Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kun ei vaan pääse yli loukkauksista

Vierailija
13.12.2025 |

Terapiastakin huolimatta entisen kumppanin loukkaukset vienyt itsetunnon ja aiheuttaa masennusta vaikka monta vuotta jo mennyt. Itkukohtauksia kosketuksissa ja itsetunto-ongelmia joissa asiaan ihan syytön uusi kumppani joutuu lohduttamaan ja korjailemaan, vaikka hänen ei pitäisi joutua. 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan mies ei ole sen arvoinen, että kannattaisi oma mielenterveytensä pilata. Sure aikasi ja käsittele asia pois ja jatka elämääsi. Usko tai älä, niin sillä p@skalla miehellä on todella kurjaa itsensä kanssa. Ei ole reilua myöskään uutta miesystävääsi kohtaan, parisuhteen ei pitäisi olla hoitosuhde.

Mainitsiko ap sukupuolen?

Vierailija
22/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait uuden kumppanin loukkaavan exän jälkeen. Mitä muita todisteita veilä tarvitset siitä, että kelpaat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sinä itsehän se menneisyyden vanki olet, kun et päästä niistä loukkaantumisista irti. Se loukkaaja harvoin omia yöuniaan menettää oman käytöksensä takia.

Mutta ehkä paluu entiseen auttaa. Sinähän olet ollut olemassa jo ennen kuin se sinun ex-kumppanisi astui sinun elämääsi. Mikä se sinun minäsi ja itsetuntosi oli ennen sitä ex-kumppania? Olitko ihan tervepäinen ja iloinen ihminen ennen häntä? Kun tykkää itsestään, haavatkin alkaa parantua. Tuskin tykkäät siitä nykyisestä itsestäsi, mutta tykkäätkö siitä entisestä itsestäsi? Ota siitä alkueräisestä minästäsi uudelleen kiinni.

Olin tasapainoinen, onnellinen ja hyväitsetuntoinen ennen häntä. Kaikki oli hyvin silloin. Ap

Vierailija
24/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini kertoi minulle kerran jotain, mikä muutti tapani nähdä maailman...

Kun joku puhuu sinusta pahaa, he eivät vahingoita sinua. He poistavat hiljaa pahan karmasi ja kantavat sitä omassa laukussaan.

Siitä lähtien olen oppinut anna ihmisten sanoa mitä haluavat. Anna heidän kantaa se paino. Koska jokainen sana, jonka he heittävät sinua kohti, puhdistaa polkuasi... ja tummentaa heidän omaansa.

Joten suojele sydäntäsi. Puhu ystävällisesti. Ja muista riippumatta siitä, kuinka paljon he vetävät sinua myrskyynsä, älä koskaan lakkaa kävelemästä valossasi.

Vierailija
25/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtyy, tunnetko ikinä tunnontuskia kaikista mä haluan olla vain kaveri puheista? Aivan, et. Hyvä että kärsit.

Vierailija
26/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sinä itsehän se menneisyyden vanki olet, kun et päästä niistä loukkaantumisista irti. Se loukkaaja harvoin omia yöuniaan menettää oman käytöksensä takia.

Mutta ehkä paluu entiseen auttaa. Sinähän olet ollut olemassa jo ennen kuin se sinun ex-kumppanisi astui sinun elämääsi. Mikä se sinun minäsi ja itsetuntosi oli ennen sitä ex-kumppania? Olitko ihan tervepäinen ja iloinen ihminen ennen häntä? Kun tykkää itsestään, haavatkin alkaa parantua. Tuskin tykkäät siitä nykyisestä itsestäsi, mutta tykkäätkö siitä entisestä itsestäsi? Ota siitä alkueräisestä minästäsi uudelleen kiinni.

Olin tasapainoinen, onnellinen ja hyväitsetuntoinen ennen häntä. Kaikki oli hyvin silloin. Ap

Olit siis ilman sen exäsi vaikutusta täysin tasapainoinen, onnellinen ja hyväitsetuntoinen.

Tämä persoona sinä siis oikeasti olet. Katso vaikka sen aikaisia kuvia ym. Ja ole taas tuo sama ihminen, oma itsesi.

Vierailija
27/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtyy, tunnetko ikinä tunnontuskia kaikista mä haluan olla vain kaveri puheista? Aivan, et. Hyvä että kärsit.

Mitä tarkoitat?

Vierailija
28/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oma, tietoinen päätös. Täytyy päättää, että nyt näiden asioiden vatvominen ja vaivaaminen loppuu. Nyt riittää. 

Ja aina kun sellainen ajatus tulee mieleen, muistat tuon ja pysähdyt siihen. Piste. Ajattelet jotain aivan muuta ja keskityt nykyhetkeen. Sinä sen päätät ja sinä sen muutat. Ei kukaan muu. 

Näin olen itse päässyt yli. Vaikka olen edelleen saman miehen kanssa.

