanut jonkun kesäkukan ihan Prismasta. En tiedä vielä mistä joulukukat. Ehkä ei mistään.

Vierailija
70/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin äsken kukkakaupasta hakemassa kaksi erilaista kukkaa ja havun, teen niistä asetelman.

Vierailija
71/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin äsken kukkakauppa ohi ja siellä ei ollut ketään muita, kuin myyjä😥

Vierailija
72/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omat amarylliskasvatukset eivät ole onnistuneet, niin sitten käyn kukkakaupassa ostamassa asetelmiin kukat.

Joulutähtiä ostin kymmenen marketista, kun tein testiin "putouksen", toistaiseksi on toiminut.. pysynyt kasassa ja kukoistavana. 

Vierailija
73/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ihmiset, jotka ostavat kukkia ainoastaan marketista voivat sanoa, että samaa tavaraa ovat. Itse ostan molemmista. Usein esim market-hyasintit ovat harvakukkaisia ja rumia. Hyvältä tuoksuvat silti. Amarylliksiä on löytynyt hyvinkin upeita myös market-kukkasista.

Lähikukkakaupan ja marketin hyasinteilla oli sama kotimainen tuottaja, ovat siis samasta alkuperästä. 

Tottakai hyasinteissa on yksilöllisiä eroja, koska jokainen sipuli on eri yksilö, eivät ne mitenkään identtisiä ole. Itselleni on sattunut hyviä hyasintteja marketista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme