Ostaako kukaan jouluksi "oikeasta" kukkakaupasta mitään?
Vai pelkästään esimerkiksi Prismasta kukat tai jotkut eivät osta ollenkaan kukkia.
Kommentit (53)
En osta aitoja kukkia allergian takia.
Asioin mieluummin yksityisyrittäjän kukkakaupassa kuin ostan kukat ison ketjun marketista.
Ostan kaikki kukat aina kukkakaupasta. Saa palvelua ja voi kysyä niiden hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markettikukat - pyh! Suuttuisin, jos saisin markettikukan. Vaadin laatua.
Samasta paikasta ne kukat tulee markettiin ja kukkakauppaan.
Sä varmaan uskot myös että temussa on samat tavarat kuin tavaratalossa.
Anopille ja appiukolle ostan kukat ihan oikeasta kukkakaupasta, samoin äidilleni. Omaan kotiin ostan jostain tokmannista muutaman yksittäisen hyasintin ja laitan ne kotona kivasti esille.
Riippuu rahatilanteesta. Kummastakin olen takavuosina ostanut. Säälistä pitäisi kyllä ostaa mieluummin kukkakaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Asioin mieluummin yksityisyrittäjän kukkakaupassa kuin ostan kukat ison ketjun marketista.
Tämä on ihan hyvä periaate. Kukat tosin tulevat samoilta tukkureilta molempiin pakkoihin, joten sen puolesta on aivan sama kummasta ostaa.
Paikallisedta kauppapuutarhasta kävin jo yhden joulutähden ostamassa. Jouluksi käyn kukkatervehdykset vielä sieltä ostamassa, koska ne vaan kestää paremmin.
Ja siellä kasvihuoneessa on ihana värimeri, kun niitä joulukukkia on nyt vielä paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole. Mutta markettiin ja kukkakauppaan kukat tulevat aivan samoilta toimittajilta.
Katsoin woltista, että kukkakaupalla oli kiva jäkäläkranssi. Mutta budjetissa on nyt muita asioita ensin. Toivottavasti rahahanat aukeavat niin pääsee kranssikin ilahduttamaan naapureita
Kyllä. Jouluruusut, amaryllikset ja tulppaanit. Niitä ei onnistu hyviä eikä kauniita bulkkimarketeista löytämään.
Vierailija kirjoitti:
Moni kukkakauppa menee nurin, jos kaikki ostaa Prismasta.
Määpä ostan hyasinttini Lidlistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole. Mutta markettiin ja kukkakauppaan kukat tulevat aivan samoilta toimittajilta.
Ei tule. Monesti marketit ostavat hyasinttejä Hollannista , joita ei ole kylmäkäsitelty , joten eivät aukea ennen kuin kesällä. Toki ei aina , mutta joskus kun ovat halvempia.
T: Kukkakauppias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan hyvä periaate. Kukat tosin tulevat samoilta tukkureilta molempiin pakkoihin, joten sen puolesta on aivan sama kummasta ostaa.
Ei nyt h...tti taas tämmöisiä. Eikö todella tule mieleen miksi ja miten marketin ja kukkakaupan kukkien käsittely ja hoito eroaa toisistaan siellä paikanpäällä? Meinaat että joku kalatiskin täti pitää huolta että kukat hoidetaan S-marketissa?
Ostan kotiini kauniin ruusukimpun ihan oikeasta kukkakaupasta. Tähän asti jouluisin ollut tylsät marketin hyasintit ja joulutähdet. Nyt olen innostunut leikkokukista ja niitä pitää olla koko ajan kotona.
Ostin nupullaan olevia kaksivanaisia amarylliksiä Tokmannilta 6.90 kappale. Toisessa pitemmän varren kukinto alkaa aukeamaan, toinen on vielä nupussa. Samanlaiset olisivat maksaneet kukkakaupassa 25 euroa kappale. Ja istutuksessa, jossa jotain jouluhörhelöä varren juurella, taisi hinta alkaa nelosella.
Minulle käy oikein hyvin markettikukat, toki osaan katsoa, miltä näyttävät! En mitään kuihtumaan päin olevaa puskaa osta, vaan freesejä pitää olla. Onhan se tietysti hyvä, että joku näitä kukkakauppiaitakin elättää, harvemmin se olen kuitenkaan minä.
Yksittäiset isot ruusut ja hautajaiskukat taitaa olla ainoat, mitä vuosiin olen kukkakaupasta ostanut.
Ostan aina kukkakaupasta kaksi joulukukkaa, joissa on nätti ruukku ja jotain muuta näyttävää. Prismassa ei tällaisia ole, muuten ostaisin sieltä. Tai no, Prismassa on jouluisia hyasintteja, mutta niille olen allerginen.
Kyllä ostaa. Meillä täällä on kukkakauppa jossa on kuusi jossa yksinäisten vanhusten "kortteja"... voi valita kenelle haluaa kukan toimitettavan. Itselle en raaskinut ostaa mutta kolmea vanhusta ilahdutetaan joulkukalla . tuli itselle hyvä mieli
Minä tyhmä menin kukkakauppaan ja siellä ei ollut kuin ihan hirveitä pottaan tehtyjä kyhäelmiä tänä vuonna. Ostin silti, koska halusin hyasintin heti. Kun menin vähän myöhemmin ruokakauppaan, niin siellä oli monta kertaa kauniimpia asetelmia. Olen lähes aina ko. kukkakaupasta ostanut asetelman. En tajua, mitä h*ttiä siellä ollaan tänä vuonna ajateltu. Kauhea, ruma potta ja yksi hyasintti siinä keskellä parin pienen joulupallon kanssa, pääasiassa epäsiistiä sammalta koko ruukku täynnä. No sitä hyasinttiä siinä rakastan, nyt se on jo auki ja tuoksuu upeasti. Ihan sääli kävi kukkaparkaakin. Ostinkin sille sitten kaveriksi yksittäisen hyasintin. Nyt ne ovat rinnakkain, päät vastakkain.