Vierailija
29/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan mies ei ole sen arvoinen, että kannattaisi oma mielenterveytensä pilata. Sure aikasi ja käsittele asia pois ja jatka elämääsi. Usko tai älä, niin sillä p@skalla miehellä on todella kurjaa itsensä kanssa. Ei ole reilua myöskään uutta miesystävääsi kohtaan, parisuhteen ei pitäisi olla hoitosuhde.

No kuule eipä maininnut. Ihan itse oletin niin. Tuo kommenttini käy molempiin sukupuoliin, valitse siitä. 

Vierailija
30/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on oma, tietoinen päätös. Täytyy päättää, että nyt näiden asioiden vatvominen ja vaivaaminen loppuu. Nyt riittää. 

Ja aina kun sellainen ajatus tulee mieleen, muistat tuon ja pysähdyt siihen. Piste. Ajattelet jotain aivan muuta ja keskityt nykyhetkeen. Sinä sen päätät ja sinä sen muutat. Ei kukaan muu. 

Trauma on tietoinen päätös? 

Vierailija
31/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The people who hurt you will eventually face their own karma. Karma is the natural law of cause and effect  what you put out into the world, good or bad, will come back to you. You don't need to take matters into your own hands because the universe has its way of balancing everything.

Tämä menee vähän kuin samaan kategoriaan joidenkin uskovaisten höpinän kanssa.

Vierailija
32/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan oletukset taas voimissaan, ei siitä mihinkään pääse.

Vierailija
33/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olit yksiksesi ennen nykyistä suhdetta?

Kaksi vuotta olin yksin ja tein aktiivista paranemisprosessia koittaen hoitaa itseäni ja kävin ja käyn edelleenkin terapiassa. Ap

Älä kuitenkaan ala vellomaan. Joskus on hyväksyttävä myös se, että sinä olet terve ja kaikki on oikein, vaikka asiat ovatkin eri tavalla kuin ennen. Ehkäpä tuo muutos sinussa tapahtui sitä varten, ettet enää ajautuisi puolivillaisiin ja hyväksikäyttäviin suhteisiin, vaan osaisit odottaa ja valita kumppanin, joka oikeasti rakastaa sinua ja kohtelee sinua hyvin. Voi myös olla, ettet pääse asiasta yli siksi, ett sinun ei ole tarkoitus olla miesten kanssa enää ollenkaan: universumi työntää sinua määrätietoisesti sinkkuuden suuntaan. Miesten läsnäolo kun ei ole mitään lapsen, huonekasvin tai kissan läsnäoloa, vaan aika erilaista.

Vierailija
34/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia loukkauksia? Jos on esim rumaksi haukkunut, niin voi ajatella että kaikkihan ovat vähän rumia ja vähän kauniitakin. Kannattaa muistaa, että haukkujan sanat kertovat vain hänen suhteestaan itseensä, eikä sinusta mitään.

Ei ollut ulkonäköön liittyvään vaan mun koko ihmisyyteen, persoonaan ja naiseuteen liittyvää. Ap

No, se on ainakin selvää, ettei hän puhunut sinusta vaan itsestään ja omista tunteistaan. Olet nainen, ja naiseus itsessään on ihanaa. Ota kiinni tuosta ihanuudesta ja ala kultivoimaan sitä. Hemmottelua, lempeyttä, kauneutta, kukoistusta. Kyllä se siitä pikku hijlaa.

Vierailija
35/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sait uuden kumppanin loukkaavan exän jälkeen. Mitä muita todisteita veilä tarvitset siitä, että kelpaat?

Se että joku mies kairaa sukuelintäsi eli käyttää sinua seksuaalisesti hyväkseen ei tarkoita sitä, että arvostaisi toista ihmisenä, naisena, huolehtisi hänestä ja rakastaisi häntä. Johan se jatkuva spermoittaminen on jo täysin päin vastaista.

Vierailija
36/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa, että sulla on heikko ego.

Vierailija
37/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Luuletko, että jokaisella pillullisella on joku velvollisuus panna sinua ja kokea syyllisyyttä siitä, ettei halua? Kuulut osastolle tai vähintäänkin sivistysvaltion ulkopuolelle. Moiccu!

Vierailija
38/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmarra. Mulle sanottu kaikki helvetin ja taivaan valilta. Nyrkeikin.

Enka ole mikaan itsevarma menestyja, silti jaada murehtimaan jonkun toisen sanaholinaa on turhinta maailmassa.

Vierailija
39/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota kuule vastuu omista traumoistasi ja pääse yli niistä, ihme kilahtanut lehmä.

Sieltä ilmoittautui ketjun eka, vaiko toka? traumojen aiheuttaja äijä. 

Vierailija
40/41 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trauma on tietoinen päätös? 

Ei tosiaan ole, eikä kaikkea väkivaltaa voi yleistää yhteen nippuun. Mene itseesi idari!