Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teille jotka ette ole koskaan pakottaneet lastanne syömään, kysymys

Vierailija
21.04.2007 |

Temppuilevatko lapsenne ruuan kanssa, tyyliin en tykkää jne.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oVierailija:

Vierailija
2/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toki tempuilevat. Mut jos aamupuuro ei maistu eikä lounas maistu, niin viimeistään päivällisellä syödään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä joskus houkuteltu ja lahjottu, mutta yleensä ei ole ollut tarvis.

Vierailija
5/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla lapsilla on jotain ruokia, joita ovat maistaneet ja todenneet " pahoiksi" , joten en tuputa tällaisia ruokia. Olen itse varsin nirso ruuan suhteen ja vihasin sitä, kun koulussa ja kotona pakotettiin lapsena syömään.

Vierailija
6/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse vinkua eikä yökötellä tullakseen ymmäretyksi ja uskottavaksi.

Vierailija
7/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei tykkää niin ovat vaan eikä syö mutta eivät ala sanomaan yökiä tms koska ruuasta tai sen maistamisesta ei ole tehty koskaan numeroa. Jos ei ruoka miellytä, niin syövät ainakin sitä salaattia ja juovat maitoa.

Vierailija
8/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä temppuilee, surullista alkaa ..

Vierailija
9/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikoinani saanut kokin koulutuksen, kokkina en koskaan ole toiminut, muuta kuin kotikokkina.

Meillä on aina ollut tarjolla ruokaa, josta lapset pitävät ja sitten ruokaa jota pitää maistaa. Nyt 15v poika oli 12v kun ensi kerran söi salaatteja, nykyisin huomauttaa, että tästä kulhosta ei riitä jokaiselle puolta lautasellista. Jos olen laiskalle tuulella ja mieleni tekee kalaruokaa joka ei ole lasten ykkösvalinta teen vain sitä ja sitä syövät, koska niin hyvä kokki en ole että en mielelläni anna kauhaa jonkun muun käteen ja syö heidän tekemiään ruokia.

Vierailija
10/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lähtee sitten pöydästä. En pakota syömään, mutta tarjoan vielä juotavaa ja sitten pois pöydästä. Mitään uutta herkkua en lautaselle tarjoile jos ruoka ei kelpaa niin ollaan ilman

Vierailija
11/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voi vähän maistaa (maistaa pitää aina, syödä ei tarvi) ja syödä vaikka leivän, ja odotella seuraavaan ruokaan asti.

Vierailija
12/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näen sen jo ilmeestä että ei ole temppuilua. Lapsi suunnilleen oksentaa jo ekassa lusikallisessa (rehellistä palautetta ;-/ ).

Temppuilu on sitten erikseen. " Mä en haluuuu syödä, mä en tykkääää." Sanon, että ole sitten syömättä, laitetaan ruoka pois. Harvoin tätä tekee, mutta välillä testaa kyllä.

Vierailija
13/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole pakko syödä mitään. Ehdoton sääntö on, että mitään ruokaa ei koskaan sanota pahaksi. Mitään ei tarvi suuhunsa pistää, mutta ateriat syödään järjestyksessä (alkuruoka - pääruoka - jälkiruoka, eli ei pelkkää jälkkäriä) ja pöydässä istutaan ja käyttäydytään hyvin koko ruokailun ajan. Aterioiden välillä tarjotaan ainoastaan vettä.

T: kokki

Vierailija
14/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moni aina sanoo, että maistaa pitää. Miten se käytännössä onnistuu? Meillä ei ole pakko edes maistaa (yritän kyllä houkutella), koska joutuisin silloin työntämään lusikan väkisin pojan (4 v) suuhun, enkä sellaista halua tehdä. Jos ei siis suostu syömään edes yhtä lusikallista, ei ole pakko. 4 tunnin päästä on sitten seuraava ruoka-aika ja sitä ennen ei tule kuin vettä.

Ja ap:n kysymykseen vastaus: Temppuilee välillä.

Vierailija
15/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Molemmat lapset syövät oikeastaan kaikkea. Saavat itse päättää kuinka paljon.

Vierailija
16/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat varmaan oppineet hyvin sen, että saavat sinut antamaan jotain muuta.. surullista :/ Hoikkakaan lapsi EI kuole nälkään vaikka jättäis yhden aterian välistä.

Joillain vähän pallo hukassa :D

Vierailija
17/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti myös lapsen takia, inhoan neuvola käyntejä, mutta kait ne lapselle on hyväksi. -7-

Vierailija
18/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onko tuo ruokien tarjoaminen / vaihtaminen nyt sitten auttanut ollenkaan siihen painoasiaan? Ja varmaan onkin vaikea saada syömään jos ei ole koskaan tarvinnut syödä kuin lempiruokia..

Vierailija
19/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko neuvolassa, millanen ruokaruljanssi teillä on päivittäin? Ne osais varmaan sua neuvoa syömisten kanssa.

Vierailija
20/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 1v 2kk tarkastuksessa oli 76 cm ja 8900g